Nords Stage Ex vs Nord Electro 3

Candyman

Ingeburgerd
Hey,

Ik zag onlangs de aankondiging van de Nord Electro 3. Belooft aardig wat verbeteringen te hebben ten opzichte van zijn voorganger. Met name de nieuwe orgel sectie (afgeleid van de C1) spreekt me aan. Ik heb zelf een aantal weken geleden de nieuwe Stage Ex Compact besteld. De voornaamste verbetering hiervan is de verdubbeling van het geheugen voor pianosamples. Maar over een nieuwe orgel sectie in de Stage Ex heb ik niks vernomen. Lijkt me een beetje vreemd dat twee apparaten die tegelijk uitkomen en nauw verwand zijn, niet dezelfde orgel sectie hebben. Weet iemand hier meer over?

Thanx

En dan niet te vergeten dat de Electro 3 dezelfde hoeveelheid geheugen biedt als de Stage Ex voor piano samples en daarbij ook alle samples van de Nord Wave kan importeren...

Beide heb ik natuurlijk nog nooit gehoord, maar als ik de teksten op Clavia (Nord) van de C1 en Stage EX vergelijk, dan komen de zelfde verhalen aan bod, zoals de 91 toonwielen en zo. Ik ga er daarom vanuit dat beide ten opzichte van de Electro2 en de normale Stage de nieuwe orgel-algorithmen hebben.

Maar de werkelijke belangrijke extra van de Electro3 is natuurlijk het vrije sample gedeelte, naast zijn prijs :)
Een Electro3 + NordRack2X is een mooie combinatie.
... daarbij ook alle samples van de Nord Wave kan importeren...
En je eigen *.wav files :D

Wout

Ik vrees voor de leveringsduur, maar ik hoop dat ze de vraag bij kunnen houden. Die Zweden zouden wel eens verbaasd kunnen zijn over de populariteit van dit instrument...

Wout

Erg tof ding die nieuwe electro. Alleen vind ik het erg raar dat er in de effect sectie zich alleen nog maar rate knoppen bevinden en geen amount of dept. Dus daardoor zijn je effecten een stuk beperkter geworden wat heel erg jammer is

...Dus daardoor zijn je effecten een stuk beperkter geworden wat heel erg jammer is
Misschien is er een speciale setting in het system menu? In de praktijk verander je de amount zelden en de rate wat vaker en er moest plaats komen voor de Equelizer... :-\

Wout

Back