MPC1000 JJ OS 2XL

-------------------------------------------
Bug Fix: OS2XL Ver1.11 17-FEB-2009
-------------------------------------------
1. [PROGRAM]

[SIMULT PAD]
"A01<==>A02"
Thus, if simult is assigned to each other, it will not play.

----------------------------------------------
Bug Fixes: OS2XL Ver1.12 03-MAR-2009
1. [TRIM]

[SAMPLE LIST WINDOW]
F1[PURGE]
The sample of Audio track is purged.

2. [MAIN]

[NUMERIC MODE CHANGE]
It does not work on BARS.

3. [GRID MIDI]

[STEP REC MODE]
Time shift dose not work.

4. [AUDIO TRACK]

[RECODING]
The assigned sample disappears.

Hey sander. Werk je nu ook echt met OS2xl of euhhh ben je beta tester?
Heb zelf 5.54 erop staan en dit werkt voor mij als een tiet.
Ben wel benieuwd naar die extra chord en envelope functies eigenlijk maar als ik dit zo es aankijk zit t nogal buggy in elkaar.
Hoeveel van de bugs ben je zelf ook wel es tegengekomen en ben je daardoor werk verloren?

Bug Fixes: OS2XL Ver1.13 16-MAR-2009
1. [TRIM]

F6[EDIT]
[INSERT SILENCE]
A click noise comes out.

2. [OTHER]

F2[MISC.]
Mute/stop of one-shot sample:IMMEDATE<=== IMMEDATE.
If a track is changed on this condition, sound will stop.

3. [PROGRAM]

F4[PITCH]
[ADSR]
DEPTH: -1,,,-120
Negative depth does not work.

4.[PROGRAM]

When a program is INST, there is a column which cannot input a numeric key.

5.[GRID]

TC=OFF
Event information is not displayed.
Moreover, COPY, PASTE, and DELETE do not work.

Hey sander. Werk je nu ook echt met OS2xl of euhhh ben je beta tester?
Heb zelf 5.54 erop staan en dit werkt voor mij als een tiet.
Ben wel benieuwd naar die extra chord en envelope functies eigenlijk maar als ik dit zo es aankijk zit t nogal buggy in elkaar.
Hoeveel van de bugs ben je zelf ook wel es tegengekomen en ben je daardoor werk verloren?

Hoi, nee ik gebruik de 1000 helemaal niet. Die is alleen voor live, maar ja ik treed niet meer op. Thuis als ik al iets met muziek doe de 2KXL.
Had wel voor laatste optreden JJ os erop gezet maar had toen wat problemen met m'n livesetbestanden dus weer Akai OS erop. Bij een volgend optreden wil ik wel JJ os gaan gebruiken alleen al om die volume mute optie.

Wat je schreef over buggy, dat valt wel mee hoor, JJ lost gewoon snel bugs op. Over vastlopers welke resulteren in verlies van werk hoor ik zelden wat.
Check vooral [http://mpc-forums.com/viewforum.php?f=25 Daar worden bugs enzo beschreven.

MPC-1000 JJ OS2XL Ver1.13 16-MAR-2009

MPC-1000 JJ OS2XL Ver1.13 16-MAR-2009

Die OS2XL Ver1.13 16-MAR-2009 is dit nu een compleet nieuwe os geen update van de voorgaande os'sen?

Ik heb nog steeds op mijn mpc-1000 de os version van Akai er opzittten waardoor die mpc-1000 voor mij haast niet te gebruiken is i.v.m. timing etc. etc. of beter gezegt door die belabberde os heb ik hem al een jaar niet gebruikt.

Is die nieuwe os een aanrader. Zoja dan ga ik deze betellen.

Alvast bedankt!

Ik hoor nooit wat van mensen over timing problemen. Ik herinner me wel iets maar voor de meeste is dat geen probleem.

Je kan het OS toch even proberen. Is gratis te downloaden alleen kan je dan niet opslaan. OS 2XL is het laatste OS maar niet helemaal een vervanging van OS 1 en 2, want sommige funkties ontbreken of zijn anders waardoor sommige mensen die Ossen blijven gebruiken. 100% compatible zijn ze ook niet. De ontwikkeling van 1 en 2 is wel gestopt, hooguit heel af en toe nog een bug fix.

MPC1000 JJ OS 2XL »

MPC1000 JJ OS 2XL »

Bedankt Sander,

Ik ga de laatste os van de week even testen. Ik heb destijds de MPC-1000 gekocht om de MPC-2000 en de MPC-2000xl die ik hebt te vervangen als het gaat om makkelijk mee te nemen naar mede muzikanten en natuurlijk de usb optie.

Ik blijf de MPC-2000'S toch echt reeten strak vinden om even in een paar minuten een beat in te kloppen.

De grid optie in de nieuwe os is wel reuze makkelijk.

MPC1000 JJ OS 2XL

Ik heb even een probleempje met die mpc-1000. Ik heb de mpc aangesloten op de pc en de nieuwe os op de cf kaart gezet.
Alleen is het probleem nu dat de computer de mpc niet meer ziet.
Als ik de mpc aan en uit zet dan blijft de mpc hangen met de melding op het scherm "mpc1000 16mb installed". Als ik de mpc uitzet en de cf kaart eruit haal dan start de mpc wel gewoon op alleen zodra ik de cf kaart er weer in druk en op mode en op load druk of usb dan hang de mpc weer.

Zou het kunnen zijn dat de cf kaart beschadigd is. Zij deze cf kaarten los te koop.

Kent iemand dit probleem!

MPC1000 JJ OS 2XL

Oja,de pc komt telkens met de melding schijf formateren.

ff denken hoor. Herinner me nog wel wat van die usb problemen.
Je zou de kaart in de mpc nog kunnen formateren (als er niks waardevols opstaat uiteraard). Dan vervolgens usb kabel in pc stoppen en naar load scherm en usb kiezen.

Om de OS2XL te kunnen laden, moet je wel eerste JJ os 1 of 2 eropzetten.

MPC uitzetten
Window knop indrukken en inhouden en dan MPC aanzetten.

Druk dan op REC om update te starten.

ALs JJ os eropstaat, kan je in het load scherm het os 2x bestand selecteren en openen. Dan wordt die OS geinstalleerd. Dat os bestand van 2xl kan dus ook op je pc staan als usb toegang weer werkt.

MPC1000 JJ OS 2XL

Ik heb het idee dat compact flash kaart waarschijnlijk stuk is want als ik de mpc met de compact flash kaart er in wil formateren dan blijft de mpc hangen.
Dan moet ik de mpc echt uitzetten en de compact flash kaart eruit halen want anders start de mpc nog niet eens op.

Nou ja gelukkig kosten die dingen weinig tot niks meer.
Ik weet niet of je ook een kaartlezer in je pc hebt zitten, maar anders zou je 'm daarin nog kunnen controleren en formateren (fat32 als bestandssysteem).

MPC1000 JJ OS 2XL

Ik heb geen kaartlezer in m'n PC, ik ga eens kijken naar een externe usb kaartlezer en een compactflash kaartje en kijken of het probleem dan is opgelost.

Die compactflash kaartjes zijn die nog speciale of kan deze type's gewoon gebruiken. SanDisk CompactFlash Ultra II 2 GB

Zie https://www.dynabyte.nl/article.php?xi=21644&tc=cbsearch

Alvast bedankt!!

MPC1000 JJ OS 2XL

Hoi Sander,

Die CF was volgens mij defect. Ik heb nu een nieuw kaartje er in gedaan en alles werkt weer.

Alleen vraag ik me af hoe ik die OS 2XL geistaleert krijg op de mpc. Ik heb nu op de compactflash kaart de mpc1kv.bin er op staan en de mpc1000_xl113.os2 (jj os 2xl) hoe kan ik aangeven dat ie de OS 2XL moet installeren, als ik de mpc1kv.bin er af haal dan reageert de mpc niet meer.

Je kan gewoon in het load scherm het bestand openen. Als dat niet lukt, dan eerste zoals ik hierboven schreef OS 1 installeren. Daarna kan je zeker via load scherm 2xl installeren. Ze zijn dan beide geinstalleerd en bij opstarten MPC kan je kiezen welke OS je wilt laden. Moet je wel de toetsencombinatie weten. Zie JJ site.

MPC1000 JJ OS 2XL

Hoi,

Het is al gelukt. Het probleem was dat ik de andere os'sen er eerst op moest zetten en dan kan je pas de JJ OS 2XL selecteren.

De cf heb ik nog gecheckt die bij de Akai werd geleverd met behulp van een externe usb kaartlezer maar die is defect.

Bedankt voor de reacties!!

Bug Fixes: OS2XL Ver1.14 14-APR-2009
1. [TRIM]

When the name of a sample is changed, the name assigned to the program is not changed.

2. [DRUM GRID]

Time shift does not work at the time of TC=OFF.

3. [GRID]

F2[COPY]+[BAR_R]
Region of a copy is strange.

4. [DRUM GRID]

[SHIFT]+{BAR_R] [SHIFT]+[BAR_L]
A screen breaks.

5.[MASTER TEMPO]

It does not memorize.

Back