MV-8000 samples worden met enige vertaging weergeven

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Heeft er iemand ervaring met de Roland MV-8000

Als ik een sample van bijvoorbeeld een bassdrum opneem met de mv-8000 in het sample menu. Wordt na het toewijzen van de sample aan een van drum pads 1 a 2 seconden later weergegeven. Dus de sample hoor ik niet zo snel of direct als ik op de pad druk waar ik hem aan toe heb gewezen.
Dit is heel anders dan bij de mpc van Akai.

Wat moet ik instellen om de sample wel direct te horen.

Hoor het graag. gino

Klinkt alsof de "stilte voor de kick" niet automatisch wordt verwijderd bij het samplen.

Met andere woorden (ik ken de MV overigens helemaal niet) kijk eens in een sample edit screen of er geen loze ruimte voor de eingelijk kick-wave zit.

Als er iets mis mocht zijn met de MV dan zou elke sample met 2 seconden vertraging moeten weergegeven. Op z'n minst op die pad.

(edit: wat gebeurd er als je een standaard drumkit opent van de HD b.v.. Hebben die drumsounds ook vertraging? Zoniet, dan is het om de eerste genoemde reden,)

Succes!

Hoi L56,

De drumkits op de HD verwijderd door de eigenaar. De drumkits heb ik wel op een dvd maar die moet ik nog op de HD zetten.

Het heeft te maken met een sample in laden via de lijn in opnemen en toewijzen aan een drumpad. zodra de sample toegewezen is aan de drumpad en ik sla de pad aan wordt de sample niet direct weergeven. maar 1 a 2 seconde later.

Ieder geval bedankt voor je reactie.

Ik denk toch nog steeds bijna zeker te weten dat de sample dan niet goed geknipped/getrimmed is. Wat zie je in het opname scherm als je een sample hebt opgenomen? Een rechte lijn en dan golven?

Oftewel...de vertraging tussen dat jij de MV op samplen zet en je het te sampelen geluid afspeelt is hoogstwaarschijnlijk de vertraging die jij hoort. Maw loze ruimte net als zou je iets op tape opnemen.

De MV heeft hoogstwaarschijnlijk instellingen die samples voor je knipt na het samplen en misschien zijn die uitgezet door de vorige eigenaar.

MV-8000

MV-8000

Ik ga het van de week wel even uitzoeken. Ik weet dat de sequencer wat te wensen over laat maar het samplen mag toch wel goed gaan.

De sequencer te wensen over laat? Hoe bedoel je? Toch niet weer dat timing verhaal he? ;)

MV-8000

MV-8000

Ik heb hier op het forum gelezen dat het maken van beats met de sequencer toch wat meer werk is dan met een mpc van Akai. Het vergt wat meer timing en aanpassing met een mpc heb ik vaak naar 2 a 3 keer de beats wel strak lopen.

als je een sample opneemt kun je in je sampling menu, bij start trigger op level seleteren, maw de mv begint op te nemen als hij een signaal krijgt dat luid genoeg is bv hij neemt pas op als je een kick inspeelt.
het is best als je ook de pre sample time op enkel ms zet zodat je het begin van de sample ook meehebt.
je kunt ook als je de sample zo hebt zoals jij op quick edit drukken dan op sample edit, dan zie je je golfvorm daar kun je het start en einde va n je sample gaan aanpassen, dus ik denk dat er in je sample eerst 2 seconden leegte is en dit kun je hier gaan aanpassen zodat de kick druk als jij op de pads drukt.
en als ik me niet vergis kun je als je sampled ook voor truncate drukken zodat alles voor en na de sample automatisch weg is zodat er geen leegte is , en o ja de sequencer is helemaal strak, hopelijk heb je er iets aan, have fun with the beast

via de lijn in opnemen
Open het sample-bestand eens in de wave-editor op de MV zelf of op je computer.

Als je dit ziet:

attachment.php

dan is het precies wat L56 zegt. Overigens wordt dit trucje van een korte stilte voor de sample wel eens gebruikt voor wat extra swing aan het geheel te geven, dat niet precies afkappen heeft ook z'n charme (en dan lijkt het aan de timing te liggen maar dat is het dan niet).

Attachments

• snare_delay.png
    snare_delay.png
    2,2 KB · Bekeken: 88
Ik heb hier op het forum gelezen dat het maken van beats met de sequencer toch wat meer werk is dan met een mpc van Akai. Het vergt wat meer timing en aanpassing met een mpc heb ik vaak naar 2 a 3 keer de beats wel strak lopen.

Hallo,

Ik heb zelf een MPC 1000 gehad en daarna een MPC2500 en toen heb ik na veel wikken en wegen een MV8800 gekocht.
Ik wil nooit meer terug naar een MPC,het kost wel wat meer tijd om de MV door te hebben maar als je het beest kent een maal,dan werkt hij als een trein.Dat timing probleem is gewoon bullshit,nooit last van gehad!!
Het is zelfs zo dat in die tijd dat ik een MPC had dat allebij de MPC,s wel een paar keer waren vast gelopen,dus alles wat je gemaakt had was ik kwijt op dat moment.Op harde schijf van de MPC 2500 durfde ik niks weg te saven want ik had goed kans dat hij het de volgende dag gewoon niet wou openen,en dat niet een keer maar meerdere malen.
Daar heb ik bij de MV nog steeds geen last van gehad en ik heb hem al bijna 2jaar.Ik ben echt blij met de MV8800,ik snap niet waarom ik hem niet eerder had gekocht??Maar dat kwam dus door die onzin verhalen/fabeltjes van de MPC is beter.Mij zie je nooit meer met een MPC klungelen,even goed respect voor de MPC!!

En wat betreft die vertraging van je sample,als je je sample meteen goed trimt dan is hij real time!!

Groetjes.
:):okdan:

MV-8000

MV-8000

Okay,

Jongens bedankt voor de reactie's ik ga er van de week even voor zitten en de handleiding is goed bestuderen. bedankt voor de nutige tips ik ga is kijken of ik de sample wat kan bewerken. :mega:

MV8000

MV8000

Nauw ik ben er uit met het sample er stond waarschijnlijk iets verkeerd ingestelt.
De sample's beginnen nu wel direct als je de drum pads aanslaat.

Alleen heb ik nu het probleem dat als ik een sample onder een van de drum pads heb gezet. En het apparaat uit zet de sample er in opgeslagen blijft op de hardeschijf. Mijn vraag waar kan ik de sample terug vinden op de hardeschijf om hem te verwijderen uit de libary.
Of moet ik de sample gewoon overschrijven.

Gino

Nauw ik ben er uit met het sample er stond waarschijnlijk iets verkeerd ingestelt.
De sample's beginnen nu wel direct als je de drum pads aanslaat.

Alleen heb ik nu het probleem dat als ik een sample onder een van de drum pads heb gezet. En het apparaat uit zet de sample er in opgeslagen blijft op de hardeschijf. Mijn vraag waar kan ik de sample terug vinden op de hardeschijf om hem te verwijderen uit de libary.
Of moet ik de sample gewoon overschrijven.

Gino
Jij kunt de sample gewoon deleten door delete in te houden en dan de pad in te druken en dan wijst dat van zelf want je hebt dan 3 mogenlijk heden dacht ik.En als jij die sample in een libary wilt hebben dan moet je hem in de instruments een patch weg saven, in het menu icoontje links onder in het scherm.Of je gaat naar samplemenager in de project window en daar kun je ook samplels weg saven op de schijf en verwijderen bij comand.
Wil je een sample via usb op je schijf zetten dan doe je dat in de user map en daar maak je weer nieuwe mappen aan voor de soort sample,s,en van daar uit import/maak jij weer een nieuwe patch of audiophreasebank.
En als je hem uit zet dan vraagt hij toch of je het weg wil saven als een nieuw project en dan is het ja of nee.

En wat ook werkt is even de handleiding eens goed bestuderen,het is niet de makkelijkste handleiding maar het heeft wel zin als je ook de handleiding goed bestudeerd.Ik heb het moeten leren zonder hulp van anderen met resultaat dat ik hem wel door heb hoe hij werkt en er fijlloos mee kan werken.
En ik kan zo ook niet precies zeggen hoe het allemaal werkt .Want de computer staat niet in mij studio,ik moet het nu even allemaal uit mijn hoofd doen.Mijn studio is computerloos en internet loos:D

ik hoor het wel als je er echt niet uit komt.:okdan:Kijk ook eens op youtube voorbeelden genoeg daar,heb ik heel veel aan gehad.

Yo ya in da hood, you've gotta keep thangs simple ya heard? Makin mu sick is a simple thang but ya gotta learn tha basics ya heard ya motha fucka homie. Gangsta rappin' ain't no foolin around ya heard? Just to keep the flow goin' is tha main thing and stop messin' around ya motha fuckin' expensive MV-gear and just do ya thing! Stop foolin' around and do ya main thing ya heard?
Just gimme ya piece o' home cooking shit and do ya thing ya heard? Holla back on me homie....
8>:smeris::kont:}:|:dubbel:

Back