Interessant synth-magazine gezocht.

Is er een nederlandstalig (nederlands of belgisch) tijdschrift, maandblad, ... specifiek over synths en andere electronische meuk (analoog, oud, nieuw, drumcomputers, samplers, laatste rages, vst, midi, ...).

Bestaat er zoiets. Lijkt me leuker dan de krant!

Niet iets als meet-music, dat over alles en nog wat gaat (geen gitaren, drumstellen, enz dus)... maar echt electronische muziek-related...

Verkeerde topic? Geen idee waar ik het anders moest plaatsen.

hmm, in de trein is papier handiger maar ken je dit al.?..

http://www.vintagesynth.com/

http://www.soundonsound.com/ maar das dan weer niet nederlands....

ik weet namelijk ook niets van een synth tijdschrift... behalve dan future music , computer music, keyboards ...( die in mijn ogen meer een heel uitgebreid billboard zijn voor electronische instrumenten en randapparatuur) maar ook wel eens een artikel over opnametechnieken of een interview of reviews... maar in het nederlands?? niet meer volgens mij.... oh de interface!... die wel geloof ik.
Eerlijk gezegd vond ik ze altijd erg duur en de info haal je ook van het net.Meer zelfs.

oh de interface!... die wel geloof ik.
Eerlijk gezegd vond ik ze altijd erg duur en de info haal je ook van het net.Meer zelfs.

Ja, maar is toch alt wel leuk om te lezen op de plee ... :P

:mega:

Ja die sites ken ik, nuja, foutievelijk vroeg ik naar een nederlands.

Het mag gerust engels zijn ook, zolang het maar leuk leest en op papier is natuurlijk (bladeren in de musicstore catalogus steekt op de duur wel tegen)

;{ Ik kan geen Duits, nooit op school geleerd (allez, 1 jaartje, daarna moest het ruimen voor wiskunde en wetenschappen)...

Ziet er anders echt wel wat uit.

Die interface is ook leuk, maar meer productiegericht, minder over de leuke gear. Is er iets goed in't engels dat jullie weten?

"Die interface is ook leuk, maar meer productiegericht, minder over de leuke gear."

Dan zou ik als ik jou was de Interface maar eens inkijken, want het is precies andersom.

Wat mij betreft zijn er twee bladen echt hun geld dubbel en dwars waard: Computer Music en Future Music. Super turtorials en die gasten die ervoor schrijven weten echt waar ze het over hebben. Check de tutorials:

http://www.computermusic.co.uk/page/computermusic?entry=free_beginner_pdfs

Peter Kirn schrijft trouwens ook op het geweldige weblog: http://createdigitalmusic.com/

Al is de eSub wel een hoop voordeliger :).

Feit: er komt gewoon niet genoeg synth-hardware uit en elke keer terugblikken op oud materiaal is ook niet interessant, dus moeten de magazines zich verbreden qua interesse. De studio- en sequencerstukken in de SOS zijn overigens wel erg interessant :).

In de interface had je elke maand de Analogica.
Hierin bespraken ze dan een oude (analoge) synth.
Smullen was dat altijd.

die zitten er nog steeds in :)

allerlei oude bakkies, de een wat leuker dan de ander ...

nadeel van interface;

als je hier het forum wat in de gaten houd is de interface oudnieuws iedere keer ;)

Se7en, zowel de Sound on Sound als het Amerikaanse Keyboard Magazine zijn erg fijn lezen, de eerste met meer nadruk op produktie en techniek, de tweede op spelen en 'de industrie'. Maar dat is kort door de bocht, zou ze allebei eens uitproberen, de SoS via de esub, hele goeie deal. Of KM al zoiets heeft weet ik niet.

SOS is wel heel erg advertainment, volgens mij hebben al hun schrijvers nu een pico studio maar kan de lezer geen kritische noot van belang meer vinden. Het leest iig net zo fijn als de mailing van Thomann...

over advertainment:

Interface kan dr ook wel wat van. Op een gegeven moment heb ik zitten tellen en zo'n beetje 32 van de 65 pagina's waren reclame (en dan heb ik halve pagina's reclame ook half gerekend).

Dat was voor mij het moment om het abonnement op te zeggen. Ik vond de reviews sowieso wat eenzijdig en langdradig.
Analogica was wel altijd leuk om te lezen :).
Verder stond dr gewoon een massa OUD nieuws in wat ik allang op bijvoorbeeld www.gearjunkies.com www.dancetech.com www.sequencer.de of hier op synthforum had vernomen.
En dan bedoel ik echt enkele maanden eerder.

-C-

Back