Dbx 160A vs 160X / 160XT

Boombap86

Nieuwkomer
Ik had een vraagje. Ik ben van plan een Dbx 160 aan te schaffen. De 160X/XT zijn al een tijdje van de markt af maar Dbx verkoopt nog wel de 160A. Het lijkt een reissue, maar hij ziet er een stuk cheaper uit (plastic achtig). Vraag is of datzelfde geldt voor de sound. Hij is vooral bedoeld om gesamplede drums wat op te vijzelen. Ik heb overigens al een Dbx 166 staan maar daar wil het niet echt mee lukken, is naar mijn idee meer een all-round compressor.

Dbx 160x:
http://www.haywirerecording.com/images/dbx_160x-big.jpg

Dbx 160a:
http://staminaproductions.com/staminashop/images/160A front and rear 6x6.jpg

Iemand ervaring hiermee?

ik heb 2 160a's en werkt veel met 160x'n en kan niet heel veel verschil ontdekken eerlijk gezegd. allebei prima gebouwn, en de nieuwe hebben xlr itt de oude...

de 160 is ook wel een allround comp, kan je echt op alles dumpen (net als de 166, maar dan wel een stuk fijner). nooit een slechte koop mijns inziens :okdan:

160a is alleen nieuwer en de 160x had volgens mij geen xlr en traffo's aan boort. 160a is alles behalve cheap. Juist super degelijk gebouwd. En de opvolger van de 160vu.

En ik vind de 160a nog steeds de beste die er is als het transparante compressie gaat en gebruiksvriendelijkheid. Brakke samples kan ie iig niet opnieuw leven in blazen maar me een goede snare uit me sp met een 160a is zooo mooi. Lichtelijk wollig en toch zo strak.

160a is alleen nieuwer en de 160x had volgens mij geen xlr en traffo's aan boort. 160a is alles behalve cheap. Juist super degelijk gebouwd. En de opvolger van de 160vu.

En ik vind de 160a nog steeds de beste die er is als het transparante compressie gaat en gebruiksvriendelijkheid. Brakke samples kan ie iig niet opnieuw leven in blazen maar me een goede snare uit me sp met een 160a is zooo mooi. Lichtelijk wollig en toch zo strak.
De 160a is een van de beste 'werkpaard' compressors die er zijn !! Echt een 'altijd-goed' compressor !!

Ok, het gaat vooral om drums uit een 950 wat extra punch te geven, die 166 doet het redelijk maar ik las veel goede verhalen over de 160X/XT. Er werd ook gezegd dat de 160a iets kunstmatiger klonk, als dat zo is zoek ik liever een 2ehands X of XT. Niemand hier heeft dus diezelfde ervaring?

De 160a zal wat cleaner kinken. Een 160x/xt zal misschien iets donkerder en rauwer klinken.

Back