Yamaha PSS 570 Circuit Bend door DenDer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
PSS5702008_1027001.jpg

Zo dit projectje is af:peukie: Heeft nu hier een jaar ofzo uit elkaar gelegen en afgelopen week zag ik het :eureka:
Dus datasheets zoeken sites lezen openschroeven poeren hakken zagen boren passen vijlen schuren weer passen nog meer vijlen schroeven kopen bouten aandraaien draden lassen knoppen kopen draden strippen tinnen weer passen shit past niet weer uitelkaar weer vijlen zagen hakken boren passen vijlen schuren weer passen nog meer vijlen past afplakken bussen schudden nog meer afplakken verf spuiten mooi werkt ook mooi dichtschroeven klaar!:slotje:

Zo dat is ff beknopt hoe het er hier aan toe ging. Katten helemaal van slag door rare piepjes en rinkelende FM belletjes...nice.

Nu ff serieus:bekdicht:

De mods:
Het linker paneel bestaat een aantal draaiknoppen en schakelaars. De 3 grote draaiknoppen zijn respectievelijk voor de chorus mod die ik erop heb gebouwd en een ingebouwd fuzz effect. Voor de chorus kan je de intensiteit instellen en de depth. De derde knop is voor het fuzz effect. De schakelaar boven de middelste knop is een true bypass switch voor het fuzzzz effect. De linker schakelaar daarnaast is voor het clipping circuit van het fuzz effect.
De schakelaar rechtsboven is een soort van milde distortion en schakelt tegelijkertijd de ritme sectie uit. De twee footpedal switches zijn verbonden met punten op de CPU die alleen een shitshot nodig hebben om mayhem te creeeren.
De grote on/off switch is verbonden met 2 punten op de FM chip. Dikke dikke distortion bijna te hard......
Het rechterpaneel bestaat uit de patch matrix en datalijn onderbrekers. Op deze site http://circuit-bent.net/pss-270-tutorial.html staat die mod hij kan dus ook op de PSS 570. Heeft wel een andere pin out.
De patchmatrix is aangesloten op verschillende chips. De twee verticale rijen is een schakel matrix. De twee bovenste punten zijn verbonden met twee hotspots, dmv de schalaar kan je de vier overige in de rij erbij schakelen. Schakel je de twee punten niet door kan je een ander punt uit de matrix daar verdrievoudigen. Dit opent heelveel mogelijkheden qua patchen.
De acht rode drukknopjes zijn de datalijn onderbrekers die van de FM chip naar de CPU gaan. Vlak voor de PCU zitten acht weerstanden die heb ik losgesoldeerd en naar de knoppen geleid. De vier zwarte drukknopjes zijn voor ritme wisselingen die rare fratsen uithalen met de bassline.
Ik heb alles wat ik gedaan heb netjes gedocumenteerd dus mocht er interesse zijn dan hoor ik het wel. Nog wat fotootjes.
Geluid heb ik ook maar nog ff wat stukjes selecteren dat wordt waarschijnlijk morgen ofzo als ik eraan denk.:confused:

PSS5702008_1027005.jpg

PSS5702008_1027006.jpg

PSS5702008_1027007.jpg

Kon het niet laten om de letters ook maar mee te spuiten...als je dan toch bezig bent8)

O yeah if you can't read Dutch and want more info about this project, go to www.acidcult.nl for the English version.....coming soon.

Laatst gewijzigd:

Attachments

• MinimalPSS570.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 103
  • Belllllllls.mp3
    700,4 KB · Bekeken: 113
  • FM Bass.mp3
    127,3 KB · Bekeken: 112
  • Subtiele FM geluidjes.mp3
    782 KB · Bekeken: 108
  • Voor alle Schotten valse doedelZAK.mp3
    654,3 KB · Bekeken: 98
Nog meeeeeeeeeeeeer audioooo....

Attachments

• Dark Sounds met Chorus Mod.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 101
  • Dikke Basslijn Arpeggio2.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 98
  • Reggae FM.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 111
En de dikste tot nu toe vind ik. TEKKNOOO!!!:okdan:

Attachments

• Tekkno Ritmes.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 115
  • TuDuTiTuuuuuDuDuDuDu.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 111
Zo ff wat foto's gemaakt aan de binnenzijde.

De patchbay.

PSS5702008_1031001.jpg

De PCB met draadjes.

PSS5702008_1031002.jpg

Het fuzzzzz effect etc.

PSS5702008_1031003.jpg

PCB.

PSS5702008_1031005.jpg

De extra uitgang met fuzz effect.

PSS5702008_1031007.jpg

Zo af is af......hehe.

Nog wat audio, deze is zeker koel. Waar doet het jou aan denken?

Attachments

• Deze is vet.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 119
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back