[ebay] Gleeman

JohnnyBusca

rocket scientist
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=29552&item=2502759741&rd=1

i-1.JPG

Nog niet eens een clear: US $1.425,00 reserve nog met nog vier dagen.

Hij verkoopt verder nog meer vintage spullen en effecten: o.a.

Arp 2600 in slechte staat:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=29552&item=2502765588

Minimoog:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=29552&item=2502730734

De prijs van vintage is omhoog aan het gaan! :)
p.s. gelieve op die laatste opmerking geen discussie beginnen. Van bepaalde personen weten we al dat ze vintage onzin vinden. Negeer het maar gewoon en pak een bak koffie. :koffie:

Re: [ebay] Gleeman

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Negeer het maar gewoon en pak een bak koffie. :koffie:

Hmmmm.... lekkah. Koffie :)

(Denk toch als de prijzen van vintage (analoge) gear omhoog gaat dat nieuwbouw nog interessanter gaat worden, er is immers een grotere marge mogelijk. Wie weet zelfs een groot merk (naast Alesis dan) die d'r weer gaat bouwen. (Moog heeft nooit niet analoge gear gebouwd toch?))

Re: [ebay] Gleeman

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Nog niet eens een clear: US $1.425,00 reserve nog met nog vier dagen.

Jaaa, maar dan heb je ook wel w... ehhrr ja wat heb je dan eigenlijk? Is het vergelijkbaar met een andere analoge synth?

Daarom vind ik het ook helemaal niet erg. Het lijkt me wel rond als je net alles verkocht hebt tegen lage prijzen en je ziet het nu ineens omhoog springen. Maar ja, je kunt ook niet alles weten.

Sowieso is er een analoog / vintage revival. Kijk eens wat er allemaal nieuw analoog gebouwd wordt... A6, Voyager, MOTM, .coms, Lassence.. :) Jiehoe!

Iemand eigenlijk ooit een gleeman gezien of gehoord?

Re: Re: [ebay] Gleeman

Re: Re: [ebay] Gleeman

Origineel geplaatst door Arveyman
Jaaa, maar dan heb je ook wel w... ehhrr ja wat heb je dan eigenlijk? Is het vergelijkbaar met een andere analoge synth?
Je moet synths niet met elkaar gaan vergelijken. Daar heb je niets aan. Wat je dan hebt is 5 voice (3 VCOs per voice) analoog beestje die er zo ongeveer 50 op de wereld zijn waarvan 20 clears (doorzichtige kast). Deze versie die nu te koop staat heeft ook geheugen (100 patches) en 8 verschillende digitale wavevormen ter beschikking. Dat geheugen zit maar in enkele gleeman's... Verder een sequencertje aan boord. En dat allemaal in zo'n klein bakkie!

Een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer bijzondere synth dus.

Ik wil niet vergelijken Johhny, maar ik wilde een grove indicatie over de klank, en of hij lijkt op een andere synth. Natuurlijk moet je een synth altijd beluisteren om een oordeel te kunnen vellen!

50 op de wereld.. dat verklaart de prijs!

Een 3 OSC synth doet mij denken aan een Moog hoor. De knoppen hebben wel wat weg van Sequential. En is het geluid wel naverwant aan een Oberheim. ;)

En 50 op de wereld? Zal wel slikken zijn alstie kapot gaat dan. ;)

Origineel geplaatst door Arveyman
Ik wil niet vergelijken Johhny, maar ik wilde een grove indicatie over de klank, en of hij lijkt op een andere synth. Natuurlijk moet je een synth altijd beluisteren om een oordeel te kunnen vellen!

50 op de wereld.. dat verklaart de prijs!
En 5x 3VCOs :)

Over dat beluisteren.. Het beste is zelfs nog om dat in je eigen setup te luisteren. Twee synths kunnen elkaar heel erg tegenwerken. Deze gleeman zal wel voor een duizend of 3-4 weggaan denk ik. Een maand later is ie hetzelfde weer waard, dus als je het geld hebt, dan kun je hem eventjes uit proberen, een review maken voor dit forum en hem weer verkopen of ruilen tegen een voyager.

Je kan hem horen in de intro van buddy holly van de Moog cookbook:D
K heb ooit een docu gezien over lenny Kravitz die er ééntje tussen z'n gitaren had staan (clear), erg mooi om te zien.

Back