Het is dit jaar 25 jaar geleden dat ik voor het eerst kennismaakte met Reason 1.0. Destijds kreeg ik het programma via een nogal schimmig online circuit in handen. Zelf had ik nog een modemverbinding per telefoon en het downloaden van CD's was geen optie. Via de nieuwsgroep (jaaa, kent u ze nog?!) nl.home had ik wat online contacen. Een van die contacten had al een kabelverbinding en wist de CD-ROMs te downloaden en branden voor mij.
Die eerste avond met Subtractor, Redrum en de NN‑19 liet een onuitwisbare indruk achter: eindelijk alles‑in‑één, op één scherm. Feest!
Fast‑forward naar 2025: de nostalgie kriebelt om die allereerste versie nog weer eens te gebruiken. Zó erg, dat ik met veel getweak en gedoe, een goed werkende Windows XP‑VM heb opgetuigd waarop Reason kan draaien. Alles werkt, maar ik mis werkende installatieschijven voor Reason 1 (of 1.0.1).
Ik zoek dus bij voorkeur:
Heb jij nog een doos op zolder liggen of een back‑up‑ISO en ben je bereid om ‘m te verkopen, ruilen of tegen verzendkosten te delen? Laat het me weten. Ik sta open voor elke constructieve oplossing!
Die eerste avond met Subtractor, Redrum en de NN‑19 liet een onuitwisbare indruk achter: eindelijk alles‑in‑één, op één scherm. Feest!
Fast‑forward naar 2025: de nostalgie kriebelt om die allereerste versie nog weer eens te gebruiken. Zó erg, dat ik met veel getweak en gedoe, een goed werkende Windows XP‑VM heb opgetuigd waarop Reason kan draaien. Alles werkt, maar ik mis werkende installatieschijven voor Reason 1 (of 1.0.1).
Ik zoek dus bij voorkeur:
- Reason 1.0 (of 1.0.1) Program Disc + Factory Sound Bank‑CD – origineel of een ISO-image
- Bijbehorende licentiekaart / registratiecode
Heb jij nog een doos op zolder liggen of een back‑up‑ISO en ben je bereid om ‘m te verkopen, ruilen of tegen verzendkosten te delen? Laat het me weten. Ik sta open voor elke constructieve oplossing!