Bestaat dit???

Slipperman

Rooibosje iemand?
En soort kastje. Klein ding dat alleen via midi program changes kan verzenden op een kanaal dat je aangeeft. Als zo iets bestaat (ik zoek geen controller. Alleen een prog. change send unit (leuk bed8 al zeg ik het zelf...) hoe heet het, wie maakt ze en wat is het prijskaartje ervan???

Dat ding zou ik dan graag aan mijn patchbay hangen om hem te programmeren met 1 druk. Nu moet ik 4 X drukken...

Tsja, elk midi-keyboard kan het. Maar de enige dedicated kastjes die alleen program change messages versturen zijn volgens mij die pedaaltjes-planken voor gitaristen. Heel misschien maakt philrees.co.uk iets dat je kan gebruiken.

Waarom stuur je die PC's niet gewoon vanaf je keyboard?

[edit] .... Laat maar, ik had die vorige post niet gezien.... [/edit]

Re: Bestaat dit???

Origineel geplaatst door Slipperman

Dat ding zou ik dan graag aan mijn patchbay hangen om hem te programmeren met 1 druk. Nu moet ik 4 X drukken...
Misschien iets voor mijn vriendin. Dan hoef ik 4 keer zo weinig te drukken voor hetzelfde resultaat! :) Ping! :eureka:
sorry, moest eventjes.

slipper ik volg het ff niet... waarom bedenk je zulke moeilijke dingen? ik denk eerder dat je je midi bekabeling ff anders moet gaan connecten... 1 masterkeyboard --> PC --> andere midi devices...

btw, ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die meer dan 1 masterkeyboard gebruiken en dan moeilijke taverelen moeten uithalen om daar tussen te schakelen..? waarom niet gewoon 1tje en als je dan toch zonodig wil tweaken doe je dat gewoon via een mixermap... (of een controller die je samen met je masterkeyboard door een midimerger haalt en dan naar je pc/atari)

maar goed... :erm:

Origineel geplaatst door 6 trak
slipper ik volg het ff niet... waarom bedenk je zulke moeilijke dingen? ik denk eerder dat je je midi bekabeling ff anders moet gaan connecten... 1 masterkeyboard --> PC --> andere midi devices...

btw, ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die meer dan 1 masterkeyboard gebruiken en dan moeilijke taverelen moeten uithalen om daar tussen te schakelen..? waarom niet gewoon 1tje en als je dan toch zonodig wil tweaken doe je dat gewoon via een mixermap... (of een controller die je samen met je masterkeyboard door een midimerger haalt en dan naar je pc/atari)

maar goed... :erm:

Wat mij verschillend maakt met de rest hier is over het algemeen dat ik me op performen richt en jullie echt op studio opnemen, tweaken etc. Aangezien ik dus veel ga performen heb ik dus telkens luttele seconden om de mik mak te routen en te programmeren met die patchbay. Dus dit is om sneller die presets kan oproepen. er bestaan patchbays met remote controllers en deze kan er in princiepe ook wel 1tje aan maar dat word dan midi poort. maar goed dat ff terzijde...

Het gaat bij mij om live performances dus gebruik ik meerdere masters. Dit is voor het comfortabel spelen enzo. Kijk ik kan natuurlijk voor opnemen 1 master gebruiken en dat doe ik ook. Echter voor live situaties is dit niet ideaal. DUs ja dan maar zo.

Ik ga zelfs zover dat ik zeker 5 presets op 1 klavier heb zitten en dan nog alles door me kaar en niet eens goed in pitch (dus een originele C3 op een A#4 bijv.). Zodat er ook minder geswitched moet worden... Maar goed. De techneuten die dat leuk vinden kunnen volgende week op mun site kijken. Dies dan helemaal af.

Peavy

Peavy

Een 6 a 7-tal jaar geleden bracht Peavy idd een wit doosje met 3 knopjes en een rode LCD op de markt dat enkel Program changes verstuurde.

Ben het typenummer kwijt. Maar het bestaat dus wel ja.

Back