GEZOCHT!!! Teisco 110f of 60f

Status
Please reply by conversation.
Zonde man ik vind het echt een van de leukste kleie synthesizerjes die gebouwd zijn. Ook omdat je er een extern apparaat doorheen kan doen. Ik heb een keer een kawai Re-1 ritmebox doorheen gedaan en toen hele "natte" drums ermee gemaakt.

100f heeft ook envelope voor de vcf, ,ik heb er al 6 gehad, jeukt nu ook alweer, die van mij is net opgehaald door een vriendelijke Belg.

ik heb/had er nog 1 maar die heb ik aan brz verkocht

Beetje suf dat het nu al krabbelt dan verkoopt je 'm toch niet. Of je moet het geld echt nodig hebben.

Ik snap hem best hoor(alleen niet de verkoop). Het is echt een geweldig ding.(heb trouwens ook siel cruise in mijn stal)

Ik vind zelf ook een 110f 100.000keer mooier klinken dan een juno(ik heb de 106 gehoord en dat vond ik maar een slap bakkie). Maar dat is mijn mening

@sander
Het is niet dat ik hem mis,als iemand hem meer gebruikt als mij, ik moest wat ruimte maken,zonde als die niks staat te doen,
maar zo'n 100f kriebelt altijd wel maar ivm met overkill...

Waarom wil je toch persee de 60f? Hij is iets beperkter dan de 100f(die ook nog een snellere LFO heeft. 50hz ipv 20hz).

en 110F is vele malen uitgebreider dan een simplene Juno.

check ff wat een bak
based qa structuur op de odysee
duo foon ...ofnie ,....sla k nu de plank miss ?
iig ; zn centen dik waard want asje zie wat een oddy / ocatve cat opbrengt ;
http://home.worldonline.nl/~smeyer/teisco/110f.html

pecifications:

Keyboard 37 keys (C-C).
Type 2 x VCO, 1 x VCF, 1 x VCA, 2 x EG, 2 x Voice.
VCO-1 Range: Low, 64', 32', 16', 8', 4'.
Tune, Pitch, KCV Off, EG-1/LFO (Triangular, Square), PW.
VCO-2 Range: Low, 64', 32', 16', 8', 4'.
Tune, VCO-1, LFO (S/H, Triangular, Square), PW/PWM (LFO/Triangular, Manual, EG-1).
Mixer VCO-1(Traingular, Saw, Square).
VCO-2 (External In, Saw, Square).
VCO-1. 2 Ring Modulator/Noise (pink, White).
LFO Frequency (0.1Hz - 20KHz), Wave Shape 3 modes: periodically, varied continuously).
VCF Cut-Off (16Hz - 20Khz), Resonance, KCV, LFO(S/H, Triangular, Square), EG-1.
VCA Gain Control.
Filter Bank Frequency 250, 350, 500, 700, 1K, 1.4K, 2K, 2.8K (Hz).
EG-1 Attack Time, Decay Time, Sustain Level, Release Time.
EG-2 Attack Time, Decay Time, Sustain Level, Release Time.
High Pass Filter Cut-Off (16Hz - 16Khz).
Effect Controls Portamento (ON/Legato/Multi-Trigger), Transpose (UP/N/Down),
Sensitivity: Vib/Wow Wow, VCF (Up/Down), VCO (Up, Down) .
Sensitivity Level: Vib/Wow Wow, VCF (Up, Down), VCO (Up, Down),
Sensitivity Selector: (VCO-1,VCO-1/2, VCO-2), Delay, Vibrato Control, Bender Control,
EG/LFO Trigger (Keyboard & LFO, Keyboard, LFO).
Input KCV in (1V / 1 oct), Gate In (On over +1V), External In.
Output Signal Out (High, Low), Headphone, KCV Out (1V / 1 oct), Gate Out (0-+15V).
Indicator Leds Power, Signal Way, Modulation & Level.
Power Cons. 10 W.
Dimensions 855 x 400 x 110 (W x H x V in m/m).
Weight 13 Kg.

de 60 f heeft
- 1,....osc
- geen filterbank [lijkt me leuk om je eq te " shapen " voor bv t juiste bandpas klankje in t erachter hangende fxje te suren bv een tube app reageert somsheftig t filter te low staat :P tb alike sequences hebk met de 60f er egt wel uit gehaald
- de lfo is t zelfde op beiden 60 / 110 f
jammer dat er op de 110 geen tweede lfo zit
misk ook opmn cs30 heeeel erg

LFO Frequency (0.1Hz - 20KHz), Wave Shape 3 modes: periodically, varied continuously).
wel apart ala moog osc dat de lfo variabel can shape,... qa wave form

- en de 60 f mist dus een ring mod !
ook wel essentieel importante voor aparte / hollere klankken

want een ring mod ism een multimopde filter wat beweegt heeft sound potentie ,
vindt ik [gelukkig volop aanwezig op mn cs30 / ms 20 ]:luv::geslaagd:

dat wasde teisco les
60 f mis wel degelijk wat
en de 110 zit bordevol xtras ,...hebk t niet eens over de key pressure en touch pdas ...

Attachments

• 110touch.jpg
    110touch.jpg
    24,6 KB · Bekeken: 85
Iemand hier op t forum heeft 2x een 110F waarvan 1tje wsl al 4 jaar open ligt :P

Of heb je m al nagekeken en weer aangesloten?

http://s110f.at.infoseek.co.jp/s110f_1.html

huh heeft de 100 niks van sync / of mogelijk heid de osc te lockedn ???
wel mogelijkheid tot cross modulation

iig de 110 heeft wat mij betreft beste sound potentieel
en ipv een oddy / cat zou ik deze kopen astie netjes is , [ geprijst ook dus ]

kheb persoonlijk de sx4000 nog nooit gehoord ...lijkt me ook ee n brute ipv bv een jp4 / monpoly aleen niet zoveel edit mogelijkheden
die sx400 zie je dus egt byna nooit geloof dat [weer :kont:haha:biertje:]
rombraz er eentje had ..sms303 m wilde en synthiaks m as eerste had en voor een zeer redelijk price 350.- ofso verkocht
:P
teisco rules

\trouwens die kawai re .. nog wat analoge drum is erg fetjes net een cr68 ofso ... geen sync erop helaas

Iemand hier op t forum heeft 2x een 110F waarvan 1tje wsl al 4 jaar open ligt :P

kweet et, keb de man al ge PB (persoonlijk bericht ofz) ma die antwoord ni.

Ik sta zowel open voor de Teisco 110F als 60F. De vraag is alleen wie er een heeft en hem wil verkopen.
De 100F is zeker ook niet mis, maar ik vind dat de 110f of 60f er "toffer uit ziet. Maar als iemand deze heeft wil ik ook wel onderhandelen! Alleen vind ik de prijs van de teisco was uit de pan vliegen soms! 350 voor een 60f vind ik al veel...

Merci
Ollie94

Ik heb van Rombraz een paar weken zn SX400 en 100F misbruikt. Het heeft wel mn gear fetish voor Teisco/Kawai veranderd.

Op de sx400 had ik meer edit/controls verwacht. Er mogen dan wel 4 Osc's aanwezig zijn maar deze kan je alleen maar stapelen (mono, duo of allevier). Na 10 minuten tweaken veel bekende techno-achtige sounds voorbij horen komen. Op zich een leuke beperkte bak maar achteraf gezien niet eentje die ik echt erbij moet hebben.

Met een 100F is het relatief makkelijk om scheurende/kapotte geluiden eruit te persen maar ten opzichte van een 110F veel beperkter.

De 110F is imo een veel allroundere bak. Mij persoonlijk spreekt de externe ingang en de 8 bands filterbank van de 110F aan. Ooit ergens gelezen dat het filterbank enigszins vergelijkbaar is met een 10 bands Moog modular filterbank. Helaas is Teisco niet zo'n mega fabrikant als Roland waardoor er in ieder geval een lagere productie is geweest en ze in goede staat redelijk zeldzaam zijn. Dit zie je in de vraagprijzen vaak ook terug. Mocht je ooit last krijgen van een ontstemde VCO op een 110F dan beginnen de problemen pas.

Eind december ga ik maar eindelijk es achter mn Kawai K3m aan. Deze ligt al en 1.5 jaar bij een maat van me die er een filter in mod voor me inbouwt. De K3m is een hybride synth met 6 DCO's en 6 analoge filters (SSM2044 dacht ik). De filters wil ik met een break out naar buiten laten halen en via cv aansturen. Ben benieuwd tot hoever ik de filters in mn modulaire setup kan laten integreren en misbruiken.

Teisco/Kawai wil ik zeker geen tekort doen maar als ik moet kiezen dan besteed ik me geld anders. Als ik nu studio uitbreidingscentjes zou hebben was de jacht op CV-mixers geopend :mexico:

Even over het uiterlijk ik vind de 100f juist mooier. Maar dat is een kwestie van smaak. Maar als de "lelijke"bak het beter doet kan je beter voor de "lelijke"100F gaan. Aangezien de buitenkant alleen geluid maakt als je er op slaat.:D

Ik heb van Rombraz een paar weken zn SX400 en 100F misbruikt. Het heeft wel mn gear fetish voor Teisco/Kawai veranderd.

Op de sx400 had ik meer edit/controls verwacht. Er mogen dan wel 4 Osc's aanwezig zijn maar deze kan je alleen maar stapelen (mono, duo of allevier). Na 10 minuten tweaken veel bekende techno-achtige sounds voorbij horen komen. Op zich een leuke beperkte bak maar achteraf gezien niet eentje die ik echt erbij moet hebben.

Met een 100F is het relatief makkelijk om scheurende/kapotte geluiden eruit te persen maar ten opzichte van een 110F veel beperkter.

De 110F is imo een veel allroundere bak. Mij persoonlijk spreekt de externe ingang en de 8 bands filterbank van de 110F aan. Ooit ergens gelezen dat het filterbank enigszins vergelijkbaar is met een 10 bands Moog modular filterbank. Helaas is Teisco niet zo'n mega fabrikant als Roland waardoor er in ieder geval een lagere productie is geweest en ze in goede staat redelijk zeldzaam zijn. Dit zie je in de vraagprijzen vaak ook terug. Mocht je ooit last krijgen van een ontstemde VCO op een 110F dan beginnen de problemen pas.

Eind december ga ik maar eindelijk es achter mn Kawai K3m aan. Deze ligt al en 1.5 jaar bij een maat van me die er een filter in mod voor me inbouwt. De K3m is een hybride synth met 6 DCO's en 6 analoge filters (SSM2044 dacht ik). De filters wil ik met een break out naar buiten laten halen en via cv aansturen. Ben benieuwd tot hoever ik de filters in mn modulaire setup kan laten integreren en misbruiken.

Te :mexico:

denk niet dat so makelijk is
die filters ergenz outboarden, ik heb de dk 7000 siel
= dus ongeveer een korg polysix
ssm2044 / 2058 envelopes d8ik ? /en de 2024voor vca ,s

die moet as donor gaan diene voo mn opera 6 idem van binnen ,..
maar project ligt nog opde plank

de 2040 ssm zijn de duurdere aka prophet

sc6 iig
dat zijn dus aanrader synthjes ,..dk600/700,..opera 6 midi polysix inside en knobbies 3 lfo,s moie case vindtik obie bleu:P
niet duur

Status
Please reply by conversation.
Back