Problemen met ES-1

Daan vh

Stamgast
Ik heb sinds kort een korg ES-1 samen met een smartmedia kaartje.
Ik probeer nu al een hele tijd samples erop te zetten, maar het wil me maar niet lukken...
Hier wat vragen:

1. Zijn er sites waar ik veel 32khz samples kan vinden? Want het enige dat ik vind is 44khz samples, die natuurlijk niet gaan op de es-1. Of kent iemand een goede en makkelijk conventor van 44khz naar 32khz?

2. Uiteindelijk heb ik dan een sample gevonden met khz 32, wav, mono, pcm en 8 bits. Maar als ik deze op mijn smartmedia kaartje zet & "00.wav" noem krijg ik nog steeds de error "Er.8" op mijn es1. (Es-1 kan file niet herkennen.)

3. Kan ik de electribe helemaal resetten naar fabrieksinstellingen en dat ik dan terug de eerste presettings heb? Want dit vond ik namelijk niet in de handleiding...

Hoe los ik dit op? :(

Alvast bedankt!

1) Fairstars Audio Converter (http://www.fairstars.com) voor goeie bulk conversie.

2) En het moet zijn: wav mono pcm 16 bits.

3) Nee, als je geen backup hebt van de originele presets ben je ze kwijt (tenzij je ze weer ergens vindt op internet, check bijv. eens de yahoo groups, daar staan ze nog wel eens).

1) Fairstars Audio Converter (http://www.fairstars.com) voor goeie bulk conversie.

2) En het moet zijn: wav mono pcm 16 bits.

3) Nee, als je geen backup hebt van de originele presets ben je ze kwijt (tenzij je ze weer ergens vindt op internet, check bijv. eens de yahoo groups, daar staan ze nog wel eens).

Bedankt voor je hulp.
En ik heb het programma gedownload, maar je kan er toch de bitsnelheid niet mee veranderen? (ik bedoel van 44 naar 32khz.)
En moet de file echt 16 bits zijn? Ik dacht dat 8 bits ook werkte...

Aub iemand anders die me kan helpen?
En kan een moderator dit even bij samplers zetten aub?

Volgens de handleiding blz 56: 8/16 bit lineair PCM mono/stereo format WAVE or AIFF files can be loaded....... WAVE or AIFF files with a sampling frequency other than 32 kHz will have a different pitch when played on a pc etc.

Ofwel files hoeven niet perse 32 kHz te zijn. 44 kHz wordt met een lagere pitch afgespeeld, maar deze kun je op de sampler weer hoger zetten (niet ideaal, maar wel een workaround).

Met een programma als bv cool edit kun je (ook) samples opslaan met gewijzigde samplingfrequentie.

Staat de 00.wav in de root dir? Hoe overtuigd ben je van het formaat? Een van de twee zou niet goed moeten zijn. Er.8 betekent nl dat de es-1 geen leesbare file kan vinden op de kaart.

Heb je het programma Smartnamer al gebruikt? Staat hier: http://www.burp.nl/?menu=projecten

Kijk of het met deze verzameling drumsamples lukt. Zijn speciaal voor de ES-1 gemaakt.

http://www.walgran.com/es1/

Dan kan je kijken of het werkt.

Ik ken het programma, en ga het downloaden als ik men samples heb. :)
Want nu heb ik er zo weinig dat ik het niet nodig heb.
Ik heb dankzij die yahoo groep wel wat samples kunnen downloaden.

En ja, die site walgrans werkt blijkbaar nietmeer, ik kan er nu alleen maar 44khz samples op downloaden.
Maar volgens kaftoeter kan ik die dus ook gebruiken op mijn es1?

Bedankt voor de hulp jullie 2! :)
Als iemand nog samples heeft met 32khz, 16bit, pcm, wav ik wil ze graag!

Als iemand nog samples heeft met 32khz, 16bit, pcm, wav ik wil ze graag!

Kijk eens uit naar / verdiep je eens in een wav editor. Ik denk een kleine moeite (je hoeft alleen maar een file te openen, te resamplen en opnieuw op te slaan (resamplen is simpeler als het klinkt)) en dan kun je elke sample die je maar wil (ongeacht het formaat!!!) opslaan in het formaat dat je nodig hebt (32 kHz dus).

Hoe lukt het verder met de es-1?
Al een beetje thuis in de wereld van samples/wav-files?

Hoe lukt het verder met de es-1?
Al een beetje thuis in de wereld van samples/wav-files?

Hee, ja bedankt voor de hulp! :D
Ik heb dit topic misschien wat te snel gepost... Nu werkt alles uitstekend!
En fairsstars audio c werkt nu ook zoals het moet!

IK heb zeer tevreden met de es-1 :)

Back