Welke Waves bundel en tegen welke prijs?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik ben voornemens om Wavelab 6 + Waves bundle te gaan kopen.
Ik wil Wavelab omdat ik met Audacity niet fatsoenlijk VST plugins kan laden (parameter interface i.p.v. GUI en dat soort VST "support" ) vind ik onwerkbaar.

De Waves bundle wil ik i.i.g. de nieuwe versie 6 en dan gewoon Native.
Welke bundel is goed voor Mastering/Nabewerking? Als er nog plugs inzitten die ik op busses of channelstrips kan inzetten in C4, dan is dat bonus, maar in principe ben ik in C4 al ruimschoots voorzien. Ik zat dus zelf te denken aan de Diamond Bundle.

Tevens zie ik diverse bundels met de meest uiteenlopende prijzen op diverse stores. Heeft iemand nog goede tips (Thoman en Musicstore zijn hiermee niet echt goedkoop)

Ebay...met afstand de beste deals op waves bundels.

Met waves kun je veel kanten op. Als je een iLok hebt, dan kun je beter eerst gaan testen voordat je wat koopt.

Als je voor waves gaat, dan zou je kunnen kijken naar bv de SSL serie in combinatie met bv de L3-16 Multimaximiser.

De prijzen voor waves liggen best hoog. Je zou voor masteren ook kunnen kijken naar een UAD in combinatie met de precision plugins, Focusrite Liquid Mix, SSL Duende of je zou kunnen kijken naar een TC powercore.

Ik heb al een SSL Duende PCIe en zit ook te denken aan de X-Comp en X-EQ m'n demo licenses hiervan zijn al verlopen en ik was net de laat voor de Sept 50% discount aanbieding. Maar heb hier wel goede ervaringen mee. Maar ik mis dan nog steeds een goede maximizer/limiter

Maar ik vind de MaxBass bijv wel handig voor Sinus sublaag en de L1,L2 en L3 zijn natuurlijk classics voor limiting. probleem is dan dat als ik deze los bestel ik er eigenlijk nog maar een paar 100 euro bij hoef te leggen en dan heb ik 45 plugs.

Heb me inmiddels aangemeld voor de demo en een iLok account aangemaakt. Vanavond ff een iLok key halen en dan mag ik 30x of 30dgn pielen. Via Ebay komt de Diamond Bundle zo rond de 1.750,00 is op zich dus ook nog wel redelijk te doen.

Wat vragen ze trouwens bij Thoman of Musicstore als je een EDU versie wilt bestellen? worden die gewoon blind verstuurd? of moeten er dan extra gegevens verstuurd worden?

Check ook eens de plug-ins van Voxengo...bijna alles wat Waves heeft,hebben zij ook,maar dan veel goedkoper en meestal veel beter (de Voxengo Elephant wordt door pro masteraars veel beter gevonden dan de L2 bv....)...alles is te demo-en,zonder Ilok...

Verdere aanraders zijn Sonnox (tikkeltje duurder maar ook veel beter dan Waves) en Flux...en natuurlijk UAD...

Waves was vroeger de bom,maar is tegenwoordig echt al achterhaald...behalve hun prijzen...en ik weet uit ervaring dat je van de hele bundel uiteindelijk maar enkele dingen ook daadwerkelijk veel gaat gebruiken...;)

En bij Waves zit je vast aan de WUP,dus moet je elk jaar weer betalen voor het gebruik van je plug-ins...

Trouwens : op KVR forums is ergens een topic waarin een hele lijst van Waves plug-ins staat,met daarbij de alternatieven van andere merken...veel gratis en bijna alles meer up-to-date en beter...

Dione, da's goede feedback, moet je verplicht ondehoud nemen bij Waves?
Ik zal eens de alternatievenlijst gaan doornemen.

Ik heb inmiddels m'n iLok en Wavelab 6 Studio aangeschaft, dus niks houdt me meer tegen om eens flink met alle alternatieven te gaan experimenteren.

Heb me inmiddels aangemeld voor de demo en een iLok account aangemaakt. Vanavond ff een iLok key halen en dan mag ik 30x of 30dgn pielen. Via Ebay komt de Diamond Bundle zo rond de 1.750,00 is op zich dus ook nog wel redelijk te doen.

Wat vragen ze trouwens bij Thoman of Musicstore als je een EDU versie wilt bestellen? worden die gewoon blind verstuurd? of moeten er dan extra gegevens verstuurd worden?

Dat verschilt per winkel echter moet jij je denk ik eerder afvragen wat waves ermee doet. Straks heb je iets gekocht dat waves je niet laat gebruiken omdat je niet kunt aantonen dat je recht hebt op een educationele licentie.

Het verhaal over WUP van Dione moet je zeker in acht nemen. Dit is DE reden dat ik niets van waves heb en ook niets van ze ga kopen.

Wat ik van WUP begrijp is dat het een beetje hetzelfde is als Microsoft Software Assurance: Je stapt dus bij aanschaf in, betaald een jaarlijkse fee en je hebt altijd recht op de meeste recente versie van het product.

Soms gebeurt er een jaar niks, soms krijg je een freebee en met een beetje geluk pak je een upgrade mee.

Je kan ook kiezen om geen WUP te nemen, maar dan dien je weer gewoon een full version te kopen als je wat nieuws wilt. Dat is ten minste wat ik er van begrijp?

Ik heb vanacht ff op KVR plugin database wezen stoeien, maar wat daar stond als freeware kon me niet echt bekoren, het meeste zag er niet uit en was gemaat in SynthEdit. Ik weiger in pricncipe SynthEdit meuk op m'n systeem te draaien. Ik wil gewoon snelle native in C gecompileerde plugs.

De betaalde alternatieven leken al beter, maar dan gaat het ook redelijk snel als je naar een MaxBass, Maximizer, Multiband compressor, stereo enhancer en spectral EQ aan het kijken bent.

Daarnaast gebruik ik van Waves zeker ook de C1 en reverb en taptempo's wel in Cubase. Zaken als T-REX en Izotope vind ik ook weer net niet...

Verdere aanraders zijn Sonnox (tikkeltje duurder maar ook veel beter dan Waves) en Flux...en natuurlijk UAD...

Inderdaad. (Even een emotionele uitbarsting: UAD, hmmm, :dj: , gewoon geweldig. Soms voel ik me gewoon de Bob Ross van de plugins, gewoon met een vette dikke kwast de plugins van UAD erop kwakken voor de kleuring.)

De Sonnox plugins zijn zeer goed. Ik gebruik ze liever dan de waves. Maar ik wou dat ik mijn centen had bespaard voor de precision plugins van UAD.

Sonnox heeft tot 1 december een 20% korting aanbieding.

Inderdaad. (Even een emotionele uitbarsting: UAD, hmmm, :dj: , gewoon geweldig. Soms voel ik me gewoon de Bob Ross van de plugins, gewoon met een vette dikke kwast de plugins van UAD erop kwakken voor de kleuring.)

Inderdaad.

@ TS: Voxengo is heel goed, heb'k ook een tijd gebruikt, met name de Elephant limiter.
Zeer transparant in elk geval, een van de beste limiters.
Maar ook een gemakkelijke: AIGC-4-mode en gaan met minimale pompartifacts.

Waves L2 / L3 heb'k nooit super gevonden.
Waves MaxxVolume, MaxxBass ben ik altijd vanaf gebleven, maar voor die eerste zou'k gaan als je de Radio538-sound wilt.
In de korte periode dat ik hem (MaxxVolume) gebruikte vond ik hem enkel iet of wat werken op minimale waarden,
maar dan zat je met subtiele verschillen die je met andere methodes ook kan klaarkrijgen,
zonder dat idee dat je de boel aan't squashen bent.

Nu zweer ik bij de UAD Precision Limiter,
gebruiksvriendelijk en kan ook redelijk transparant zijn qua limiting
(maar geeft toch een lichte 'touch' in vergelijking met de Elephant).

De Precision Maximizer is super voor harmonische distortion,
dat is voor mij de echte 'analog maker' i.c.m. Precision Limiter.

Precision EQ doet ook goed z'n werk, maar'k gebruik daar liever de Pultec voor
(twee instanties, voor en na evt. compressie / Maximizer),
want die maakt de sound verschrikkelijk dik, zonder teveel te kleuren bij boost / cut.

Laatst gewijzigd:
Zijn die precission dingen er al voor UAD-2?

Welke bundel moet ik dan hebben?

Ok, is op dit moment nog niet beschikbaar voor UAD-2 zie ik?

Want indien ik voor UAD-2 ga wil ik eigenlijk maar 1x een 4x kaart kopen (want ik heb m'n Duende PCIe kaart er ook al naast)

Ok, is op dit moment nog niet beschikbaar voor UAD-2 zie ik?

Want indien ik voor UAD-2 ga wil ik eigenlijk maar 1x een 4x kaart kopen (want ik heb m'n Duende PCIe kaart er ook al naast)

Precision Limiter,Multiband en Eq draaien allemaal al op UAD-2...dus ik weet niet waarom UA die melding er bij heeft staan...

Precision Maximizer,De-esser,Enhancer kHz en Buss Compressor draaien nog niet op UAD-2...

Als de bundel zelf uit 6 plugs bestaat en 3 ervan draaien niet op een uad-2 dan lijkt me dat je kan zeggen dat de bundel niet draait op uad-2. En los betaal je iets meer voor die dingen dan bij mekaar.

Ben er qua compressor al wel redelijk uit: denk dat ik toch voor de SSL X-Comp ga, deze kinkt toch wel ERG smooth en "analoog"

Voor EQ zit ik nog te twijfelen tussen de renesaince EQ of the SSL X-EQ (waarschijnlijk toch de SSL, maar de demo trial is verlopen dus kan niet meer verder testen (10h time limited)

qua Maximizing limiting denk ik toch sterk aan de Waves L3 Ultra
Aangezien ik de dithering beter vind klinken dan het Apogee UV-22 algoritme en ik met de juiste instellingen toch wel een redelijk transparante brickwall heb zonder al te veel onbedoelde maximizing artifacts (m.a.w. ik kan net de te harde pieken er vanaf scheren zonder de hele mix ls broadcast limiter te laten klinken. met behalve niveau nagenoeg geen verschil tussen aan en bypass)maar heb al wel gemerkt dat je hier heel snel mee de fout in kan gaan.

Updatje...

Updatje...

Heeft Waves eigenlijk ook bundles waar alles in zit ?
Je geen andere bundles meer zou hoeven bij kopen van Waves ?

Wanneer je bijvoorbeeld de Mercury bundle zou aanschaffen zitten daar ook de plugs van: platinum, diamond,renessaince,maxbass enz... enz... in ?
Want het is een beetje aan overzicht verliezen bij deze mannen 8o)

Ik zou zelf dan liever de nieuwe UAD 4K Channelstrip nemen, misschien in combinatie met een TC Electronic MD3 ipv een waves bundle.

Back