Roland D2 ?

Waveglider

Skyglider
Heeft er iemand ervaring met die grooveboxje ?

Het zou de soundset van de mc505 moeten hebben,wat toch niet slecht is.
Plus een D-field controller en nog wat dingetjes

Hier kan je wat demootjes beluisteren

Ik vind hem wel lekker vet klinken. En dat zou +- 200 euro nieuw kosten ???
Waar zit het addertje dan ?
Ik weet dat het in feite samples zijn, maar voor 200 euro !!!

Ik zou graag reacties krijgen van mensen met zon dingetje

PS: ik wou de search gebruiken maar en moet toch echt iets gedaan worden aan dat 2 letter minimum gedoe !!!

:biertje:

Misschien moet je eens kletsen met Tom 32 , hij heeft een Roland D2 en is onlangs lid geworden :)

Zelf kan ik je niet meer info verstrekken want ik ken het toestel niet.

Volgens mij is dat ding compleet geflopt.

De adviesprijs is 675 Euro, als hij dan voor 200 Euro ligt dan willen ze er erg graag vanaf.

Ik heb er een paar keer mee gespeeld en het is een grappig ding maar meer voor de lol.

Maar je weet het nooit, de TB 303 was ook een complete flop toen hij in de winkels lag..........

Re: Roland D2 ?

Origineel geplaatst door Waveglider
Heeft er iemand ervaring met die grooveboxje ?

Het zou de soundset van de mc505 moeten hebben,wat toch niet slecht is.
Plus een D-field controller en nog wat dingetjes

Hier kan je wat demootjes beluisteren

Ik vind hem wel lekker vet klinken. En dat zou +- 200 euro nieuw kosten ???
Waar zit het addertje dan ?
Ik weet dat het in feite samples zijn, maar voor 200 euro !!!

Ik zou graag reacties krijgen van mensen met zon dingetje

PS: ik wou de search gebruiken maar en moet toch echt iets gedaan worden aan dat 2 letter minimum gedoe !!!

:biertje:

Ik heb 'm even gedemo'd op de HCC en op de Frankfurt Musik Messe, maar... ik heb ook eens een MC-303 onder handen gehad en me al gruwelijk geergerd aan de onbedienbaarheid van het kreng. Je krijgt een display zo groot als een wekkerradio en daar mag je het mee doen, en voor de rest ben je aan de genade overgeleverd van de presetpatronen. Leuke gadget, die D-field controller, maar verder eigenlijk ook niet. Als je toch voor een groovebox wil gaan, pak dan de MC-307 (die heeft tenminste een fatsoenlijk display zodat je wat kunt zien) - deze heeft ook de sound/patroonsets van de MC-505. Het addertje zit 'm er misschien ook in dat 'ie alleen maar cinch-uitgangetjes heeft... alhoewel.

Nou geloof me: het is 2x nix.

Idd een grote flop. Het is echt geen groovebox wat Roland wel graag zou willen.
Het lijk op kinderspeelgoed ( my first Roland ).

Er zitten idd een aantal geluiden in van de MC505, maar hij mist de effecten van een 505, dus klinken de geluiden erg dun.

Nee, €200 is nog te veel.
Leuk als ie over een paar jaar egens ligt voor €50, maar je kunt betere een 2e handse MC303 of iets meer uigeneven en een MC307 kopen....denk ik..

goed...ik heb dus zo'n oranjeboxje en moet zeggen ben het half met de kritieken eens.

De nadelen zijn toch de bedienbaarheid.
Patterns zijn niet makkelijk (om niet te zeggen onmogelijk) in te spelen en de hele bediening is niet echt te vergelijken met andere "grooveboxen". Hij haalt het qua bedienigsgemak niet bij de electribe die ik heb of de MC-505 waar ik ook weleens mee heb mogen spelen.

Daar staat tegenover dat alle patches van de MC-505 erin zitten (1 bank extra zelfs).
Deze patches zijn met de D-field controleer slechts zeer beperkt te editten, maar als je hem aan een pc hangt, kun je met de MC-505 editor alsnog je eigen patches creeeren. Met andere woorden, je beschikt dan voor weinig geld over de 505 synthengine.
De effecten zijn misschien aan de karige kant (6 reverb, delay, 25 multieffecten).

De D-field controller is niet meer dan een geinig gadget op het eerste gezicht, maar als je er wat langer mee werkt is het toch wel een handige controller. Je kunt er mooie filtersweeps mee maken en ik zelf vind hem voor het intikken van drums vaak handiger dan een gewoon toetsenbord.

Al met al vind ik het dus een prettig aparaatje, voor z'n prijs. Het inspelen van patterns is wat mij betreft z'n grootste nadeel, maar als je er een keyboard aanhangt is ook dat opgelost. De MC-505 editor lost je patchproblemen op en patches voor de MC-505 zijn er ok het net ook wel te vinden (hij slikt 505 sysex).

Tom

Gear: CS6x(AN+DX board), Virus C, Electribe M, D2, AirFx, CDX-1, VlL-tone ;)

dat maakt het natuurlijk al een stuk interesanter he...

En hoeveel heb jij hem betaald ???

Ik heb er in september € 290 voor betaald (nieuw).

Moet nog wel een kanttekening zetten bij de handleiding van dit apparaat. Die is voor de basisfuncties van het apparaat niet slecht, maar zaken als patchediting kom je er niet in tegen.
De MC-505 editor is overigens een stukje freeware en gewoon te downloaden.

Heel handig, zeker als je tot aanschaf over mocht gaan, is het D2 forum op Yahoo.
http://groups.yahoo.com/group/rolandd2/

groet

Tom

Ik denk dat ik me er een aanschaf aleen al voor de geluiden, de mc505 is toch niet zo slecht, en je krijgt er een kaos pad gratis bij 8~

Ik kan er een overkopen ,zo goed als nieuw voor +- 200 euro. Als julie me wil doen veranderen van gedacht dan gelieve dit zo snel mogelijk te doen. Ik denk er nog een uurtje of 2 overna, dan ga :walker: ik tot te actie over :Z :z

Weet je, het is jouw geld, dus err... :D

Mocht het je niet bevallen verkoop je hem gewoon voor 200 door.

okay - ik heb die gozer gemailt zodat ie hem kan opsturen COD.
En inderdaad , als ie me niet bevalt kan ik hem nog steeds doorverkopen. Maar ik heb vandaag wat MC505 en JX305 songs gedownload en ik moet zeggen dat er echt leuke tracks tussen zitten, tot zelf f***ng vette tracks.

Ik besef dat de ffx waarschijnlijk minder goed zijn als de 505 en 305 - maar een goed multi ffx kastje lost dat wel op.

:okdan:

Back