Yamaha SY-2 en tr707

Timar

Vintage lid? Oude lul!
Hallo mensen die dit lezen,

onlangs heb ik een sy-2 op de kop getikt voor weinig.
Maar hij is niet helemaal ok, sommige toetsen zijn niet helemaal goed.
Deze toetsen doen het niet helemaal naar behoren en dat levert wat hapering op in het geluid...

Waar en door wie zou ik dit kunnen laten nakijken?
Ik heb een redelijk krappe beurs, dus ik heb niet een groot budget om hem na te laten kijken.

De binnenkant ziet er wel prima uit trouwens.

Ook zou ik wel graag cv/gate of midi op de sy-2 willen hebben.

Verder is mijn tr707 aan gort, volgens mij is de adapteraansluiting kapot.
Deze zou ik ook wel graag nagekeken en gerepareerd willen hebben....

Fijn weekend.

Groet,

Timar

Hoi Timar,

Je hebt een gave avatar op het synthforum.
Het oude Telefunken logo :)
Daar heb ik wel wat mee..

Maar goed...jouw vraag:
Ik zou eens vragen aan Saint Eric en Boemtsjak.
Die repareren synth voor hun brood.
Boemtsjak verdient zijn geld zelfs met bakken...

Met betrekking tot de kosten:
TR707: Als dat enkel de adapter aansluiting is zal je kalar zijn voor een paar euro.
SY2: geen idee...reken meestal op een euro of 80,-
als je mazzel hebt is het 30 als je pech hebt 120.
Erg lastig inschatten van te voren.

Die SY serie is en blijven echt héél karaktervolle synthjes...Ik moet zeggen bovenaan mijn lijst...Maar voor mij persoonlijk is de helft van de fun het spelen en dan vooral met de aftertouch...Als je al uberhaupt een midikit of iets vind zou het me verbazen dat deze de aftertouch ondersteund, mocht dat het geval zijn, hou ik me zeker ook aanbevolen!

Wat de toetsen betreft heb ik ook al gemerkt dat als em ff niet bespeel ze inderdaad dubbel triggeren of het aftertouch signaal niet goed meer doorgeven.Voor mij een ideaal moment om de synth weer es te gaan gebruiken.Ik herinner me dat toen ik em kocht (SY1 overigens) de vorige eigenaar me vertelde dat hij de toetscontacten zelf had schoongemaakt, dus ik verondertel dat dat niet zo héél moeilijk kan zijn. Je moet natuurlijk wel weten wat je doet...

Veel succes en vooral véél plezier er mee!:okdan:

Ik heb een TR-505 die nog wel op batterijen werkt maar niet op een adapter, ik volg dit threadje even want volgens mij schelen die niet zo heel veel.

Telefunken, te gek logo ja.
Fijn in de slaapkamer(oude radio naast bed) en in de studio(oud oerdegelijk cassettedeck).

Die sy-2 verbaasde me echt in positieve zin, wat een fijne bak!
Ondanks dat ie het nog niet helemaal naar behoren doet.
Het filter is echt helemaal geweldig....
Daar ga ik nog veel plezier aan beleven...

Ik zal eens informeren, maar Boemtsjak is volgens mij een erg drukbezet man, ik heb hem laatst al gevraagd of ie naar m'n sh101 en m'n tr707 kan kijken, maar het komt er steeds niet van...

In ieder geval bedankt voor de reacties.
Ik ga zo snel mogelijk die sy-2 na laten kijken...
En dan heb ik hopelijk voor weinig weer een (volledig werkende) te gekke synth bij.
Ik werk bij een kringloopwinkel en ik heb hem daar voor 4 tientjes kunnen kopen, dus ik ben een blije rakker.

Fijn weekend allemaal.

Groet,
Timar

Back