BCN44 Midi Input

meesha74

Muzikant
Ik heb de drukknoppen van mijn Behringer BCN 44 gekoppeld aan bepaalde functies in Cubase. Ik kan deze functies prima bedienen vanaf de BCN (bijv start / stop). Als ik nu op start / stop druk in Cubase dan verandert de LED van de BCN niet mee!

Ik heb alles ingesteld via de Generic remote van Cubase. Het MIDI input ledje op de BCN knippert wel dus hij ontvangt wel midi, alleen het Ledje van de bijhorende druk knop verandert niet mee.

Ook als ik via een andere midi controller (evolution UC33e) de juiste midi CC data naar de BCN input stuur, lukt het me niet op het ledje van de drukknop aan / uit te krijgen.

Iemand een idee?

Kheb zo 1-2-3 geen antwoord voor je. Maar, heb je het hier over Cubase4?
Ik heb nl ook een BCN en onder SX3 had ik die ook via generic remote draaien, ik kon er de Cubase mixer mee bedienen wat echt geweldig werkte imo. Alleen sinds C4 werkt hier de hele generic remote niet meer, De gemaakte instellingen/preset worden niet meegesaved met de .cpr file, wat zoveel betekend als programeer alles maar opnieuw als je een project opnieuw opent... Nu gebruik ik de BCN voor de quick controls, best OK, maar lang niet zo veel mogelijk als met Generic remote.

SX 3. Ik denk niet dat het probleem in Cubase zit. Als ik dezelfde MIDI CC waarde vanaf een normale midi controller naar de BCN stuur dan reageert hij ook niet. Ik weet dus ook niet zeker of de BCN wel reageert op inkomende midi data (kan me niet voorstellen). Of zou die midi input alleen bedoeld zijn voor dumps en de Learn functie?

Back