RME FF 800 wel erg goedkoop

er staan meer scherpe zaken tussen,

003 + Faders

tc konnekt + remote 999

dat gaat stormlopen daar

er staan meer scherpe zaken tussen,

003 + Faders

tc konnekt + remote 999

dat gaat stormlopen daar

Dat zal wel meevallen maar ik heb toch maar de knoop door gehakt en een FF 400 gekocht was ook al lekker geprijst en ik wilde er altijd al een hebben om mijn oude Audiophile USB tevervangen.
Nou maar hopen dat hij echt morgen binnen is zoals ze beloofden!!

Hij is net binnen netjes afgeleverd op mijn werk zoals ik vroeg, nou ik ben benieuwd ik zal jullie vanavond de bevindingen doorgeven

Gisteren uitgebreid getest met mijn oude kaart en tjezus wat een verschil.Nooit gedacht dat de ene geluidskaart tegenover de ander zo'n groot verschil maakt, alles klinkt beter strakker diepere bas, noem maar op. Vraagje meteen is nu zon agogee of zon lynx kaart nu ook weer zoveel beter dan deze rme?

de stap van maudio usb soundkaart naar rme is groter dan van rme naar lynx.

maar lynx is wel heeeeeel erg fijn.

maar als je geen goede sound kan maken met rme oid dan lukt het ook niet met lynx of apogee

je hebt een toppertje nu, suc6 er mee

Om maar ff in te haken.. is deze RME ook een stukkie beter dan bijv. de Motu 828 mk.III?
Of is die vergelijking meer smaak/appels-peren/oid?

jip..ben een noobje..:bekdicht:

ik zou zeggen smaak, ik ben zelf rme fan, ook ivm service ed,

maar de motu mkIII 's zijn erg goede kaarten met een goede prijs.

Rme is gewoon duur t.o.v. motu en vele anderen

:) okee, dank! Moet/ga me er toch een keer in verdiepen, dus alle tips zijn welkom (jip, heb de topics gezien ;) )

Mooi dat de kaart zo bevalt, hij is inderdaad erg goed en een stuk beter als de M-Audio. Zoals Manipulator als aangeeft het verschil tussen een RME en Lynx is kleiner dan een M-Audio naar RME. Maar al naar gelang je monitoring is er zeker verschil. Lynx is nog meer detail en diepte.

Motu en RME is inderdaad iets meer smaak kwestie, RME is heel mooi clean in het hoog en hoog midden, zelf vindt ik Motu iets mooier in het laag maar dat is allemaal heel klein wat verschillen betreft.
Motu is wel altijd wat vriendelijker geprijst

Om hier even op in te haken, hoe verhoudt Focusrite (pro 10 en 26) zich dan tot bv. Motu en M-audio? Die Focusrites zijn best aantrekkelijk geprijst namelijk, en toch hoor je er maar weinig over.

Om hier even op in te haken, hoe verhoudt Focusrite (pro 10 en 26) zich dan tot bv. Motu en M-audio? Die Focusrites zijn best aantrekkelijk geprijst namelijk, en toch hoor je er maar weinig over.

Zijn goed maar hebben van zichzelf iets meer ruis, en je moet goed opletten bij de installatie dat wil nog wel eens mis gaan. We hebben er veel uitgeleverd vooral de 10I/O maar niet in de verhouding van een Motu of een RME.Zelf vind ik die ook wat minder problemen geven en wat klank betreft iets beter. Dit zijn wel kaarten die bv weer net wat beter zijn dan een Presonus of een M-Audio maar het is allemaal in de marge.
Dus verwacht geen wereld van verschillen.

Wil je echt beter voor een redelijke prijs dan is de Motu 896 mkIII erg goed en anders moet je echt naar de Lynx en Apogees toe dat is ontegenzeggelijk perfect wat sound betreft. (ik weet het kan nog beter maar dan wordt het wel heel duur (Lavry, Prism etc). Ik denk dat de gemiddelde Synthforumer al perfect vooruit kan met een RME of een Motu. Bedenk dat niet alleen je opnames maar bv ook je Softsynths duidelijk aan kracht winnen. Dat klinkt ook echt ineens een stuk beter. Een Omnisphere of Circle (gave nieuwe soft synth) klinken echt super op die kaarten, veel druk en veel details.

Zijn goed maar hebben van zichzelf iets meer ruis, en je moet goed opletten bij de installatie dat wil nog wel eens mis gaan. We hebben er veel uitgeleverd vooral de 10I/O maar niet in de verhouding van een Motu of een RME.Zelf vind ik die ook wat minder problemen geven en wat klank betreft iets beter. Dit zijn wel kaarten die bv weer net wat beter zijn dan een Presonus of een M-Audio maar het is allemaal in de marge.
Dus verwacht geen wereld van verschillen.

Wil je echt beter voor een redelijke prijs dan is de Motu 896 mkIII erg goed en anders moet je echt naar de Lynx en Apogees toe dat is ontegenzeggelijk perfect wat sound betreft. (ik weet het kan nog beter maar dan wordt het wel heel duur (Lavry, Prism etc). Ik denk dat de gemiddelde Synthforumer al perfect vooruit kan met een RME of een Motu. Bedenk dat niet alleen je opnames maar bv ook je Softsynths duidelijk aan kracht winnen. Dat klinkt ook echt ineens een stuk beter. Een Omnisphere of Circle (gave nieuwe soft synth) klinken echt super op die kaarten, veel druk en veel details.

Kijk, daar worden we wijzer van :) Thnx!

Wat ik me afvraag is hoe interfaces als de Echo Audiofire12 en de TC Studiokonnekt48 zich verhouden tot interfaces als de RME Fireface.

In de SoS review van de audiofire12 wordt de kwaliteit genoemd als "nog iets beter dan de Emu 1820M" en dat wordt toch gezien als een behoorlijk indrukwekkende interface kwa sound.

Maar hoe verhoud de 1820M zich dan tot de RMe Fireface bijvoorbeeld?

Wat ik me afvraag is hoe interfaces als de Echo Audiofire12 en de TC Studiokonnekt48 zich verhouden tot interfaces als de RME Fireface.

In de SoS review van de audiofire12 wordt de kwaliteit genoemd als "nog iets beter dan de Emu 1820M" en dat wordt toch gezien als een behoorlijk indrukwekkende interface kwa sound.

Ik heb een 1820m gehad en nu een Fireface 800...het verschil is best aardig...de Fireface klinkt veel opener en helderder qua A/D...analoge synths en drums blijven meer power en karakter houden met een RME...qua D/A is het verschil een stuk kleiner....

Verder heb ik een UA 2192...die is weer een stukje beter dan RME...zowel qua A/D als D/A...maar het verschil is lang niet zo groot als het verschil in prijs zou zoen vermoeden...

de konnekt is iets beter dan de rme, maar zit in de marge.
de audiofire is zeker ok, maar rme en tc zijn toch wel even iets meer

Interessant, de TC is wat betreft specs ook behoorlijk indrukwekkend te noemen.

Echoaudio heb ik in het verleden kwa support erg positieve ervaringen mee en de prijs daarvan is erg scherp te noemen voor 12io. Als je dus echt een stapje beter wilt moet je even de portomonee trekken.

Ik heb nu een Motu 24io en heb niet meer zoveel io nodig maar wil wel meteen een stapje omhoog wat betreft sound en convertors. De vraag is wat op dat moment de beste keuze is. 8ins is helaas te weinig dus de keuze gaat al snel tussen de Audiofire12 en de Konnekt48.

Iemand nog argumenten? :)

Back