Lennox
work in progress
afgelopen donderdag ontvangen een begin jaren '80 Exef Psr-23, 2 kanaals pre-amp met elk kanaal een bass/middle.treble en presence regelaar en op het tweede kanaal als extra een drive. Nu was het volgens de verkoper geen buizen pre-amp, bij thuiskomst toch maar even opengemaakt en tot mijn aangename verassing zag ik dit viertal zitten
[/URL]
[/IMG]
4x type ECC83 heb het opgezocht en is een 12AX7
nu heb ik geen ervaring met buizen, hij werkt goed naar mijn idee alleen heb ik een vraag over het gloeien van deze buizen. Ik zie namelijk bij alle vier alleen onderaan 2 puntjes (bij de draadjes onderaan) gloeien en helemaal bovenaan ook (het middenstuk dus niet). Ik heb er een foto van proberen te maken maar het is niet goed te zien.
[/URL]
[/IMG]
Mijn vraag is horen buizen zo te gloeien of moeten ze helemaal egaal gloeien dus ook het middenstuk?
thanks
[/IMG]4x type ECC83 heb het opgezocht en is een 12AX7
nu heb ik geen ervaring met buizen, hij werkt goed naar mijn idee alleen heb ik een vraag over het gloeien van deze buizen. Ik zie namelijk bij alle vier alleen onderaan 2 puntjes (bij de draadjes onderaan) gloeien en helemaal bovenaan ook (het middenstuk dus niet). Ik heb er een foto van proberen te maken maar het is niet goed te zien.
[/IMG]Mijn vraag is horen buizen zo te gloeien of moeten ze helemaal egaal gloeien dus ook het middenstuk?
thanks