Sound experimenteer snippets

quifster

Gepokt en gemazeld
Het leek me leuk om een centrale thread te hebben waar iedereen zijn sound gefreak in kan posten, zeg maar het lekkere experimenteer / gefreak geluidjes / trackjes.

Alles mag, track of geen track, zolang je er zelf maar lol in hebt.

Misschien is het leuk om even te vermelden waarmee en hoe je het gedaan hebt.

ik trap wel af met een klein sound experimentje (diepe drone sound).
tijd bezig geweest om dit mogelijk te maken in omnisphere: kort (anders gezegd, niet zo lang)

Synth:
omnisphere

techniek:
piano sample met aangepaste envelopes die via veel modulatoren random shifting posities in het timbre van de sound doen plus cutof / reso manipulaties.

FX:
inserts: imager, chorus en EQ
Sends: Reverb

Attachments

• omnitest4.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 79
Laatst gewijzigd:
klinkt leuk.... :okdan: soundscapes zijn altijd leuk
maar misschien is het interessanter en meer een uitdaging om te experimenteren met maar 1 synth zonder FX of dat soort dingen ?... :mega:

en waarom zo nodig neerzetten hoe lang je ermee bezig bent geweest dude :confused: ;-)

maar misschien is het interessanter en meer een uitdaging om te experimenteren met maar 1 synth zonder FX of dat soort dingen ?... :mega:
ALLES mag in deze thread, dus aarzel niet om het op die manier te doen, ik vind dat persoonlijk niet zoveel aan om dingen zonder fx te maken, maar als jij dat wel leuk vindt, gewoon doen :)

en waarom zo nodig neerzetten hoe lang je ermee bezig bent geweest dude :confused: ;-)

ben je ook volledig vrij in, hoef je er niet in te zetten, maar ik vond het wel grappig om het te vermelden en ook te lezen van anderen om een beetje de indruk te krijgen van de kracht van de synth / fx waarin het gemaakt wordt.

Aangezien het niet de bedoeling is dat je hier afgerekend wordt op het track potentie gehalte en de tijd die aan de track besteed is afgemeten wordt naar de kwaliteit (zoals in die thread van jou gebeurd is) vind ik het zelf geen probleem dat iemand de tijd die die er mee bezig is opgeeft.

Maar ik zal het even aanpassen van het aantal minuten naar de term kort :D Dan is iedereen weer blij, want de doelstelling van deze thread is juist dat we leuke experimenteer truukjes uitwisselen en horen.

SK-5 + Audacity.. minimaal werk en opzich geinig om mee te klooien.

Leuke sounddrone Quifster,doet me denken aan een track van Eat Static,met de sample"you put the alien in the middle of this stuff you got all the answers" :-)

mijn analoge sound snippet

Tis eigenlijk stukske uit een nummerke dat ik met een kameraad aant maken ben.

Gehoort mij die zo op een kammeke met alufolie derover blaast/zingt en ik die op een bbq rooster klop met een engelse sleutel.
Een kameraad die een colsonbandje aanspant en zo scheten laat door met zijn handen bijeen te drukken.

Zo los klinkt het niet erg geweldig mss ma in het nummer klinkt het wel lekker. :D

Je weet wel humor in je tracks te krijgen

1) pak een mp3tje, in dit geval van Bob James - Take Me To The Mardi Gras
2) gooi het door Paulstretch
3) Vermenigvuldig lengte met 8
4) ???
5) Profit!
Dit werkt heerlijk met stemmen

Attachments

• t2stretch.mp3
    422,5 KB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
Oh dit is gaaf. Bass, quifster, geniaal. Ik kont het niet laten. Hier is mijn bijdrage.

Voor diegene die het interessant vinden. Ik heb dit stuk "gespeeld" op een midi keyboard. Eigengemaakte VST "analoge" synth met 2 oscillatoren. Alleen de synth, geen FX anders dan die ik in de synth heb ingebouwd. Sorry chaps, kan mij helaas (nog) geen echte synth veroorloven. Mijn koninkrijk voor een Mini Moog!

Attachments

• eMPHASISone.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 90
hier mijn twee stedelijke lawaaiscapes.

gemaakt op een andromeda.
gemaakt door mij en een vriend.
tijd gedaan over creeeren : in totaal een paar uur maar om precies dit geluidje te krijgen zou ik niet weten lol.

hoeveelheid plezier tijdens het maken: veel te veel.

Attachments

• urban city noisia.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 76
  • urban rain noisia.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 76
hier een soundscape waar ik zelf wel trots op ben.
een lekkere duistere atmosphere met veel beweging.

instrument wederom andromeda a6.

mvg

donfifis

Attachments

• weazly.mp3
    7,4 MB · Bekeken: 93
nog een zwaar gemoduleerd geluid uit de andromeda.
dit is de ingekorte versie , de originele mp3 duurt langer dan 10 minuten.

mvg

donfifis

Attachments

• against the stream.mp3
    5,4 MB · Bekeken: 89
hier nog drie soundscapes die ik heb gemaakt deze keer met de virus c.

ik moet zeggen dat ik tegenwoordig eigenlijk de helft van de tijd dit soort geluiden creeer.
met als uiteindelijk doel dat de geluiden ook echt oneindig blijven moduleren.
das vet.
lol.

mijn favoriet van deze 3 is toch wel viral infection 3 swine flue.
die is lekker duister en grauw.

enjoy.

mvg

donfifis

ps zet je volume wat zachter voor swine flue , die is nogal luid van volume.

Attachments

• viral infection 1 spinalchords.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 76
  • viral infection 2 gonoroe.mp3
    4,8 MB · Bekeken: 75
  • viral infection 3 swine flue.mp3
    8,7 MB · Bekeken: 90
Laatst gewijzigd:
Back