Minimoog osc tunning

cuba7000

Ouwe rot
ik probeer mijn osc te calibreren

osc 1 en 2 gaat prima,klinken samen over het hele keyboard gelijk maar het lukt me niet met osc 3 die blijft maar vals als ik over het hele toetsenbord speel,

ook klopt de manual die ik heb niet met de moog van mij

bij mij zitten er meer potmeters op de moog dan de manual beschrijft (zie foto,s) en op de plek van de octave (g)
zit bij intern geen potmeter, iemand hier ervaring mee

en wat betekent(uit de manual) zero beat tunning precies

Attachments

• moog2.JPEG
    moog2.JPEG
    135,2 KB · Bekeken: 96
  • moog1.JPEG
    moog1.JPEG
    121,1 KB · Bekeken: 75
Zero beat tuning is als 2 pitches dichtbij elkaar liggen deze 'beats' produceren gelijk aan het verschil tussen beide.
Als de ene pitch de andere nadert neemt het aantal beats af tot ze uiteindelijk niet meer te horen zijn. Dat is dan zero beats waarbij de oscillators gelijk zijn gestemd.

je moet deze instructie volgen:

Attachments

• MMTUNEN1.jpg
    MMTUNEN1.jpg
    159,6 KB · Bekeken: 82
  • MMTUNEN2.jpg
    MMTUNEN2.jpg
    122,9 KB · Bekeken: 82
  • MMTUNEN3.jpg
    MMTUNEN3.jpg
    75,1 KB · Bekeken: 79
  • MMTUNEN4.jpg
    MMTUNEN4.jpg
    92,5 KB · Bekeken: 87
peterson vs1 strobetuner, werkelijk geweldig !
ps moet je er wel zelf aan beginnen of kun je hem niet beter een beurtje laten geven bij de een of andere betrouwbare techneut ?? een uurtje werk betalen maar is het wel waard.
ik bedoel, zelfs met m'n peterson vs1 strobetuner, geweldig , ga ik ook niet beginnen aan de piano thuis, gewoon omdat iemand anders dat toch beter kan en een instrument tunen en intoneren/ servicen toch een vak apart is.

je moet deze instructie volgen:

Ook hier wordt gesproken over octave tuning.

Toch lullig als je potmeter niet hebt op je minimoog. Of zie ik wat over het hoofd?

thanks WOUW ! ik heb een hoog serie nr, deze manual klopt wel met dat serie nr en het aantal gaten, ga vanavond even proberen

nouja gestopt, ik wil gewoon 1 synth houden en ik dacht dat het de mek moest zijn, maar de twijfel slaat weer toe.

als je inderdaad met de procedure van het oude vco bord het nieuwe wil stemmen, word je helemaal raar van jezelf. nu lukt het vast. en anders een keertje naar een goede reparateur, ook bv om de voeding eens te laten nakijken en opknappen.
hoe is het met je toetsenbord? geen geklapper of ongelijke toetsen?

je twijfelde of je verder dealer blijft ,maar dat is nu duidelijk geworden weer voor iedereen.
dealer or user, two sides of the coin.

je twijfelde of je verder dealer blijft ,maar dat is nu duidelijk geworden weer voor iedereen.

ja hoor hexa, ik ben de dealer van dsi in nederland. ik koop een synth nieuw in de winkel en verkoop m 2 weken later 125 euro onder de laagste prijs die je met veel bedelen losgepeuterd krijgt in europa. zo kom ik aan mijn geld, nou goed. gaan we weer on topic?!

offtopic/SmS StookModuS:

what the heck?

Leo heeft het halve forum van leuke gear voorzien, dit voor eerlijke prijzen en de analoge synthverzameling in Nederland/Vlaanderen op deze manier goed uitgebreid :halleluja

Toen ik zn CS10 kocht, kreeg ik zelfs geld toe ;)

.... gaan we weer on topic?!

Dat had je jezelf moeten afvragen in je eerste posts imo :dubbel:

vinnieq-> die 100Ms waren bij de 2de system 700 die ik gekocht heb,en moest
ze erbij kopen.

Bericht door een moderator:
Dus we kunnen weer verder met het tuning van minimoog oscs.

ga svp weer on topic.

Dat had jij beter gedaan in de quote hierboven

Ik heb nooit gehoort van het volgende (gezien die niet snel stukgaan) maar moet je es de ua726 omwisselen
van de 3de met de 2e vco,en kijken of het probleem zich verplaatst,die 726 ic's moeten ook alle drie vrij warm worden dat dient om de 2 transistors die erin zitten op gelijke temperatuur te houden,dit component zorgt dus direct voor de v/oct.

een volgend probleem dat kan zorgen voor het onmogelijk afregelen is een component (of in de sectie daarin) waar de spanning van het kb in gebuffert wordt,een maat van me had dit voor en kreeg zen mini onmogelijk getuned (ik weet ni meer of hij met alle of met 1 vco problemen had gezien kb naar alle 3 vco's gaan)

Back