[track - progressive] nieuwe Sputnikk track - Gateway

Weer eens een nieuwe track klaar, deze keer geheel gemaakt in Ableton Live, wat me eigenlijk heel goed is bevallen (werkte voorheen altijd in Cubase).
't is een beetje trancy up-tempo progressive.

synths gebruikt:

Nord Rack 2
Albino 2
Imposcar
Creamware Pro-One
NI Battery

http://www.sputnikk.nl/audio/sputnikk-gateway.mp3

het klinkt goed en zit goed in elkaar... ik kan het je niet na doen :okdan:
klinkt erg gelikt... en ja dat is het hem...ik vind het persoonlijk niet erg origineel, er zijn al ontelbaar nummers in deze stijl...
maak eens wat "eigens" of iets uit een hokje...
ik heb ook mijn roeping gevonden :eureka: zie elders in Tracks

bedankt voor je reactie.
Zo onorigineel is het nou toch ook weer niet? ;)
haha, nou ja ik pretendeer verder ook niet origineel te zijn, maar er zijn al ontelbaar veel liedjes in elke stijl natuurlijk.

Ja erg lekker, is goed te doen, mag alleen nog wel wat meer groove en drive in de bassline

hoi, best een leuke track alleen in het begin vind ik de percussie wat simpel en daarna vind ik de percussie iet wat te veel vengeanceloop achtig.

Ik zou eerder dat loopje weg gooien en wat met beatrepeat klooien ofzo...

bassje mag wel wat vetter....

maar leuk gedaan hoor.

Bass geluidje vind ik niet zo mooi. Dat geluidje rond .49 met delay heeft een te lange feedback naar mij idee en zou misschien iets sneller mogen, net als de andere geluidjes met delay. Voor de rest gaat ie wel lekker, bouwt lekker op, als of er iets vets gaat aan komen. Doorgaan bij 3.00, ipv break, klinkt goed. Ja hij word vet zo man (4.30).

Begin van je track vind ik niet zo maar de rest daarin tegen :okdan:

Zit lekker in elkaar imo hoor! Ik ben zeker geen progressive beluisteraar, maar als progressive leek vind ik de opbouw wel lekker, het is leuk om in de opbouwer telkens naar uit te kijken welk geluidje er om de zoveel maten bij gaat komen. Afmix klinkt hier ook prima, dus...

iedereen bedankt voor het luisteren en de reacties!

klinkt lekker! goeie geluiden. ik vind het alleen wel een beetje rechtoerechtaan. een beetje teveel: laag erbij, laag eraf...
misschien een paar breaks of nieuwe thema's introduceren ofzo
ga door!

ik heb nog eens een nieuwe versie gemaakt.

http://www.sputnikk.nl/audio/Sputnikk-Gateway_v2.mp3

Heb het tempo iets omlaag gebracht (van 135 naar 130), een synthloopje en wat extra percussie dingetjes toegevoegd. Verder wat kleine mix dingetjes... weet niet of het klopt want 1 van m'n oren zit verstopt vanwege verkoudheid ;)

Back