MPC-gebruikers... wie weet waar deze mysterieuze knop voor is?

Ferric

Housekabouter
Hi, nu ben ik langzaam aan al best vaardig met mijn MPC, maar ik blijf me verbazen over deze mysterieuze knop in het note-edit/piano roll menu.
Het zegt: "Automation", maar doet ogenschijnlijk geen ene ruk; ook niet als het automation-menu met het pijltje erboven tevoorschijn is gehaald. Nada, niente...
Manual doorgespit, nergens een notie over deze functie. Iemand een idee?

Misschien mis ik door mijn onkunde een geweldige feature, aangezien het programmeren/schijven van de automation op de MPC vrij gelimiteerd is, want wat zou ik toch graag ranges willen kunnen aangeven, bar/event startpoints-endpoints, met verlopen in numerieke waarden, exp., log, etc. Zou het ooit gebeuren in een MPC 3.0 update?

20240602_112821.jpg

Als er niets naar voren komt als je er op klikt, dan zal dat iets zijn wat ze er nog in willen bakken in een toekomstig OS.Er staat ook niet zoiets simpels als pitch , modulatie of een ander soort standaard waarde ?

Als er niets naar voren komt als je er op klikt, dan zal dat iets zijn wat ze er nog in willen bakken in een toekomstig OS.Er staat ook niet zoiets simpels als pitch , modulatie of een ander soort standaard waarde ?
Thanks, ik zat ook al aan zoiets te denken. Dat het dan maar een madderfakking goede nieuwe feature mag worden :D
En nee, de zaken die jij noemt zijn te selecteren in het menu dat je met de kleine pijl naar boven haalt.

Die tab laat alleen iets zien als je gebruik hebt gemaakt van de Automation functie knop.
Deze vind je rechtsboven in het main menu scherm, en kent drie mode's.

Autom.png

De mogelijkheden die allemaal onder de noemer Automation zitten zijn zo divers dat ik je adviseer een kijkje in de handleiding te nemen.

Die tab laat alleen iets zien als je gebruik hebt gemaakt van de Automation functie knop.
Deze vind je rechtsboven in het main menu scherm, en kent drie mode's.

Bekijk bijlage 3849317

De mogelijkheden die allemaal onder de noemer Automation zitten zijn zo divers dat ik je adviseer een kijkje in de handleiding te nemen.
Thanks. Hmmm... Okay, ik gebruik genoeg automations, maar die doe ik per track. Dacht dat die knop rechtsboven voornamelijk voor de global automation is, whatever that may be. Wordt in de manual meerdere keren beschreven voor de verschillende modes (program, track etc.), maar er staat telkens dezelfde beschrijving.

neem gewoon even (in) een track wat MIDI cc of poly aftertouch op en dan kan je toch op die tab in de piano roll de betreffende automation bekijken en editeren?

neem gewoon even (in) een track wat MIDI cc of poly aftertouch op en dan kan je toch op die tab in de piano roll de betreffende automation bekijken en editeren?
Hehehe... Dat doe ik, maar die 'button' rechtsonder doet helemaal niks, dus vandaar mijn initiële vraag.
Die tab waar jij het over hebt verschijnt gewoon via het kleine pijltje 😉

Back