RME FF 800 wel erg goedkoop

Het feit dat zelfs Apple firewire schrapt van zn nieuwe macbooks(en enkel 800 op de mbp's plaatst) doet toch twijfelen over de houdbaarheid van firewire...

Dat is een marketing strategie van Apple,zodat mensen eerder de pro versie gaan aanschaffen...

idd. Erg slim maar ook erg klantonvriendelijk. Dit is dan ook de reden waaron ik geen macbook meer op m'n verlanglijstje heb staan voorlopig.

Firewire is uiteraard minder stabiel maar wel toekomstbestendiger, een pci-e kaart kan ik niet in een iMac of een laptop kwijt en je weet nooit met welke setup je over 1.5 jaar muziek maakt.

Ik denk dat zolang je iets op een computer aansluit het per definitie niet toekomstbestendig is, de rest is speculatie...

Maar zolang je thuis en/of in een studio muziek maakt met genoeg hardware om 12 inputs vol te krijgen kan je het beste met een grote boog om iMac's, laptops, en FW interfaces heen lopen. Voor je eigen plezier.

Ik denk dat zolang je iets op een computer aansluit het per definitie niet toekomstbestendig is, de rest is speculatie...

Maar zolang je thuis en/of in een studio muziek maakt met genoeg hardware om 12 inputs vol te krijgen kan je het beste met een grote boog om iMac's, laptops, en FW interfaces heen lopen. Voor je eigen plezier.

waarom? als het werkt werkt het (duh :)) En voorlopig blijven wav files wel bestaan denk ik ;)

Ik heb je hele lijst en afgezien van een lastige opstart met mn iMac en de drivers van RME heb ik sinds december 2007 geen vastloper of crash meer gehad. Maar inderdaad, de houdbaarheidsdatum van alles computer is niet tegenop af te schrijven... :(

ik gebruik al jaren rme, ook op het podium, veelal pc maar nu ook op mac

en ik moet zeggen zonder gezeur.

ik zou zeggen niet teveel nadenken en

kopen kopen kopen

oeps reclame van een discounter op tv ;)

ik gebruik al jaren rme, ook op het podium, veelal pc maar nu ook op mac

en ik moet zeggen zonder gezeur.

ik zou zeggen niet teveel nadenken en

kopen kopen kopen

oeps reclame van een discounter op tv ;)

Klopt zowel op Mac als PC draaien Motu en RME heel goed via FW, TC tegenwoordig ook dus zon connect is zeker de moeite waard. Heb je niet meer nodig dan 8 inouot dan kan je zelfs al een Motu Ultralight of FF 400 nemen

Back