ProTools LE 7 start als "systeemproces"

skies

Klats, Boink, Klets
Mijn ProTools LE 7.3 met Mbox Mini op Winows XP Home heeft in de 1,5 jaar dat ik het had altijd probleemloos gewerkt.

Maar zonder iets te installeren werkt het van de ene op de andere dag opeens niet meer. Ik dubbelklik, krijg een zandlopertje, zandlopertje gaat weer weg en dat is het. Kijk je in Taakbeheer (ctrl+alt+del) blijkt het zich te gedragen als zijnde een proces. Als je nog drie keer klikt heb je er vier (zie plaatje).

Deïnstalleren werkte niet, het installatie programma bleef hangen. Evenals repair. Map handmatig verwijderd en toen ging deïnstalleren wel. Bij herinstalleren echter, bleef hij ook hangen. Bij de laatste stap geloof ik, "configuring". Heb ook nog geprobeerd het register (handmatig) te un-digidesignen maar dat ging maar door en staakte ik uiteindelijk.

Groot probleem, ik zit op dit moment in een (studie) project. Herinstalleren kost heel veel tijd, en ik moet ook nog ander werk verrichten dit weekend...

Digidesign een week geleden al gemaild maar ik verwacht eigenlijk geen antwoord, miscshien over 2 maanden...

Dus.. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Attachments

• ProTools hangt bij installatie 4.png
    ProTools hangt bij installatie 4.png
    25 KB · Bekeken: 114
  • ProTools hangt bij installatie.png
    ProTools hangt bij installatie.png
    11,4 KB · Bekeken: 90
Ga naar Start > Uitvoeren (Run) en typ "msconfig". Kijk of er daar iets van ProTools bij staat in het tabje "Opstarten". Vink dat uit.

Download even de trial-versie van Tune Up 2008, laat die je registry even schoongooien (wel de map van je PT installatie even eruitgooien), en probeer het dan nog eens.

Niet dat ik veel ervaring heb met PT (stond er overigens wat op de gebruikersforums?) maar zo reken ik over het algemeen af met lastige programma's.

heb je al een systeemherstel uitgevoerd naar, pakembeet, een week terug ofzo? Of ieder geval een tijdstip waar het nog op werkte? Dit heeft verder geen effect opp je documenten maar past alleen het os en de daarop geinstalleerde software aan.
Ik zou iedereen toch altijd wel aanraden een image te maken van een goed werkend systeem want het scheelt dan zoveel tijd om eens een keer alles terug te zetten wanneer dat nodig is. (mac gebruikers zoals ik: Timemachine!!!!)
Wat ook nog kan zijn is dat er een kapotte sector op je harde schijf staat en dat daardoor software van de een op andere dag iets niet meer werkt. Heb ik zelf ook al een aantal keer meegemaakt. Kijk effe op deze site van microsoft hoe je dat kan controleren: click

Succes!!

Al geprobeerd :) Het lukt niet om een systeemherstel te doen, krijg altijd de mededeling dat het mislukt is. ik heb al ergens gelezen dat dit een fout zou zijn en je die kunt herstellen, maar daarna zijn alle herstelpunten van daarvoor wel weg...

Schijfcontrole ook reeds gedaan maar ik had twee vinkjes niet aangevinkt, dus ga ik nu nog maar eens doen, thanks.

edit: niets veranderd.. :(

Laatst gewijzigd:
Beetje nutteloze kick misschien, maar het probleem heeft zichzelf inmiddels opgelost. Op de zelfde manier als het ontstond: Uit het Niets! Zonder iets te doen! 8o)

In een oprispering klikte ik het logo maar weer eens aan, en toen startte het op (met 2 foutmeldingen en ik moest de registratiecode opnieuw invoeren). Dus op hoop van zegen ge-herinstalleerd en ook dat ging weer goed. Hopelijk blijft het zo want binnenkort heb ik het weer echt nodig.

Van Digidesign overigens nog steeds geen reactie gehad. Stelletje...

Back