pg 200

DD626

Stamgast
Hoi,

Ik blaas zoeven mijn pg 200 op....gebruikte een alternatieve 5 pins din en plugde deze verkeerd in de jx3p
ik hoor PENG! ruik iets heel naars en dood is de programmer.
Kan iemand hem repareren? of is de custom chip dood en kan hij bij het grof vuil? #$#@!!!@#

groet,
David

Hoe kun je trouwens een 5p din verkeerd inpluggen? Ik denk (hoop) dat er iets aan het begin van de print is doorgebrand aangezien de pg200 z'n voeding via de dinplug krijgt

Hoi,

heb de pg even opengemaakt maar er valt helemaal niets te zien..hopenlijk is het nog te fixen.

de din plug ging altijd al heel zwaar.,even niet goed gekeken en te hard gepushed...weer een harde les voor mij...ik houd zielsveel van dat ding...voel me nu echt ziek : (

Hoi,

Ik blaas zoeven mijn pg 200 op....gebruikte een alternatieve 5 pins din en plugde deze verkeerd in de jx3p
ik hoor PENG! ruik iets heel naars en dood is de programmer.
Kan iemand hem repareren? of is de custom chip dood en kan hij bij het grof vuil? #$#@!!!@#

groet,
David

Die peng kan een transistor of condensator zijn. Er gaan nogal wat voedingsspanningen door die kabel en het klinkt alsof de voedingsspanningen op de verkeerde plaats zijn terechtgekomen. Als je mazzel hebt, is het nog te repareren en anders wordt het een duur / go recycle verhaal.

2 voorstellen

2 voorstellen

Je kan het via de repair service van roland zelf proberen (aardig duur-maar erg vertrouwbaar en degelijk)
of via deze kerel.
http://logiq-electronics.com

Succes, ik leef met je mee (ik heb er 2 voor het geval mij hetzelfde overkomt)

Een PG200 is zeker te repareren, ze worden wel vaker gerepareerd. Pas geleden heeft een forumlid hem nog laten repareren bij Roland Benelux.

Eigenlijk is alleen de buitenkant custom, de onderdelen zijn gewoon standaard.

custom chip dood

De CPU is niet zo custom als dat het lijkt. Het is een i8048 (je vind ze nog weleens op marktplaats... ze moeten wel leeg zijn natuurlijk). Deze moet dan nog wel geprogrammeerd worden met de PG200 firmware.

Losse onderdelen zijn verkrijgbaar bij http://www.vintageplanet.nl/

Maar voordat je allerlei grote onderdelen gaat vervangen: mogelijk zijn er wat onderdelen in het spanningsregelaar circuit gesneuveld. (zie servicemanual).

En zoals in iedere reparatiethread, om erger te voorkomen: als je er zelf niet zoveel kijk op hebt, doe je er goed aan hem bij een kenner te laten repareren.

Kijk,

Daar hebben we wat aan......er begon al een klein zonnetje te schijnen en van dit bericht krijg ik weer moed.

THX!

En David doet je PG200 het alweer? Mocht ie het nou niet doen dan ben ik ook wel bereidt er even naar te kijken.

ps. sta op het punt een JX3P aan te schaffen en ben dus opzoek naar een PG200.

Even een klein bemoedigend woordje voor mensen die niet aan een pg200 kunnen komen: Ik dacht zelf altijd dat het zonder de programmer geen doen zou zijn op de JX3p, maar dat valt echt reuze mee ! Het is zelfs wel leuk omdat je de waarde die je instelt kan zien dmv de ledjes. Als ik dit eerder had geweten had ik ook veel eerder een jx3p gekocht.
Maar goed een pg200 is ook niet vervelend natuurlijk !

succes met de reparatie

pg

pg

thanx voor de reaktie,

heb zelf ook jaren zonder pg gewerkt en dat gaat prima.

het is wel erg prettig om de programmer te hebben maar als je weet wat je doet is het niet nodig.

mazzel,
David

PG

PG

Hee Dender !!

De pg is nog steeds in coma....kwamen steeds weer leuke deals tussen dus hij moet maar even wachten.....komt wel weer goed..., ik ben er wel gerust op dat hij gewoon te fixen is...was wel even echt nijdig.....die jx3p is en blijft een super bak.
als je mij mailt kan ik je mijn laatste track laten horen.

cheers,
David

Geen idee eigenlijk.....een van mijn 3p's:engel: heeft het uitbreidings setje waarme alles ook via sysex is aan te sturen ( stuurt overgens ook uit via de pg)die uitbreiding is echt top want je hebt nu ook keuze tussen meerdere midi kanalen en hij reageert op touch velocity van andere master keyboards.

groet,
David

Back