Wat moet ik kopen?

Roelle

Nieuwkomer
Hellow hellow
Ik ben Roel kben 19 en van belgië
Ik ben al een tijdje met muziek bezig (draaien vooral)
Kheb mij overlaatst nen yamaha rm1x aangeschaft en kvind het heel leuk maar kwil meer...
Kzou graag iets willen waar stevige tehno,acid,tekn,core mee kan maken..
Kzoek een goede synth en een sampler
( ik denk datik daar wel mee kan beginnen ?? )
als er hier mensen zijn die suggesties hebben??
Please help me..:mexico:

alvast mercie vort lezen

EDIT budget ongeveer € 200
zo goedkoop mogelijk... studentenbudgetje...

Laatst gewijzigd:
ow met dat budget ga je weel heel hard mogen zoeken. Is software een optie?

Gagarin

ow met dat budget ga je weel heel hard mogen zoeken. Is software een optie?

Gagarin

ja die 200 eur is voor 1 ding mee te kopen... en als je goed wat zoekt vind je nog wel wat... hoop ik :D
Men rm1x ook vor 100 kunnen kopen

edit Gagarin -> op de loterij wachten is ook een optie natuurlijk :D:D:D

Spendeer het aan een geluidskaart en een controllertoetsenbord voor je computer. Geluidskaart heb je voor 99 euro (E-mu 0404, M-Audio Audiophile 2496), toetsenbord (Behringer UMX) ook wel.

Een sampler of een synthesizer kost dan niks meer (Synth1 en ShortCircuit zijn prima freeware), alleen de sequencer-software nog wel. Nog 1 keer doorsparen voor Cubase Essential, dus, al komt er bij de meeste kaarten en controllers wel een "lite" versie van het een of ander (Ableton bijvoorbeeld).

Wil je het allemaal in het hardware-domein houden; er zijn genoeg samplers die voor 200 euro of minder weggaan (E-mu ESI4000, lagere Akai-modellen, Yamaha A3000) maar dan ben je een hoop meer bezig met het bedienen van het ding. Verder heb je dan ook nog geen mixer voor de apparatuur, dus moet je je DJ-mixer gebruiken.

Kzou graag iets willen waar stevige tehno,acid,tekn,core mee kan maken..
Dat ligt niet aan de synth maar aan je eigen kunde en kennis :).

doorsparen tot wanneer je een echte som geld hebt? Het is bijna kerstmis... dan zal je vast ook wel iets krijgen van je ouders...

soms is het beter van ff te wachten en iets kopen waar je 100% mee tevreden bent dan iets te kopen 'in afwachting van'... (ervaring!)

Back