[Horror Trance] Darker Drane -My Definition Of Horror Trance

Net ff geluisterd naar je track die mijn orgel niet echt trekt ;)
Ik hou erg van goa/psy vooral vanwege de afwisselde tracks die volgepropt zitten met geluiden, trucjes en die heerlijke drive.
Net de dingen die ik in deze track mis. Hij duurt nu 9 minuten terwijl je dit terug kan brengen tot ong. 2 minuten. Wat ik zelf nog wel eens doe omdat te voorkomen is stukken uit mn track pak en daarmee ga knippen en plakken. (op die manier kan je ook hele fijne gates maken).
Verder zou ik meer synths gebruiken en die door elkaar laten lopen waarbij ze niet allemaal precies de zelfde tonen hoeven te spelen. Problemen met cpu? recorden die handel en leef je daar weer ook weer creatief op uit.

Ik waag af en toe ook wel eens een poging maar ik kom vaak niet zo ver en na verloop van tijd ben ik mn inspiratie bij een track kwijt. Ik heb dus een aantal halve tracks. Blijft lastig te maken.

Die kick is dat een sample trouwens of heb je die zelf gemaakt?

amai ik hoor alleen maar nen kick drum op mn laptop

Net ff geluisterd naar je track die mijn orgel niet echt trekt ;)
Ik hou erg van goa/psy vooral vanwege de afwisselde tracks die volgepropt zitten met geluiden, trucjes en die heerlijke drive.
Net de dingen die ik in deze track mis. Hij duurt nu 9 minuten terwijl je dit terug kan brengen tot ong. 2 minuten. Wat ik zelf nog wel eens doe omdat te voorkomen is stukken uit mn track pak en daarmee ga knippen en plakken. (op die manier kan je ook hele fijne gates maken).
Verder zou ik meer synths gebruiken en die door elkaar laten lopen waarbij ze niet allemaal precies de zelfde tonen hoeven te spelen. Problemen met cpu? recorden die handel en leef je daar weer ook weer creatief op uit.

Ik waag af en toe ook wel eens een poging maar ik kom vaak niet zo ver en na verloop van tijd ben ik mn inspiratie bij een track kwijt. Ik heb dus een aantal halve tracks. Blijft lastig te maken.

Die kick is dat een sample trouwens of heb je die zelf gemaakt?

Merci voor de reactie! Heb dit op een namiddag / avond ineen gestoken omdat ik ergens op een forum aant discussieren was over de genres darkpsy / horror dark / horror trance. En wou laten horen wat ik versta onder horror trance.

Idd is't de hele tijd hetzelfde maar was ook de bedoeling dat het "immer gerade aus" ging zijn. Maar om 9 minuten lang hetzelfde te doen is wel beetje overdreven ja.
Gelijk je zegt mss wat meer synths door elkaar laten spelen (nu is't 1 tot 2 tot 3 synths die dezelfde noten (gearpeggiated) spelen).

Het is moeilijk om muziek repetitief en tegelijk nog boeiend te maken vind ik. Misschien nog wat meer kleine variaties erin steken (percussie e.d.)...

Kick is gemaakt met synthese in soundforge volgens de infected mushroom tutorial. Ik vond die tutorial niet meer online maar heb 'm wel nog in mijn producers gear archief gevonden en online gezwierd: www.musickmind.com/IMkick.docx

amai ik hoor alleen maar nen kick drum op mn laptop

Hmmm...misschien moet ik de rest nog wat meer omhoog trekken in mijn amateuristische mastering chain, ga ik es checken.

Merci voor de reacties!

Wel aardig, maar op een of andere manier mis ik iets.. klinkt (in t begin) wat droog, ..moeilijk uit te leggen wat ik bedoel..hmm.
Zou 't misschien hier en daar ook wat inkorten.
Zelf vind ik de tempo wijziging op 't end in combinatie met de sequence loopjes niet zo heel mooi eigenlijk..

Klinkt nu wel heel negatief allemaal van iemand die 't niet 1-2-3 beter zou kunnen... dus neem het niet AL te hard op, zo bedoel ik 't niet iig.

Zit verder echt zat potentie in!

Wel aardig, maar op een of andere manier mis ik iets.. klinkt (in t begin) wat droog, ..moeilijk uit te leggen wat ik bedoel..hmm.
Zou 't misschien hier en daar ook wat inkorten.
Zelf vind ik de tempo wijziging op 't end in combinatie met de sequence loopjes niet zo heel mooi eigenlijk..

Klinkt nu wel heel negatief allemaal van iemand die 't niet 1-2-3 beter zou kunnen... dus neem het niet AL te hard op, zo bedoel ik 't niet iig.

Zit verder echt zat potentie in!

Thanks voor de reactie! :) Ben der veel meer mee als een "ik vind het goed" hoor. Mijn ego heeft niet speciaal een boost nodig, mijn producties daarintegen... :D :okdan:

En toch vind ik die hijgsample er best leuk in! (hoe je 'm ook interpreteert :engel: )

Verder is het inderdaad wat monotoon, maar ik heb daar eigenlijk niet zo'n last van. Alleen komt door die monotonie die 'break' op 5:05 nu wel wat uit de lucht vallen, terwijl al die samples die daar rondspoken (hier wel een toepasselijke term :) ) het juist erg gaaf maken. Als je dát de hele trek door zou kunnen uitwerken! Ik zou denk ik die plotselinge 'klap' daar ook voor je einde gebruiken; als effect toch echt een stuk gaver dan langzaamaan een beetje afbouwen, zoals je nu doet.

Ik ben het ook wel eens met Zoidsity dat ik iets mis in de sound - maar wat? Misschien wat vettere/vollere/galmendere sequences? Ze worden in hoorbaarheid/impact nu wat weggedrukt door je bassdrum (die lekker stampt, trouwens). Maar ook bij de laatste twee zinnen van Zoidsity sluit ik me volledig aan... :P (wat betreft mijn eigen competentie, bedoel ik dan :D)

Maar goed, dit is dus horrortrance; hoe voel je je dan als je naar een horrortrance-dj bent geweest? Lijkt me een beetje een rare sfeer creëren als je dit een paar uur lang in een zaaltje draait... :W

En toch vind ik die hijgsample er best leuk in! (hoe je 'm ook interpreteert :engel: )

Verder is het inderdaad wat monotoon, maar ik heb daar eigenlijk niet zo'n last van. Alleen komt door die monotonie die 'break' op 5:05 nu wel wat uit de lucht vallen, terwijl al die samples die daar rondspoken (hier wel een toepasselijke term :) ) het juist erg gaaf maken. Als je dát de hele trek door zou kunnen uitwerken! Ik zou denk ik die plotselinge 'klap' daar ook voor je einde gebruiken; als effect toch echt een stuk gaver dan langzaamaan een beetje afbouwen, zoals je nu doet.

Ik ben het ook wel eens met Zoidsity dat ik iets mis in de sound - maar wat? Misschien wat vettere/vollere/galmendere sequences? Ze worden in hoorbaarheid/impact nu wat weggedrukt door je bassdrum (die lekker stampt, trouwens). Maar ook bij de laatste twee zinnen van Zoidsity sluit ik me volledig aan... :P (wat betreft mijn eigen competentie, bedoel ik dan :D)

Thanks! Ja ik denk dat ik idd best enkele sequences derbij zwier (of ermee afwissel) om het zo toch iets meer dynamiek te geven. Heb in mijn snelle mastering ook enkele stukken uit het spectrum serieus omhoog kunnen trekken dus der is in feite nog genoeg plaats om te vullen.

Maar goed, dit is dus horrortrance; hoe voel je je dan als je naar een horrortrance-dj bent geweest? Lijkt me een beetje een rare sfeer creëren als je dit een paar uur lang in een zaaltje draait... :W

Voor mij is horrortrance een beetje een subgenre van darkpsy, en dat is al een subgenre van de goa muziek. Ik hoor wel af en toe zo'n nummer in een darpsy set, maar weet niet of er wel genoeg horrortrance is om een ganse set mee te vullen. Ik sta alleszinds wel open voor een horrortrance set of feest. :duivels:

Ik zou zeggen kijk en luister eens naar de Return of the living death, Dawn of the Death etc soundtracks van de meester Romero zelf..... hele fijne effecten en synth lijntjes daarin....:okdan:

Voor mij is horrortrance een beetje een subgenre van darkpsy, en dat is al een subgenre van de goa muziek. Ik hoor wel af en toe zo'n nummer in een darpsy set, maar weet niet of er wel genoeg horrortrance is om een ganse set mee te vullen. Ik sta alleszinds wel open voor een horrortrance set of feest. :duivels:

Dat wordt lachen dan! :W Ik was van 't weekend trouwens op een wave/postpunk-avond waar ze begonnen met een 60's horrorfilm op de achtergrond te draaien. Dat pastte best goed bij de obscure wave die ze draaiden! :P (maar die pret was voorbij toen ze opeens Ultravox' Dancing with tears in my eyes draaiden en de clip aanzetten; die horrorfilm daarna niet meer teruggezien... - wel andere pret gehad trouwens, want 'obscuur' is natuurlijk niet per se synoniem met 'goed' ;) )

Oh trouwens: ik zie dat mijn commentaar alleen maar kritisch is. Dus snel even me voor de derde keer bij Zoidsity aansluiten door te zeggen dat er desondanks toch echt wel een goede basis ligt!

Ik zou zeggen kijk en luister eens naar de Return of the living death, Dawn of the Death etc soundtracks van de meester Romero zelf..... hele fijne effecten en synth lijntjes daarin....:okdan:

Goed idee! Echt van die horror klassieke(muziek) stukken lijken me der ook nog wel in te verwerken.

In heerlen voor €14,50 Trilogy Of The Dead sountrack. Had ik dat gisteren geweten was ik 'm al gaan uithalen want toen ben ik er geweest. Volgende keer dan zeker.

...maar die pret was voorbij toen ze opeens Ultravox' Dancing with tears in my eyes draaiden en de clip aanzetten

Hehen van horror naar ultrahorror. :dubbel:

Oh trouwens: ik zie dat mijn commentaar alleen maar kritisch is. Dus snel even me voor de derde keer bij Zoidsity aansluiten door te zeggen dat er desondanks toch echt wel een goede basis ligt!

Oh maar kritiek sluit toch mooi aan bij het horrorthema he! :okdan:

Word vervolgt. (zodra ik tijd heb op het nummer te heropenen)

Ik geloof hier wel in! ik vind het jaren 70/80 sfeertje van meneer Romero en Argento top! als je dat onder wat spytrance (niet te snel) of wat deephouse grooves kan krijgen, dan heb je we een erg stoere blend!

De kick vind ik ook zeer fijn van je track. Misschien moet je die iets meer naar achteren trekken. De rest van de geluiden vallen in het niets. Vooral de eerste arppegio mag zeker wat steviger erin komen. Ben het ook eens dat ie iets korter mag je track en een klein beetje meer afwisseling. Zelf hou ik wel van monotoon door dreunen maar dan wel met subtiele veranderingen.
Heeft zeker potentie dit. Keep on going!

van mij mag die kick ook ietsje minder uitkomen. ook zou een beetje swing o.i.d. er goed aan doen, voor mij is ie te strak

Back