Iemand ervaring met Roland MT32??

Bass

Gepokt en gemazeld
..Ik kan voor weinig een Roland MT 32 kopen , gewoon voor de heb eigenlijk...

Nu vroeg ik me af of er misschien mensen zijn hier die een beetje kunnen vertellen hoe die klinkt en dergelijke...

Wat info AUB???

Thanx....:koffie:

Ik heb er een tijdje een gehad...

Maar ik heb 'm weggedaan, ik was er niet echt kapot van.

8 kanaals multitimbraal, met 1 galm unit (kun je niet per kanaal afregelen dacht ik).

Meer info staat hier:

http://www.sonicstate.com/synth/mt32.cfm

Ik vond de geluiden errrug veel lijken op die van de D10 en D110, volgens mij
zit daar precies dezelfde engine in. Editen kan alleen via MIDI, niet via het apparaat zelf.
Verder is de hele interne structuur echt een oerwoud. Ik heb nu een D110,
en ik begrijp de interne structuur wel, maar hij is zo ingewikkeld dat je iedere keer
weer in de handleiding moet kijken hoe het ook al weer zat (patches, timbres, tones, etc).

Ik heb een CM-500 gehad; daar zat de MT-32 ook in. De MT-32 was 1 van de eerste GM modules en werd vooral voor computerspelletjes gebruikt. 'k ben ff vergeten of het nou LA synthese of pcm was. De reverb kraakt, de geluiden zijn bruikbaar maar niet goed te noemen. De interne synth op een gemiddelde geluidskaart komt qua kwaliteit in de buurt. Maw; waarom zou je zo'n ding kopen?

Oh..

Ik had begrepen dat de sounds enigszins op de D50 leken...???!
:confused:

Ik ben in het bezit van een CM-32L.
Dat is zeg maar computer module versie van de MT-32.
Alleen volume knop de rest via midi.
Intern is hij gelijk aan de MT-32.
Er is freeware software van een particulier Ginosoft genaamd met 10000 pathches voor de MT32 http://www.xs4all.nl/~giovanni/midisoft.html
Het editten van sounds is daar wel mogelijk maar erg moeijlijk begrijpbaar.
Heb er een beetje mee zitten te stoeien maar niet alle termen zijn duidelijk.
Ook soundquest heeft een pakket midiquest genaamd die de MT-32 in zijn lijst heeft.
http://www.zzounds.com/love.music?p=p.THKSOUQUESTC1&f=2035
Is wel een dure oplossing voor een goedkope MT-32 en de vraag is of het editten wel naar je zin is.
Heb met een demo versielopen pielen maar vond het erg omslachtig.
Het pakket is hoogstens intteressant als er meer synths in de lijst staan die je bezit.
De digitale reverb van de MT-32 werd toendertijd geroemd.
Wat veel mensen niet weten is dat er nog 3 andere type reverbs inzitten die met sysex te benaderen zijn.
Als me nog wat meer te binnen schiet dan zal ik het melden.
Ginosoft is in iedergeval zeer interressant i.v.m. de 10000 patches.

groet Derk:okdan:

Zelf had ik vroeger een SoundCanvas 55 , waarin o.a. alle klanken (inclusief variations) van de MT-32 zitten. Weet dat een SC-55 tegenwoordig wordt verkocht voor ongeveer 50 EUR, dus als die MT-32 minstens evenveel kost zou ik toch zeker kiezen voor een SC-55.

Hoe klinkt die nou, vrij 'gewoon' maar daarom niet slecht. Je mag het uiteraard niet vergelijken met de huidige generatie geluidsmodules zoals bv een XV-5080.

Wat ik me nog herinner van mijn SC-55 (ook in MT-32 stand) is dat je standaard niet echt levendige geluiden hebt maar na wat tweaken wordt het al wat beter.

Misschien nice-to-known: oudere (lees: heel oude) computergames ondersteunen vaak de MT-32 (toen was dat nog wat)

He Bass,

Nou zie ik net in je gearlijst staan ... dat je al een Roland SC-55 hebt 8D

Dan brengt die MT-32 niet iets nieuws voor jou hoor. Als ik me niet vergis werd de Roland MT-32 vervangen door de eerste generatie SoundCanvas modules waarvan de SC-55 er eentje is (de mijne was SC-55 MkII).

Dan zou ik mijn centen niet meer aan die MT-32 geven want je hebt 'm al, hij zit in je SC-55 :) , tenzij je stemmen te kort komt maar je hebt ook een sampler dus, nee ik zou het niet doen.

PS: het staat ook in de handleiding hoe je je SC-55 kan starten in MT-32 modus :eureka:

..Nou hij was 50 Euro dus ik laat m maar staan denk ik...
Ik heb IDD al de SC55 dus...

Neem een D110! Die staan regelmatig voor weinig te koop, en dan heb je de MT32 LA sound in 19 inch, met geheugens, en 8 outputs. Ik sta er steeds weer versteld van dat er best lekkere soundjes uit te krijgen zijn... steeds als ik denk hem weg te doen zet ik hem weer eens aan, en besluit hem dan toch te houden. Ik heb er wel een D10 programmer bij overigens. Steinberg Syntworks voor op de good old Atari is ook niet verkeerd als editor trouwens. heb ik nog wel ergens misschien.

Ik heb nog wel atari software voor dat dingen ergens slingeren

MT32

MT32

Je moet natuurlijk zelf weten of je hem wel of niet koopt.
Het zijn van die leuke hebbedingetjes en je hebt gratis 10000 klanken erbij.
Maar ik ben dan ook gek op oude reut.
Ik zou hem nooit wegdoen nu ik in het bezit ben van welliswar CM-32L maar dat is dus intern volledig de MT-32.
LA-synthese dus. Iemand hier wist niet meer wat het was.
Alleen mijn effect en opname aparatuur is nieuw.
(Op een drumcomputer na de Yamaha DR55 maar eigenlijk meer gekocht vanwege de pad besturing waar mee ik mijn oude sampler kan trigeren)
De rest is volledig oud

Gear:

Yamaha TX7
Sampler Yamaha TX16W
Yamaha EMT-10
2 maal Roland CM-32P met 9 souncards (U-110)
1 Roland CM-32-L (MT-32)
Roland TR626
Boss Dr Rythm DR550

Behringer Virtualizer pro 2024p
Behringher Compressor 9024
Behringher Mixer 1604A
Behringher monitors Truth B2031
Behringer ultrapatch pro
Yamaha DR55
Roland keyboard A-33
Fatar keyboard studio 49
Pentium III 512 MB

Last edited by a moderator:
Re: MT32

Re: MT32

Origineel geplaatst door Exzit

Gear:

Yamaha TX7
Sampler Yamaha TX16W
Yamaha EMT-10
2 maal Roland CM-32P met 9 souncards
1 Roland CM-32-P
Roland TR626
Boss Dr Rythm DR550

Behringer Virtualizer pro 2024p
Behringher Compressor 9024
Behringher Mixer 1604A
Behringher monitors Truth B2031
Behringer ultrapatch pro
Yamaha DR55
Roland keyboard A-33
Fatar keyboard studio 49
Pentium III 512 MB

Hee kijk dat is nou een leuke 'low-budget' setup als ik het zo mag noemen...:) :biertje:

ik heb inde roland jv30 thuis een mt32 mode zitten... maar die zal wel niet hetzelfde zijn als de real mt32 :)
maaruh tja.. die sounds zijn wel ok vind ik :)

Re: Re: MT32

Re: Re: MT32

Origineel geplaatst door Bass
Hee kijk dat is nou een leuke 'low-budget' setup als ik het zo mag noemen...:) :biertje:

Het is een misvatting dat je muziek kan maken met alleen dure apparatuur en de nieuwste synthesizers. :eureka:

Back