dob
Helemaal in m'n (k)nopjes
Heb net 'n mpc-1000 aangeschaft, ben m'n samples aan het uploaden die ik al maanden aan het verzamelen ben.... 
Maar ik zie even door de OS'en het bos niet meer.
Ik neem toch stiekem aan dat je songs, sequences, programs, etc. uit een ander OS zonder problemen kunt inladen? I.i.g. inter-JJ-OS1/2/2XL en zelfs mss. wel tussen Akai OS'en en JJ OS'en? Of heb ik het mis?
Lijken de JJ OS schermen op die van Akai, of is het zo dat als je de een gewend bent, je moeite hebt te wennen aan de ander?
Ook is dat upgrade pad is bizar... stel ik wil meteen 2XL, dan moet ik eerst 1 kopen, etc.... vind het wel prettig dat ik qua kosten zou kunnen uitsmeren... 's beginnen met 1... dan volgende maand 2.... dan weer 's naar 2XL...
Trouwens akkoorden onder een pad.... me likey!! Goed idee

Maar ik zie even door de OS'en het bos niet meer.
Ik neem toch stiekem aan dat je songs, sequences, programs, etc. uit een ander OS zonder problemen kunt inladen? I.i.g. inter-JJ-OS1/2/2XL en zelfs mss. wel tussen Akai OS'en en JJ OS'en? Of heb ik het mis?
Lijken de JJ OS schermen op die van Akai, of is het zo dat als je de een gewend bent, je moeite hebt te wennen aan de ander?
Ook is dat upgrade pad is bizar... stel ik wil meteen 2XL, dan moet ik eerst 1 kopen, etc.... vind het wel prettig dat ik qua kosten zou kunnen uitsmeren... 's beginnen met 1... dan volgende maand 2.... dan weer 's naar 2XL...

Trouwens akkoorden onder een pad.... me likey!! Goed idee

gaan, dan druk je op de pad waar de sample op zit die je automatisch wil laten tunen(bijvoorbeeld een lange basstoon) dan ga je met je cursor op de volledige tuning staan(dus op 00.00 en niet alleen 00), dan kies je window en kan je automatisch een nieuwe program maken die de basstoon met 64 tonen verspreid. Dit is echter niet heel erg accuraat, maar voor mij werkt het af en toe prima