artists-choice
Ouwe rot
Ik ben een trouw Protools gebruiker en het programma bevalt me uitstekend.
Ik heb wel een paar probleempjes waar ik graag wat antwoorden op wil hebben.
Ik had laatst opnames van een track en tijdens het editen van de zang bleef mijn computer ineens zonder enige aanleiding hangen.
Ik had de autosave aanstaan en dacht dus dat alles nog bewaard was. Maar helaas. De tot toen opgenomen zang was allemaal pleite. Overnieuw dus maar weer, wat bij de klant niet zo goed overkwam.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dat kan veranderen zodat die niet zomaar wegvalt.
2e probleem heb ik met mijn CPU.
In protools kun je verschillende CPU rates kiezen.
Als ik 2 softsynths open heb staan, wat EQ´s en een multiband compressor op de master. Als ik dan op play wil drukken krijg ik een warning dat mijn CPU rate fout is. Ik heb het op alle Rate geprobeert maar bij elke rate geeft die dat probleem.
Ik heb een Paradigit Voyager Notebook,
Intel pentium M processor 1300MHz
Klok snelheid 1.30 GHz
512 MB Ram geheugen waar 4 MB vanaf gaat voor mijn videokaart (blijft notebook)
Ik gebruik daarbij een DIGIDESIGN DIGI002 Mengtafel via firewire
Heeft iemand deze problemen ook of kan iemand mij hiermee helpen????
Ik heb wel een paar probleempjes waar ik graag wat antwoorden op wil hebben.
Ik had laatst opnames van een track en tijdens het editen van de zang bleef mijn computer ineens zonder enige aanleiding hangen.
Ik had de autosave aanstaan en dacht dus dat alles nog bewaard was. Maar helaas. De tot toen opgenomen zang was allemaal pleite. Overnieuw dus maar weer, wat bij de klant niet zo goed overkwam.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dat kan veranderen zodat die niet zomaar wegvalt.
2e probleem heb ik met mijn CPU.
In protools kun je verschillende CPU rates kiezen.
Als ik 2 softsynths open heb staan, wat EQ´s en een multiband compressor op de master. Als ik dan op play wil drukken krijg ik een warning dat mijn CPU rate fout is. Ik heb het op alle Rate geprobeert maar bij elke rate geeft die dat probleem.
Ik heb een Paradigit Voyager Notebook,
Intel pentium M processor 1300MHz
Klok snelheid 1.30 GHz
512 MB Ram geheugen waar 4 MB vanaf gaat voor mijn videokaart (blijft notebook)
Ik gebruik daarbij een DIGIDESIGN DIGI002 Mengtafel via firewire
Heeft iemand deze problemen ook of kan iemand mij hiermee helpen????