Mooi artikel over het internationale succes van de XBay van Nederlandsche bodem

Maar dan spreek je wel over 2000€ of meer. En heb je veel AD/DA met de nodige latency en phase issues…
Ik heb ze een stuk goedkoper kunnen kopen, ik was volgens mij €1600 kwijt voor beide. Ze zijn inmiddels inderdaad wel weer in prijs gestegen. Ik was toen op zoek naar een vervanging voor een mixer met faders (wegens plaatsgebrek) en een soort intelligente patchbay. En ik vond eigenlijk geen oplossing die zoveel in- en outputs tegelijk bood. Qua latency en phase issues heb ik eigenlijk nooit iets gemerkt, dus in de parktijk zal dat wel meevallen. Ik zie in de FB groep ook regelmatig mensen ze live inzetten zonder dat soort issues. In de studio zijn ze misschien wat minder gangbaar, maar ik ben er dik tevreden mee. Ze voldoen voor mijn doel iig. Enige nadeel is de fixed samplerate van 48 KHz.

Heb een idee om een matrix te maken waarvan de gain per crosspoint regelbaar is. vergelijkbaar met het principe van digitale pots , wat een soort dac is. Niet met vca,s . het aantal levels, bits, bepaalt de prijs. van het ding.
routing blijft volledig analoog. geen latency.

klink zeer interessant.
De matrix in de Erika synth syntrx kan 3 levels per crosspoint.

3 levels (+0) kan je maken met 2 crosspoint-chips, per extra crosspoint-chip verdubbel je het aantal levels.

@Nicolas 2000

Ik heb destijds een paar budget xbay producten ontwikkeld, deels op eigen initiatief. in een periode dat anatal in een kliniek was en ik anatal gerund heb.
hij heeft ze allemaal afgevoerd. een meningsverschil in marketingsstrategie.
Anatal wou maar groter, duurder, een product voor de happy few, wat het uiteindelijk geworden is.

enkele voorbeelden:
foto 1 een mini voor studiogebruik line, met jacks 16 in 16 uit. zou toen te maken geweest zijn voor 100euro aan onderdelen behuizing inbegrepen en met een verkoopprijs van 300 best wel betaalbaar voor iedereen en rendabel voor ons, mits goede website, handleiding en distributie.
foto 2 een db25 - eurorack interface
foto 3 een mini 16X16 voor eurorack
foto 4 dubbele db25 19inch interface voor line signalen
zonder foto
de eerste xbay voor studio, een 64x64 als toonbaar en bruikbaar apparaat 19inch1u en niet als "idee".

Bekijk bijlage 3830770Bekijk bijlage 3830771Bekijk bijlage 3830772Bekijk bijlage 3830773

Hoop stiekem dat dit nog een keer realiteit wordt eigenlijk. Met een prijspunt van 300-400 euro? En een beetje begrijpelijke marketing? Ik zou t wel weten.

De maker lijkt me nogal bang dat iemand anders met het idee weg loopt, plagiaat.
Welicht bang gemaakt door die Amerikaanse claim cultuur.
Daar zou ik in Nederland nu helmaal niet bang voor zijn.
Als je de spullen hebt en de vaardigheden om het te maken dan heb je al een grote voorsprong.
Want dan weet je hoe en waar je de onderdelen goedkoop vandaan haalt.
Dan heb je ook snelheid en vaardigheid ontwikkeld voor kwaliteit en het maken.
Dan maak je wat je maken kunt tot de markt verzadigt is naar je eigen idee.
Het liefst zoveel mogelijk op vraag want anders blijf je misschien met onverkochte voorraad zitten.
Belangrijk is een goede maak ruimte met gereedschappen en voorraad-onderdelen-ruimte.
Ruimte die je kan aanhouden tot er weer meer orders binnenkomen.
Als het werk op is zoek je een ander baantje.
Iets wat in Amerika nog veel makkelijker is.
In Nederland is het probleem de werk ruimte vanwege de krapte van ruimte die doorgaans duur en klein is vanwege de overvolheid vergeleken met Amerika. Met dat laatste raak ik misschien een politieke snaar wat niet de boedoeling is.
Zelf zou ik het denk ik wel, alles kunnen namaken, maar daar heb ik helemaal geen zin in.
Daar zou ik veel te veel het `wiel` weer opnieuw voor moeten uitvinden.
Iemand die al langer bezig is heeft een altijd een grote voorprong.
Zo dachten de Chinezen er ook altijd over want die begonnen alles na te maken en ook nog te verbeteren.
En kijk nu eens.

Laatst gewijzigd:
Schermafbeelding 2024-10-25 om 10.52.39.png

Gezien het feit dat Anatal zijn producten te koop aanbied, en internationaal gebruikt worden, zou het dus kunnen betekenen dat hij een patent heeft of als er een bestaand patent was, zijn toevoegingen dit patent hem niet in de weg zitten zijn product te koop aan te bieden.. Wel vreemd dat het topic op Gearspace is verdwenen. https://gearspace.com/board/new-pro...gh-balanced-programmable-analog-patchbay.html

Het schijnt ook dat je in Xbay signalen kunt summen of dupliceren naar meer outputs.. Je zou het dan ook als een soort mixer in de markt kunnen zetten. Niemand die jou kan verbieden een mixer te verkopen..

Back