VOYETRA 8/RHODES CHROMA/KORG PS series

mansher

Vintage Voltage
Hallo beste medeforumleden!

Ik ben op zoek naar een nieuwe synth en had daarbij deze synths in gedachten. Gezien dit relatief iet wat moeilijker te vinden synths zijn wou ik hierbij een oproep doen aan alle mensen die één van deze staan hebben. Als dat mogelijk is zou ik graag es komen kijken/luisteren naar jullie schatjes...

Uiteraard hoef je je niet geremd te voelen hier in deze thread alle info/sounds/foto's etc te droppen, het kan er maar intressanter op worden...

Ik geef alvast het goede voorbeeld met enkele mooie fotos;

Attachments

• voyetra8.jpg
    voyetra8.jpg
    38,9 KB · Bekeken: 141
  • chroma-ad-289x229.jpg
    chroma-ad-289x229.jpg
    25,3 KB · Bekeken: 106
  • ps3100.jpg
    ps3100.jpg
    48,1 KB · Bekeken: 116
  • ps3200.jpg
    ps3200.jpg
    42,5 KB · Bekeken: 115
  • korg_ps3300.jpg
    korg_ps3300.jpg
    27 KB · Bekeken: 122
voyetra moet je opletten welke revisie je koopt ,wat het probleem is weet ik juist ni meer.(er staat 1 op ebay)
dacht ook gelezen te hebben dat er verschillen zit in filter type ,ook ssm's zitten erin,mij ook niet duidelijk of het 2044 of 2040's zijn wat een verschil maakt in sound.
chroma zijn het de caps die problemen geven (onderdompeling tijdens soldeer process,en de voeding die je zeker moet laten veranderen en een verluchting al dan niet geforceert aanbrengen.

de korgs zijn het die divider ic's,die stuk kunnen gaan maar daar zijn clones
van nu dus das geen probleem.
SCD lid hier heeft een 3100 moet je maar es zoeken int forum.

Hey gasten!

Bedankt voor het meedenken...

Deze ps is naast het feit dat ie prijzig is misschien ook wel de synth van alle waar ik't minste interesse voor heb. Ik kan er volledig naast zitten natuurlijk gezien ik geen enkele first hand information bezit op heden...Puur qua specs dan...Als dat mogelijk is moet ik eerst es bij SCD langsgaan alvorens een oordeel te vellen, zoveel is zeker...Nog een bedenking is dat als deze prijs de courante marktprijs ongeveer representeerd voor een ps3100 vrees ik dat de andere broertjes/zusjes van de ps serie buiten mijn budget gaan vallen...

Ik meende inderdaad te weten dat die voyetra ssm's had, maar hoe dat nu juist zat...

Misschien gooi ik er nog een kanditaat bij waarvan ik wel ooit het plezier gehad heb het ding te mogen bepotelen en dat is de banana synth (als we't dan toch over ssm's gaan hebben en volgens sequencer.de vergelijkbaar met de voyetra...). Een soort oberheim obxa clone maar dan met ssm filters...Héél simpele signal flow, maar retedik, vergelijkbaar met een memorymoog naar mijn bescheiden mening. Jammer genoeg ben ik er tot nu toe nog geen te koop tegengekomen...

Die voyetra ken ik zelf enkel uit bepaalde producties, dus ook hier geen first hand info maar ik moet toegeven dat het een synth is die mij altijd heeft geintrigeerd...

(ok ff volledig looohsgheen dan, misschien een omega 8 met cs80 filters?)

Ik ben vooral op zoek naar karakter ter aanvulling, geen bread and butter synth...

Ik zet er alvast een pic van de banana bij...

Attachments

• banana.jpg
    banana.jpg
    55 KB · Bekeken: 112
Hey gasten!

Bedankt voor het meedenken...

Deze ps is naast het feit dat ie prijzig is misschien ook wel de synth van alle waar ik't minste interesse voor heb. Ik kan er volledig naast zitten natuurlijk gezien ik geen enkele first hand information bezit op heden...Puur qua specs dan...Als dat mogelijk is moet ik eerst es bij SCD langsgaan alvorens een oordeel te vellen, zoveel is zeker...Nog een bedenking is dat als deze prijs de courante marktprijs ongeveer representeerd voor een ps3100 vrees ik dat de andere broertjes/zusjes van de ps serie buiten mijn budget gaan vallen...

Ik meende inderdaad te weten dat die voyetra ssm's had, maar hoe dat nu juist zat...

Misschien gooi ik er nog een kanditaat bij waarvan ik wel ooit het plezier gehad heb het ding te mogen bepotelen en dat is de banana synth (als we't dan toch over ssm's gaan hebben en volgens sequencer.de vergelijkbaar met de voyetra...). Een soort oberheim obxa clone maar dan met ssm filters...Héél simpele signal flow, maar retedik, vergelijkbaar met een memorymoog naar mijn bescheiden mening. Jammer genoeg ben ik er tot nu toe nog geen te koop tegengekomen...

Die voyetra ken ik zelf enkel uit bepaalde producties, dus ook hier geen first hand info maar ik moet toegeven dat het een synth is die mij altijd heeft geintrigeerd...

(ok ff volledig looohsgheen dan, misschien een omega 8 met cs80 filters?)

Ik ben vooral op zoek naar karakter ter aanvulling, geen bread and butter synth...

Ik zet er alvast een pic van de banana bij...

Heeee....303 posts :mega:

Hey gasten!

koop een rsf kobol,strakke funky bass ideaal voor in je produkties.

Heeee....303 posts

Op naar de 808!

koop een rsf kobol,strakke funky bass ideaal voor in je produkties.

Ik denk dat ik in de bass department wel safe zit, al kan het natuurlijk altijd beter...Op dit moment prefereer ik wel een poly...

een sunsyn lijkt mij toch altijd wel echt een super wrede bak!

ik heb er ooit eens mee gespeeld bij schneidersbuero, erg vet idd.
Omega 8 vond ik een beetje tam, maar ik heb jammer genoeg niet echt kunnen proggen want mijn trein ging alweer een uur later ofzo.....

eigenlijk zou je zo'n bak gewoon ff een weekje thuis moeten checken.
cool is wel dat je ook zelf osc erin kan knallen naast de VCO's RCO's noemen ze die dan bij jomox

kweet niet wat je al hebt aan poly, MM wist ik,jp8 ook zeker? ,maar als je zon banana of obxa ,ob8 of prophet reeks koop voegt dat niet veel meer toe.

wat beste bij je zou passen als je full analoog wil blijven is een oberheim 4voice bvb.

sunsyn.....hmmzz...een kennis van me had er ooit eentje en heeft er enorm veel problemen mee gehad. Kan toeval zijn natuurlijk, sommige mensen hebben er niks problemen mee...Naast dit feit ben ik denk ik op zoek naar een oldtimer...Gezien ik hier enkele nieuwe anapolys heb en die perfect dienst doen als werkpaard ben ik toch op zoek naar een heel eigen karakter om wat meer kleur toe te voegen aan mijn arsenaal...Heeft iemand op't forum hier een sunsyn?

kweet niet wat je al hebt aan poly, MM wist ik,jp8 ook zeker? ,maar als je zon banana of obxa ,ob8 of prophet reeks koop voegt dat niet veel meer toe.

wat beste bij je zou passen als je full analoog wil blijven is een oberheim 4voice bvb.

Ik heb in de CEM reeks MM/OBXA/PRO5/PROvs/Expander... en ben idd op zoek naar iets niet CEM denk ik, niet dat ik CEM niet ok vind, i love CEM...

Wat de jup8 betreft, vraag ik me af of die nog iets zou toevoegen...Ook die heb ik nog nooit bespeeld...Ik krijg er een beetje 't zelfde gevoel bij als bij een minimoog; dikke synth met groot snob gehalte waardoor de prijzen eigenlijk overroepen zijn...

Ik had ook de gelegenheid op een 2 voice te spelen, en die klonk idd enorm goed! Jammergenoeg vrees ik dat hier het aantal stemmen/prijs verhouding relatief hoog zal gaan oplopen. Daar komt nog bij dat de signal flow van de SEM zeer beperkt is...Op zich geen probleem, maar in combo met weinig stemmen weet ik niet of ik het een rendabele investering vind...

Hoe langer hoe meer begin ik naar die voyetra te neigen...Heeft enkele aparte features en chips aan boord...Maar de kogel is nog lang niet door de kerk...

mja je moet toch opletten met zon voyetra aankoop omwille van de juiste rev.
helaas weet ik echt niet meer wat er was maar dat is te vinden op het net imo als je goed zoekt.

als je een p5 hebt zal idd de jp8 niet veel toevoegen,een jp4 zal dat wel doen...

of je moet voor een p5 rev2 gaan maar dat is riscant en vergt onderhoud etc ..

van de voyetra mag je een polysix sound verwachten als er 2044 inzit,ik heb ook eens mp3 gehoort en klinkt die weg enkel natuurlijk met 2 vco's...

mja je moet toch opletten met zon voyetra aankoop omwille van de juiste rev.
helaas weet ik echt niet meer wat er was maar dat is te vinden op het net imo als je goed zoekt.

als je een p5 hebt zal idd de jp8 niet veel toevoegen,een jp4 zal dat wel doen...

of je moet voor een p5 rev2 gaan maar dat is riscant en vergt onderhoud etc ..

van de voyetra mag je een polysix sound verwachten als er 2044 inzit,ik heb ook eens mp3 gehoort en klinkt die weg enkel natuurlijk met 2 vco's...

De productie van de Voyetra begon met zelfgemaakte kartonnen printplaten. Er zijn geloof ik drie soorten platen gebruikt. Logisch dat je voor de laatste versie moet gaan maar dat is niet perse bij de laatste revs het geval. Ze worden nogal eens door elkaar gebruikt. Bij Rev3 heb je beperkte midi. Omni on/off, kanaalkeuze en volume. Bij Rev4 ook aftertouch en modulatiemogelijkheden. Ik heb een Rev3 en die voldoet prima. Alleen editen is een ramp. Ik gebruik daarvoor de laatste versie van Sounddiver. De Voyetra heeft dezelfde modulatiematrix als de Prophet 5 maar dan in 4-voud. Hij klinkt ook als een Prophet.

Wat me opvalt is dat jullie praten over het aankopen van deze zeldzame synths alsof ze ergens in een winkel op voorraad liggen ;-) De vraagprijs voor de laatste Voyetra op Ebay was $ 4000. Een 4-voice van Oberheim heb ik al heel lang niet meer voorbij zien komen en de laatste PS3100...? hou maar op...

De Voyetra is erg vet. Hij is allround qua sound en hij heeft wel wat weg qua klank van de P5 rev2. Je kunt er echter wel apartere sounds mee maken dan met de P5. Ik heb ze beide dus ik heb ze makkelijk kunnen vergelijken.

De PS3100 is geweldig. De enige synth waar ik spijt van heb dat ik 'm heb weggedaan. Deze synth heeft een sound die het verst weg ligt van wat je nu hebt. De Voyetra ligt het dichtst bij wat je nu hebt en de Rhodes Chroma zit daar tussenin. De Rhodes heb ik ook staan. Alle bovenstaande synths behoren tot mijn favorieten samen met de Memorymoog, Minimoog en het Wiard modulaire systeem.

Als je de Voyetra koopt ga dan voor de rev4.

De Voyetra is erg vet. Hij is allround qua sound en hij heeft wel wat weg qua klank van de P5 rev2. Je kunt er echter wel apartere sounds mee maken dan met de P5. Ik heb ze beide dus ik heb ze makkelijk kunnen vergelijken.

De PS3100 is geweldig. De enige synth waar ik spijt van heb dat ik 'm heb weggedaan. Deze synth heeft een sound die het verst weg ligt van wat je nu hebt. De Voyetra ligt het dichtst bij wat je nu hebt en de Rhodes Chroma zit daar tussenin. De Rhodes heb ik ook staan. Alle bovenstaande synths behoren tot mijn favorieten samen met de Memorymoog, Minimoog en het Wiard modulaire systeem.

Als je de Voyetra koopt ga dan voor de rev4.

Ik heb ooit een PS3100 gekocht van een Sjofele Amsterdammer... Was u dat soms meneer Bigbang ;-)

Ik heb de Voyetra vergeleken met de P5 rev3. Beide klinken in basis identiek in mijn oren. Nogmaals: de Voyetra heeft een viervoudige modulatiematrix.

Als u iet wilt met karakter: koop een Hammondorgel of een Yamaha CP70. Die doen het nog steeds uitstekend naast het synthgeweld...

volgens de demos die ik gehoord klinkt een voytra helemaal niet als een p5 rev3 ,je hoort duidelijk de ssm sound en net zoals bigbang vermeld klinkt het rev2 like eerder en das is een groot verschil dus der is iets mis met je voyetra P-Five of mischien heeft de jouwe wel curtis ic's dan lol (of iets mis met je oren :D)

Back