DSF Label

synthmann

Ouwe rot
Het zal ongetwijfled in het verleden al eens geopperd zijn, maar is een DSF platenlabel niet een leuk idee? Er zit genoeg talent op het forum en als je dat bundelt kun je eens in de zoveel tijd een leuke synth compilatie uitbrengen met bijvoorbeeld de titel "100% pure, 100% synths" of "Various degrees of synth" ofzo.

Of is dat te duur/moeilijk/kansloos of whatever om te starten?

Think with me about this!

Kweet niet of het uitmaakt dat velen van ons behoorlijk verschillende stijlen elec. muziek maken? Maar misschien is dat juist leuk hoor. Het zou dan iig wel leuk zijn dat ook meer mensen dan alleen wij synthfreaks de CD's leuk vinden :)

Klinkt als een plan.
Mischien is het ook wel de manier om meer tracks te gaan luisteren.

Ik gooi even een ideetje op, ik hoor wel of het wat is, maar ik dacht
aan een manier om te kunnen stemmen op tracks (zoals in de
database) en dan eens per periode (!) de 12 tot 14 beste kunnen
bestellen op een cd. Hoe en wie dat allemaal gaat regelen overleggen
we dan wel incl. tegemoetkoming voor de brander.
Maar op deze manier bepalez we zelf mee aan de compilatie en het
zal absoluut een stukje extra motivatie geven.

Ik denk dat er wel wat in mogelijk moet zijn.

mischien de mogelijkheid dat je kan zien wie er gestemd heeft.
Zou geen probleem moeten zijn voor de stemmers toch?

Dan zie je het snel genoeg.

Maar we blijven ideeen opgooien en zien wel waar we komen met de thread.

Ik denk dat je dan beter een aantal kleine groepjes (2-3 personen) kunt vormen en daarmee nummers maken, om vervolgens iedereen op het board te laten stemmen op de beste nummers, en die vervolgens uitbrengen... het lijkt me met zo'n aanpak makkelijker om een keus te maken uit de beste nummers....

Het zou wel gaaf zijn. Alleen denk ik dat er een aantal praktische bezwaren aan kleven die je niet zo oplost. Want al heb je een aantal goede track bij elkaar (wat al de nodige moeite zal zijn) dan moet je een budget bij elkaar zien te krijgen om dat allemaal te financieren. Wie durft dat risico aan? En hoe wil je de distributie regelen? En de artiesten die lid zijn van BUMA/STEMRA moeten dit opgeven en dan moet je ook die boekhoudkundige en finaciele rompslomp afhandelen.

Volgens mij moet je gewoon het project uitbesteden aan een bestaand platenlabel of andere toko die de know how heeft om dit te regelen. En die zullen dan ook de tracks willen selecteren. En heel misschien kun je ook een bak met subsidie krijgen als kunstzinnig project.

Je kunt ook een zooi voor jouw mp3's van de Tracks afhalen en die op CD fikken. Denk dat zoiets de makkelijkste oplossing is.

We kunnen toch met z'n allen, ieder een track op Vitaminics zetten. En dan als hele cd verkopen???

het gehele stemmen lijkt me niks, t idee voor een label is erg leuk gevonden maar ik denk inderdaad dat je erg veel lastige punten tegen zult komen waaronder je identiteit als label, en je zult toch echt een persoon moeten hebben (of 2 a 3 en niet meer!!!!) die beslist wat wel en wat niet verkoopt. men heeft niet voor niets A&R etc.
qua financiering moet je gewoon een P&D deal zoeken bij een maatschappij o.i.d. hoewel je die natuurlijk niet zomaar krijgt, je moet dan echt goed zijn en je staat of valt bij zo'n deal !!!

probeer beter je eigen label te beginnen i.p.v. een DSF label, dat scheelt je een hoop identiteits problemen en organisatorische problemen!!!

En wat als we gewoon iets van een promo-sampler maken die eventueel
richting een publisher gaat?

Ikkreeg het idee dat het hele verhaal gewoon vrijblijvend was. Het is
natuurlijk wel handig dat je je tracks aanmeld bij de Buma e.d. , maar voor
de rest een DSF-Exclusive en leuk om te hebben.
Alles wat er meer uit komt valt dan altijd te bezien. Dus een ieder die
op de cd komt behoudt het volledig recht op zijn track en de mensen
die de cd kopen, daarvoor proberen een prijs te maken waarmee er
gelijk kan worden gespeeld, geen winst, geen verlies en dan maar eens
kijken wat het wordt. Dus in eerste instantie een hebbeding op bestelling.

Een soort van Burengerucht maar dan van DSF, eventueel met email etc.
mocht er inderdaad intresse onstaan vanuit een label of wat ook om er meer
mee te doen.
Het is wel tegelijkertijd een leuk initiatief om eens andere dingen te supporten
en niet alleen het al gangbare te doen.

een promo sampler idee is wel leuk!
gewoon om de zoveel tijd een promo cd-tje naar maatpijen en publishers e.d.
dat zou inderdaad erg interessant zijn, dat is zo te realiseren en kost eigelijk geen drol volgens mij!
wat betreft als je wel echt een label wilt doen die in de platenzaak verkocht wordt e.d. dan moet je natuurlijk minimaal gelijk spelen wil je je volgende release kunnen bekostigen !

Een eigen label kan altijd nog naarmate er voldoende anmo is.
In eerste instantie voor de forummers die het leuk vinden op de
leukste/beste tracks van het moment op cd te hebben. En daarnaast
kunnen er wat kopieen naar platenmaatschapijen, helemaal top lijkt me.
En het inspireert mensen tot posten en luisteren van tracks.

ok, en waarom niet eens iets vernieuwends doen?

koppel mensen met dezelfde stijl (of misschien juist een verschilende stijl) aan elkaar, en laat deze samen een nummer maken. verzamel deze nummers, en kijk wat je dan hebt. met dit resultaat, en een goed geschreven verhaal over het concept en de gedachte erachter kan je vervolgens vast wel een klein danwel groot label zo ver krijgen om het geheel te releasen.

of je stapt met het concept al naar een aantal labels om de interesse te polsen.

in eigen beheer is leuk, maar lastig. je moet dan namelijk iig iemand hebben die de hele administratieve rompslomp wil gaan aanpakken.

Back