Novation Drumstation

Status
Please reply by conversation.

spdk

ech wel
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Drumstation in zeer goede staat. Verder hoop ik dat iemand mij het verschil kan vertellen tussen de V1 en V2.

Alvast bedankt en vriendelijk gegroet,

SPD!

Hallo,

Ik ben op zoek naar een Drumstation in zeer goede staat. Verder hoop ik dat iemand mij het verschil kan vertellen tussen de V1 en V2.

Alvast bedankt en vriendelijk gegroet,

SPD!

hey gast

syntecno/ acidlab rocken nog !
de versie 1 had wat troubles asje bv meer dan 10/15 instrumenten aan stuurde ,..
poly te kort ging die stemmen stelen ,..
versie 2 ws egt beter
:smeris:

hey gast

syntecno/ acidlab rocken nog !
de versie 1 had wat troubles asje bv meer dan 10/15 instrumenten aan stuurde ,..
poly te kort ging die stemmen stelen ,..
versie 2 ws egt beter
:smeris:

Gozert! Ik heb inmiddels een dik gemodde x0xb0x, iedereen weer blij! Bedankt voor je info over de drumstation, ik hou het in de gaten. :eureka:

Volgens mij was het vooral een software probleem. Ik had ooit een V1 met een V2 Eeprom. Nooit problemen mee gehad. Dikkere voeding is wel raadzaam idd.

Volgens Novation is de electronisch identiek aan de v2 (en andersom). Het verschil zit an de buitenkant. Net als met de A-Station en BassStation. De adapter die bij de v1 geleverd werd schijnt wat te krap te zijn ('te weinig mA"). Ik heb ook een v1, nooit problemen gehad. Dat verhaal van v2 eeproms schijnt ook gelul te zijn.

Volgens Novation is de electronisch identiek aan de v2 (en andersom). Het verschil zit an de buitenkant. Net als met de A-Station en BassStation. De adapter die bij de v1 geleverd werd schijnt wat te krap te zijn ('te weinig mA"). Ik heb ook een v1, nooit problemen gehad. Dat verhaal van v2 eeproms schijnt ook gelul te zijn.

Er is inderdaad ook een optisch verschil tussen de V1 en de V2. De A-station en de Bassstation zijn twee totaal verschillende apparaten. Bassstation is analoog en de A-station is virtueel analoog. Er is wel nog een D-station. Dat is een drumstation met A-station-looks. Wat de Eeproms betreft: tja, noem het "gelul" (niet echt vriendelijk...), maar ik had toch echt een V1 drumstation met een V2 Eeprom :erm:

Ik heb onderzoek gedaan en ben tot de volgende conclusie gekomen. :geslaagd:

v2 heeft alleen andere software en kleur ten opzichte van de v1. Je kunt de v1 updaten naar een hoger os, dan is alleen de kleur nog verschillend. Scheelt echt maar een paar tinten.

De software update heeft als enige voordeel dat geluiden harder uitgestuurd worden.

Voordeel van de d-station ten opzicht van de drumstation v1 + v2 is dat de polyfonie verhoogd is, volgens mij heeft de d-station 8 voices voor hij begint te stelen en de oudere modellen 5. En hij heeft een andere userinterface die meer bij de a-station reeks past.

Ik ga er vanuit dat je op d-station ook meer userkits kunt opslaan, maar dat boeit me totaal niet, dus daar heb ik niet naar gezocht.

Ik heb wel een versie 1 te koop; pb maar ff voor details

Nog wat gelul ( 8o) ) van de Novation site:

What is the difference between the "V1" , "V2" Drumstations and the D-Station

Older V1 Drumstations can have older software. The latest OS is 1.3. Most older Drumstations will have this fitted. All D-Stations will automatically have this fitted. Check this by powering the Drumstation up while holding down the Audition button. The display will show the OS version. (13 = OS version 1.3).
If the OS version of a V1 Drumstation is 1.3 then the only difference between the V1 & V2 Drumstation is THE BOX. That's it. Electronically and operationally these units are identical.

er zijn drie versies:
Drumstation (v1): zwart met geel front
http://www.vintagesynth.com/novation/nvdm.shtml

Drumstation (v2): zwart met bruin front
http://www.vintagesynth.com/novation/dmv2.shtml

D-Station: zilver met bruin front, met vrouwelijke knoppen a la de A-station
http://www.vintagesynth.com/novation/dstation.shtml

v1 en v2 zijn 5 voice polyfoon, de D-station is 8 voice. Alle v2's hebben dus de eprom met het laatste OS (1.3). Sommige v1's hebben ook deze 1.3 rom. De D-station zal wel weer een andere eprom hebben omdat deze 8-voice is.

Novation drumstation, pan probleem

Novation drumstation, pan probleem

Ik heb sinds kort een Drumstation in huis gehaald, superleuk ding weliswaar, toch heb ik één probleempje;

Als ik een drumloop afspeel in midi, zijn alle geluiden gecentreerd.
Als ik diezelfde drumloop opneem op een audio track en daarna beluister zijn sommige geluiden gepand!
Bv; de "toms" staan 100% links

Heeft iemand ooit ditzelfde probleem gehad?
Ligt het misschien aan een voorgeprogrammeerd programma?
Heeft iemand een oplossing, want dit is verschrikkelijk irritant!

Dank bij voorbaat!!

Rik

Ik heb sinds kort een Drumstation in huis gehaald, superleuk ding weliswaar, toch heb ik één probleempje;

Als ik een drumloop afspeel in midi, zijn alle geluiden gecentreerd.
Als ik diezelfde drumloop opneem op een audio track en daarna beluister zijn sommige geluiden gepand!
Bv; de "toms" staan 100% links

Heeft iemand ooit ditzelfde probleem gehad?
Ligt het misschien aan een voorgeprogrammeerd programma?
Heeft iemand een oplossing, want dit is verschrikkelijk irritant!

Dank bij voorbaat!!

Rik

volgens mij ligt dit niet aan de drumstation maar instellingen van jouw mixer hoor !
je kan idd pannen, maar wat je opneemt op je PC, moet je toch ook zo horen !? steek eens een koptelefoon in de D station en dan zal je't wel horen zoals je't opneemt

tja, je stuurt een kickdrum aan (bvb) door een midinoot en je hoort hem in't midden...die audio neem je op en hij staat rechts (bvb)...this makes no sense

als je geen mixer gebruikt, ligt het intern ergens aan instellingen in ableton/geluidskaart of zo.

anyway, hoe je't hoort op je koptelefoon, zo zal je't ook opnemen. Wat je dan via je luidsprekers (actief/passief, hoe aangesloten ?) hoort, hangt af van instellingen/aansluitingen.

Ja bizar, en toch is het zo!
Ik denk niet dat het aan de soundkaart of ableton ligt, met andere midi (synths) heb ik dit probleem nooit gehad.

Ik heb ook de handleiding eens doorlopen, er staat wel enkele keren "pan" in, maar er staat nergens hoe je een drumsound apart kan pannen, in de drumstation dan.

je kan elk geluid pannen over de stereo out van de drumstation, staat toch in de manual beschreven

ik begrijp je probleem niet hoor.

Status
Please reply by conversation.
Back