[ Rock ] Rock Live !_v1 [ BB ]

Misschien mag ik dit geen Rock noemen...

Ik zat wat te vogelen met de Artist Grooves ( drums ) VSTi en kwam uit eindelijk tot dit resultaat...

http://soundclick.com/share?songid=7066923

Dat publiek is nog het ergste om te doen ! :)
Deze track is nog in v1 fase want ik vind um nog tekort en sommige overgangen zijn net iets te abrupt...

Gebruikt :

Fruity Loops v4.52
Artist Grooves : http://www.kvraudio.com/get/1269.html
Timeworks Reverb
nWRCFil
AmpliTube Jimmy Hendrix
Guitar Rig 2

Groet!

Bedankt voor het checken :)

Het zijn losse applaus, gitaren, sax, piano .wav files. van verschillende sample cd's die ik zelf bewerk.

De drum riffs heb ik gemaakt met die Artist Grooves plugin waar ik het over had..

Ga proberen om die baslijn wat overtuigender te maken..

Groet!

Laatst gewijzigd:
Ah, de solo's zijn allemaal langere samples? Of zijn ze wel los ingespeeld? Klinken wel erg realistisch allemaal in ieder geval! :okdan: (behalve het applaus aan het einde - dat lijkt wel regen...?) Alleen de drum en de bas - sowieso klinken ze niet echt alsof ze in dezelfde track zitten (kun je die niet 'dichter op elkaar' mixen? hoe dat ook moet...), maar de bas klinkt ook vrij electronisch, en de snare-sound geeft (mij) geen live-feel. Misschien omdat-ie teveel altijd hetzelfde is, of te droog/kaal/netjes? Je drumbreaks klinken wel *erg* goed trouwens!

Dus tsja, het klinkt toch echt wel okee zoals het is - maar door te proberen een live-jam na te maken, maak je het jezelf qua sound wel heel erg moeilijk! (en krijg je dus toch nog best wat commentaar :P ) Ik ben het trouwens ook met je eens dat je het nog mag rekken; het is nu een beetje springerig, terwijl de solo's best wel wat langer mogen duren. :)

Sorry voor mijn "late" reactie!

De solo's zijn samples die ik op sommige punten zelf inspeel ( verleng/knip of meer ).
Ik zal kijken of ik het publiek nog wat 'levendiger' kan maken en ook naar je andere genoemde punten.

Het is inderdaad een beste uitdaging om een 'live' track na te maken met m'n pctje in de huiskamer :)
Dat er wat commentaar bij komt is juist okee, kan ik weer wat mee...

Thanks !!

Laatst gewijzigd:
Je kunt natuurlijk ook gewoon de geluidskwaliteit flink naar beneden halen: "ja, sorry, maar was opgenomen door één of andere zatte geluidsman in 1976." ;)

Het klinkt zeer live vind ik, heerlijke drums! Deze staat op repeat.

Back