Mackie Control Universal vraagje.

Mindhunter

Ouwe rot
Ik heb een vraagje over de MCU.

Wanneer ik bv 2 tracks live bespeel in Cubase en met de mackie control een volume aanpas van een ander kanaal, dan switched hij in cubase meteen naar dat kanaal.

Zodat ik niet meer verder kan spelen op de 2 tracks, maar weer die 2 tracks op rec. ready moet zetten.

Hoe kan ik de mackie control instellen dat hij niet meteen naar een kanaal switched als ik bv het volume van dat kanaal verander?

thanx

ergens uitzetten van :

Touching fader selects track...zo werkt dat in Logic, en als je dan follow control surface uitzet, dan skipt ie ook niet naar dat kanaal op je MCU als je bij 4 kanalen hoger dan de 8 die je ziet op je MCU gaat tweaken. Ik heb het zo ook staan.

Ik heb een vraagje over de MCU.

Wanneer ik bv 2 tracks live bespeel in Cubase en met de mackie control een volume aanpas van een ander kanaal, dan switched hij in cubase meteen naar dat kanaal.

Zodat ik niet meer verder kan spelen op de 2 tracks, maar weer die 2 tracks op rec. ready moet zetten.

Hoe kan ik de mackie control instellen dat hij niet meteen naar een kanaal switched als ik bv het volume van dat kanaal verander?

thanx

Volgens mij.... kan je ook je midi thru aanzetten op de midi tracks (speakertje) dan hoeven ze niet geselcteerd te zijn om een synth te bespelen, dat lost je probleem ook op..... dacht ik..

Heb nog niet echt iets kunnen vinden, maar ik ben op de goede weg denk ik!

thanx

Het is me nog steeds niet gelukt om het zo te regelen dat wanneer ik aan de volumefader van de mackie schuif het kanaal NIET automatisch geselecteerd wordt.

Heb in de handleiding gezocht naar auto track selection maar kan niets vinden.

Ook Google is niet mijn vriend....

:confused:

Als het midi kanalen zijn die niet automatisch geselecteerd moeten worden dan kun je onder preferences in cubase ergens de link tussen de mixer en de midi track selectie uitzetten. (uit mijn hoofd weet ik niet waar..:-))

Als het om andere audio kanalen gaat die je opneemt dan weet ik het even niet. Je kan wel de automatisch "record enable" bij selectie van kanalen uitzetten.

Heb de preferences ook al doorgespit, maar kom niet verder...

Kan het niet zijn dat je dit op de mackie zelf moet instellen dat ie niet het kanaal kiest zo gauw je de fader beweegt?

Alhoewel ik hier ook niets van kan terugvinden in de manual van de mackie...

:confused:

De link tussen mixer channels en project tracks kan je uitzetten, dus dat betekent dat als jij op de mackie een kanaal aanraakt de selectie in de mixer van Cubase daar wel heen springt, maar niet in het project. Dat heeft verder niks met de mackie te maken, dat is gewoon een cubase instelling. Daarmee zou het opgelost moeten zijn lijkt me.

ik zal straks even kijken hoe dat nou bij mij ingesteld staat. In cubase SX3 had ik die link aanstaan. In CB4 stond ie vanaf het begin uit.

En nogmaals, als je in de prefs instelt dat bij het selecteren van een track in je project "record enable" niet automatisch aan wordt gezet dan maakt het niet uit als je aan het opnemen bent en de trackselectie verspringt ineens. (Je moet dan dus zelf vooraf op de tracks "record enable" aanzetten.)
De opname op de door jouw bepaalde tracks loopt dan gewoon door. Dat zou volgens mij ook een oplossing voor je probleem kunnen zijn.:koffie:

Dit is de Logic versie van de prefs...

zie de 2e optie , die moet uitstaan, dat moet Cubase toch ook hebben?

Attachments

• logic22.jpg
    logic22.jpg
    59,5 KB · Bekeken: 97
Tja, die instelling van protools zou ik eigenlijk moeten hebben maar die heb ik dus niet.

En die record enable daar heb ik ook niets aan, want dan verspringt hij toch naar de track zou gauw ik de fader aanraak.

Ik wil gewoon op mijn synth live kunnen spelen en ondertussen van allerlei dingetjes op de mackie kunnen doen zoals volumes aanpassen, muten, etc...

Maar zou gauw ik dus aan een fader komt springt ie naar dat kanaal en kan ik dus niet live op de synth blijven spelen.

Er moet toch wel iets zijn dat werkt? Volgens mij krijgt Raphie nog gelijk ;{

Uncheck 'Enable record on selected tracks' under preference-Project & Mixer.
(van het cubase forum)

Nee hij krijgt geen gelijk :P, ik heb namelijk net effe gekeken en je kan de mackie ook instellen dat ie geen auto select doet op de track waar jij aan de fader komt.
ga in Cubase naar Devices>Device setup>remote devices>mackie control en vink daar "enable auto select" uit. Ik heb het net even getest en het werkt.

ga in Cubase naar Devices>Device setup>remote devices>mackie control en vink daar "enable auto select" uit. Ik heb het net even getest en het werkt.
:okdan:, maar ik vraag me af hoe sommige mensen denken hoe zo'n programma in mekaar steekt.

Nou Elbee,

Ik zit nu op mijn werk, maar kan niet wachten om het uit te proberen. In ieder geval heel erg bedankt voor de oplossing.

maar ik vraag me af hoe sommige mensen denken hoe zo'n programma in mekaar steekt.

Hoe bedoel je dit bronswerk?

Nou Elbee,

Ik zit nu op mijn werk, maar kan niet wachten om het uit te proberen. In ieder geval heel erg bedankt voor de oplossing.

Hoe bedoel je dit bronswerk?
Ik bedoel, waar ga je kijken in Cubase om zo'n soort parameter te zoeken? Gezien Elbee's zijn reply leek me dat heel logisch nl. Maar misschien heb je er gewoon over heen gelezen ofzo...

Back