[Indie Pop Folk Smackos?] Jay Minor - So Many Ways

JnM92

heeft het licht gezien!
:walker:

Let vooral niet op vocals.. is 1takegeentijdomtekstteschrijvenencantbearsedomdemoeitetenemenomhetgoedtezingenvoordatikeenvolledigetekstheb- werk..

Maar het gaat hier vooral om de compositie en de muziek... ik ben benieuwd of jullie nog nuttige tips kunnen geven!

Greetings,
J..

Attachments

• Jay Minor - So Many Ways.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 83
Ik vind het een mooi, klein liedje! :okdan: Heel fijn - doet me denken aan die trage, sferische nummers van die laatste Dire Straits-plaats (On every street) - en dat is wat mij betreft een compliment. ;)

Wat 'tips' betreft ('nuttig' valt nog te bezien :P ): ik vind eigenlijk alles lekker bij elkaar passen, behalve de drums. Zo'n lompe, hoekige sound! (zeker vergeleken met de rest) Ik weet niet waar ze nu vandaan komen, maar de sound mag van mij veel subtieler (meer iets jazzkit-achtigs) met en veel swingender gevoel. Nu klinkt het als met 100% quantise... Misschien kan het zelfs wel helemaal zonder standaarddrumstel; heb je al gedacht aan iets als een cajón? Daar kun je echt hele leuke dingen mee doen, zeker onder dit soort muziek (lijkt mij). Daarnaast heb ik het idee dat het intro wat langdradig is - maar misschien komt dat alleen maar doordat de drums me zo afleiden...

P.s.: Voor wie niet weet wat een cajón is: hier de Engelse wiki (met meer tekst) en de Nederlandse (met kort filmpje).

Je hebt gelijk over die drums :) Ik vind het 4 to the floor principe zelf wel leuk maar het klinkt wel corny ja.. Ik ga er nog eens naar kijken als ik ook de tekst heb uitgebreid!

Bedankt verder voor de leuke reactie, encouraging!

Het doet mij ook ergens aan denken... maar ik weet zo niet wat. Klinkt een beetje als iets van 20 jaar geleden ofzo (goed, toen was ik 3 jaar, dus ik kan het mis hebben :D), maar dat is zeker niet negatief bedoeld hoor. De stem mist wel wat mid-laag voor mijn gevoel.
Verder lekker melancholisch, is nooit mis.

dit is toch gewoon country :) ..grappig trackie wel. Mij deed het denken aan Eels.
een cajón of iets zachter aangeslagen drums past hier idd beter bij

Weinig aan toe te voegen.
Leuk trakkie. Misschien wat synths/orgeltjes er nog bij?

:D of Charles..

Back