Hoi Chielos,
Dank voor de vriendelijke woorden!
Finimal was ooit begonen als een minimal track maar daar bleef weinig van over en vervolgens de bpms wat opgeschroefd. Over de bassline (Microwave1) ben ik ook nog niet uit. Het eerste stuk is 6/4 en de break is 4/4 maar de overgangen zijn niet echt lekker. Ik heb 'm een paar jaar geleden gemaakt als 'werkstuk' voor de EMP cursus van de SAE Rotterdam. Hij is even snel gemixt en gemasterd door Paul Portegies (van de achternaam ben ik niet meer zo zeker) op een wat meer uitgebreide ProTools rig. Da's wel te horen, een stuk professioneler dan de rest.
Gimme a golden ring is inderdaad een simpel repetetief dingetje, in een keer opgenomen. Ik geloof een CS60 door een Moogerfooger ringmodulator en een TR-808 door een Sherman. Meestal schrijf ik het op in de PT sessie maar bij deze was ik het vergeten. Ik kwam de track tegen tijdens een speurtocht over de harde schijf, toch leuk en dus maar afgemaakt voor de export.
Tsja, waarom nu pas na 4 jaar? Het meeste wat ik maak maak ik niet af (eindmix/mastering). Ik vind het 'componeren' belangrijker dan de laatste fase. Bovendien heb ik niet zulke goeie oren en weinig geduld voor compressie en maximizers. Daarnaast ben ik nogal een sukkel met computers en dingen als uploaden is voor mij al een hele toer. Nadat Leo een paar tracks had geplaatst vond ik dat ik toch echt niet kon achterblijven!