Moog modular CC codes

patrickpincher

sound hunter
Ik werk al geruime tijd met de Arturia "moog modular" vst via Cubase-SX, en vind het een prachtige synth met goeie klanken.

Onder het motto "klooien maar !" probeerde ik de knoppen en faders van de vst aan te sturen via mijn BCR-2000 midi-controller.

So far so good, ... werkt prima, .. je hoeft gewoon maar met je rechtermuisknop op de de gewenste knop of regelaar op je scherm te klikken en dan via learn, een knop op je bcr-2000 aan te raken,.. en klaar is kees.

Als je dan op je bcr-2000 een ingestelde regelaar aanpast zie je daadwerkelijk op je scherm de toegewezen moog-regelaar mee veranderen.
... MAAR ... als je dan echter andersom op je moog-scherm diezelfde regelaar aanpast,... blijft de waarde op mijn bcr2000 (af te lezen via een ledkring) ongewijzigd.

Er zijn wel meer sofsynths die dit bidirectioneel midi-verkeer missen, dus geen probleem dacht ik, ... even regelen via een generic-remote in cubase.
Als ik vanuit deze aangemaakte generic remote een cc-code wil, krijg je inderdaad een waslijst van parameters van de vst-moog waaruit je kan kiezen welke code overeenkomt met welke controller.

Ik heb de volledige waslijst één voor één afgewerkt en kon aldus inderdaad bidirectioneel mijn parameters wijzigen,...
.... MAAR kom er nu bij uit dat een heleboel knoppen en regelaars niet in deze lijst van cc-codes voorkomen,... terwijl ik die wel via de eerst beschreven methode kan toewijzen !

Ik hoop dat de vraag min of meer duidelijk is, en dat een moog-modular gebruiker mij hierbij kan helpen (test maar eens het aansturen van bv. de knop "midi-sync" van de dual-delay module via generic remote)

Via de officiele weg / website van Arturia & forums ben ik niets te weten gekomen,... en zoals bij zoveel van deze fabrikant-sites blijven geposte vragen hieromtrent onbeantwoord.

Alvast bedankt.(al was het maar voor het lezen van deze zooi)

P.Pincher

(midi sync is voor tempo, niet voor controllers)

je moet zowel de MIDI In poort als MIDI Out poort van de plugin kiezen dat het de BCR is

.. maar dat is in orde, daar heb ik geen probleem mee.

Mijn probleem ligt in het feit dat in de beschikbare lijst van de cc-codes niet alle instelbare regelaars en switchen van de moog modular weergegeven worden.

je kan 2 dingen doen;
de CC`s in de plugin veranderen
de CC`s van het apparaat veranderen (dmv bv een blanko patch te kiezen)

Back