Ervaringen TL Audio Fattrack en 5021?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik heb vroeger de TL audio 5021 MK1 gehad en dat beviel me goed.
Op de een of andere manier mis ik analoog outboard toch wel en wil ik wel weer graag wat warmte toevoegen aan m'n setup

Nu had ik het volgende idee

Ik werk met een MOTU 828MKIII
vanuit Cubase sum ik niet meer intern naar de main mix, maar sum ik na 4 stereo subgroups welke ik laat binnenkomen op de 4 stereo inputs van de fatman. Ik kan op de fatman dan de EQ gebruiken een 5021 op de master insert zetten en de 4 gesumde subgroepen weer terug laten komen in de MOTU waarvan ik dan zelfs evt de MOTU UREI LA22 limiting functie van zou kunnen gebruiken voor de final touch.

M'n Mackie Big knob kan dan ook de deur uit, waardoor ik hoop ik toch ook weer m'n monitoring en mainmix naar een hoger niveau kan brengen.

Heeft iemand ervaring met deze combo en is de 5021MK2 nog steeds geschikt voor milde mainmix compressie?

Tevens hoe is de kwaliteit van de ADAT kaarten van LA Audio en komen deze kanalen er extra bij, of vervangen deze de analoge in/outputs (dit kon ik niet duidelijk vinden in de handleiding)

451445_800.jpg

42665_800.jpg

Ik heb die 5021 ondanks zijn specs nooit bepaald indrukwekkend gevonden, de resultaten vielen me altijd tegen. Die Fattrack ken ik verder niet, maar ik denk persoonlijk dat je op deze manier teveel krijgt van dat wollige tlaudio buizen character..
Voor een hoop akoestische bronnen is dit tlaudio spul wel heel gaaf weet ik. Voor electronische muziek lijkt dit me way too much.

En dat idee van hem terug in je motu te stoppen voor die urei emulatie is natuurlijk een beetje raar.

Is opzich niet zo raar, de MOTU heeft die UREI nou eenmaal op alle inputs zitten en aangezien de TL geen echte limiting optie heeft, werkt dat dus mooi samen. tevens moet ik sowieso terug Cubase in omdat ik m'n mainmix in de PC opneem. Misschien wordt het i.d.d. wel een beetje veel, maar ik vond de 5021 MKI altijd heel transparant klinken, zonder die typische limiting artifacts.

Niet dat ik ervaring heb met een van de genoemde producten (heb dus ook geen idee van de kwaliteit van die Urei-emulatie), maar gevoelsmatig zou ik (als je toch geld aan t uitgeven bent ;)) er dan ook een mooie hardware limiter aanhangen.

het lijkt mij een goede keuze. Alleen de 5021 op de master inserts lijkt me overbodig, je hebt toch al tube saturnatie op de fatman? of wil je het dan specifiek voor de compressie gebruiken? In dat geval zou ik een wat transparantere compressor nemen, drawmer oid. of een focusrite mixmaster voor (multiband) compressie.

het adat concept van de fatman snap ik ook niet echt, ik zou ook niet kunnen beoordelen of dat echt praktisch is het ontbreken van dedicated controls op de fatman enzo (maar miscchien heb ik het mis).

als ik ooit nog totaal overstap op 'in the box' dan lijkt mij de fatman wel een superoptie.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar TL Audio, als de ADAT poorten (8 in uit) erbij komen, dan is het wel SUPER interessant, want dan wordt het namelijk ook gelijk een hele mooie expander op de 828MK3.

indien dit niet het geval is, dan verschuif ik volgens mij alleen het D>A en A>D punt van MOTU naar Fatman en het levert het verder geen toegvoegde waarde anders dan dat de MOUT analoge outs beschikbaar blijven.

Ik zit ook druk te kijken naar de 5052, is net zo duur, maar deze zou ik dan als external FX op de mainmix zetten. Aangezien ik m'n mastering in Wavelab wil blijven doen is de Fattrack dan misschien sowieso wel een mooiere oplossing.

Keuzes, keuzes.

Zo dan, die 5052 is wel een mooi apparaat om te zien *kwijl* had die nog niet eerder gezien.. ookal is-ie al op de markt sinds 2003 ofzo ahum :)

Volgens mij is het of/of, dus of analoog of 8 keer via adat. Heb er flink naar zitten staren maar ik kon niets anders verzinnen qua mogelijkheden. en volgens mij is het 10 in analoog, je hebt ook nog twee extra kanalen met eq en pre-amp. De adat kaart is ook goed aan de prijs overigens...

Ik zit er ook over te denken, die Fattrack, maar het is niets meer dan een summing-mixer met buizen. eventueel is er dus de master-eq ook, maar dat is wel met veel gepatch en dan raak je denk ik ook twee inputs kwijt...

Maar tevens mooie monitoring, 2 mooie channelstrips voor vocals, ik geloof er wel in. De MOTU heeft namelijk 8 analoog uit welke als 4 STEREO paren natuurlijk perfect de 4 subgroups van Cubase kunnen uitsturen richting de Fattrack. (dus in Cubase defineer je dan in je VST connections gewoon 4 extra main out paren. alles wat je naar deze paren mapt gaat de Fattrack in op bus 1-4 worden analoog gesummed en gaan dan weer stereo terug in de Cubase Mainmix.

Deze routing lijkt me perfect om net dat beetje distortion en warmte toe te voegen. een Facttrack met een 5032 op de maininsert is natuurlijk helemaal top en flexibel.:D

42620_800.jpg

Nou, net even met m'n vriendin overlegd en we gaan het doen:

De Phatman mét ADAT kaart en de 5052 voor de flexibiliteit
met een JOMOX X999 voor de drums

Het Waves verhaal laat ik varen en ha verder met de LA22 lmiiter in de MOTU

The 828mk3 Leveler™ is an accurate model of the legendary Teletronix™ LA-2A™ optical leveling amplifier, known for its unique and highly sought-after Automatic Gain Control (AGC) characteristics.
Conventional compression and limiting with threshold, attack, ratio, release, etc. do not apply here: the heart of the LA-2A is the T4 opto-coupler, a photoelectric device with almost magical (signal dependent) self-adjusting behavior that makes optical compressors the tool of choice for smoothing out just about any audio material, from vocals to bass guitar to full-program mixes, without destroying perceived dynamics.
The 828mk3 Leveler faithfully models the LA-2A using the on-board DSP with 32-bit floating point precision. Its controls match the front panel of the original LA-2A: Gain Reduction and Makeup Gain knobs, along with Limiter/Compressor buttons.

Dit dus in plaats van de WAVES L1,L2,L3 combo's :duivels:

Dione, je bent m'n held, de Fatrack is daar nog geen 1.100 eurio!!!!

Ik heb verder geen ervaring met die zaak hoor,kwam het alleen toevallig tegen...

gewoon bestellen op contant bij afhalen
en dan zien we wel. JOMOX komt bij Musicstore vandaan. Kan ik ook weer eens beginnen met wat Members of Mayday Odskool hardcore :) Ik luister veels te vaak naar je Myspace Dione, gaat weer helemaal mis.

Nergens om hoor, maar zit er niet een emulatie van een Teletronix La2a op de mkIII ipv een urei la22?

Als hij goed nagemaakt is, is het een totaal ander apparaat dan de L1. Ik ken de la2a als hardware en als plugin van universal audio, en voor snelle limiting als de l1 vind ik hem totaal ongeschikt.
De la2a heeft te trage attack voor mastering. Maarrrr voor basgitaar, en stemmen vind ik hem geweldig!

Zo, gisteravond eens flink bezig geweest met m'n track 'Attico'
Ik heb nu de masterbus compressie door de compressor en La2a gehaald.

Man, Man Man, dit had ik veel eerder moeten weten, wat een transparantie wanneer alleen de gain functie in de La2a gebruikt, de track wordt dikker en luider en je kam hem door verder te draaien evt langzaam aan laten vervormen.

De gain reduction knop maakt de track nog wat breder, maar geeft al snel dezelfde squeeze achtige artifacts als de Waves L maximizers (transients die verdwijnen en peaks die te veel compressed worden.)

Ik moet zeggen dat ik zéér onder de indruk ben van dit beestje wat dus al eigenlijk 6mnd lang ongebruikt in in MOTU verborgen lag. Her resultaat is te beluisteren op m'n Myspace. (Extended Edit)

Back