Waldorf blofeld VS Virus TI snow

Dialogue

Stamgast
Ik zit een beetje te dubben of ik 1 van deze apparaten aan zal schaffen... In december ongeveer een budget van 1000,- voor een synth en nu was mijn oog gevallen op de Waldorf blofeld synth van 800,-... maar ik vind de TI snow toch ook wel interessant ondanks dat ie maar 4 parts multitimbraal is. Misschien is er iemand die hele toffe of juist hele nare ervaringen heeft met 1 van deze apparaten. Of misschien een idee voor een heel andere synth voor dt budget. Thnx!

Btw, hij komt in een studio met een V-synth XT, AN1X, Novation D-station en veel softsynths waaronder Nexus, vanguard enz... en is bedoeld om dance in de breedste zin van het woord te maken, dus is dit een aanvulling of totally useless...

Ben zelf in het bezit van een Waldorf Blofeld en sinds kort ook in het bezit van een Virus Snow...en moet zeggen dat ik totaal verliefd ben geworden over de sound en integratie gemak van de Snow in mijn software sequencers e.d.

De Blofeld steelt de show met zijn grote display waarop visueel snel en duidelijk te zien valt wat je aanpast aan een sound.
Ook is de prijs kwaliteits verhouding zeer interessant voor dit apparaat.
Presets zijn gevarieerd....maar niet per se geënt op dance muziek.

De Snow daarentegen moet het niet hebben van een grote display...maar weer wel van de vette sound die deze produceerd...en dat steekt er naar mijn idee wel met kop en schouders uit mocht je echt dance georienteerd willen muziek maken.
Daarbij is de software integratie makkelijk en zeer handig mocht je opnames willen maken...ook in multi mode.
Daarbij zijn er met gemak duizenden sounds te downloaden in alle genres in de dance muziek voor dit apparaat die dmv. een handige interface te zetten zijn....iets wat ik wel mis met de Blofeld.

Al met al...Blofeld zeer interessant apparaat gezien de prijs kwaliteits verhouding (Blofeld module kost iets van 399 Euro nieuw...en 2e hands zie mijn advertentie... ;) ).

Snow is een vet instrument die zeer Dance georienteerd is incl. een goede software interface maar waar je wel een stevigere duit voor betaald (~ x3).

Btw, hij komt in een studio met een V-synth XT, AN1X, Novation D-station en veel softsynths waaronder Nexus, vanguard enz... en is bedoeld om dance in de breedste zin van het woord te maken, dus is dit een aanvulling of totally useless...

persoonlijk vind ik een blofeld in jouw setup niet veel toevoegen, ik zou voor de virus gaan, dan heb je gelijk een gigantische bak aan herkenbare dance geluiden (en niet herkenbare geluiden natuurlijk).

Ik vind de Blofeld eigenlijk juist meer toevoegen. Met Nexus e& Vanguard heb je de commerciele dance geluiden wel gedekt.
Een Blofeld doet heel andere dingen soundwise en klinkt dan ook totaal anders dan een Snow.

Vind het wat betreft prijs toch ook wel een aparte vergelijking. De Blofeld zit op 400 terwijl de Snow toch rond de 1000 zit dacht ik. Dat is toch 2.5 x duurder!!

Zoek je total integration moet je direct voor de Virus gaan....dat werkt gewoon als een trein tegenwoordig. En als je voornamelijk direct inzetbare presets zoekt dan ben je inderdaad wel beter af met een Virus. De presets in de blofeld zijn wat minder bruikbaar enzo....mja...het is een keuze (ook financieel).

Thnx for the feedback!

Monitors heb ik al. En inderdaad, prijsverschil is natuurlijk wel groot. Maar goed, het komt eigenlijk omdat ik al een tijdje een TI wil maar 'm eigenlijk te duur vind (voor mij dan :() en met die snow komt ie toch in de buurt van mijn budget, zit er wel iets overheen maar goed. De Blofeld is qua prijs gewoon gunstig en in de youtube filmpjes die ik gezien heb klinkt ie wel erg cool vind ik. Vandaar dat ik 'n beetje in dubio zit...

Ik zeg goed setje monitors ;-)

Nee zonder gekheid. Je hebt vanguard en nexus al.
Je maakt dance. Ik weet niet welke expansions je hebt voor nexus, maar daar kom je een heel eind mee. vanguard is een vette synth.
De hw synths heb je ook al: vsynthxt en an1x. d-station heb je al.

pak een gratis softsampler (hoor ik je niet over nl.) bijv shortcircuit 1 of 2 en je bent toch klaar?

Wat kom je nu te kort?

Mocht je toch moeten kiezen, dan zou ik voor de virus gaan ivm z'n meer dan uitgebreide klanken palet, de atomizer etc

Laatst gewijzigd:
Ben zelf in het bezit van een Waldorf Blofeld en sinds kort ook in het bezit van een Virus Snow...en moet zeggen dat ik totaal verliefd ben geworden over de sound en integratie gemak van de Snow in mijn software sequencers e.d.

De Blofeld steelt de show met zijn grote display waarop visueel snel en duidelijk te zien valt wat je aanpast aan een sound.
Ook is de prijs kwaliteits verhouding zeer interessant voor dit apparaat.
Presets zijn gevarieerd....maar niet per se geënt op dance muziek.

De Snow daarentegen moet het niet hebben van een grote display...maar weer wel van de vette sound die deze produceerd...en dat steekt er naar mijn idee wel met kop en schouders uit mocht je echt dance georienteerd willen muziek maken.
Daarbij is de software integratie makkelijk en zeer handig mocht je opnames willen maken...ook in multi mode.
Daarbij zijn er met gemak duizenden sounds te downloaden in alle genres in de dance muziek voor dit apparaat die dmv. een handige interface te zetten zijn....iets wat ik wel mis met de Blofeld.

Al met al...Blofeld zeer interessant apparaat gezien de prijs kwaliteits verhouding (Blofeld module kost iets van 399 Euro nieuw...en 2e hands zie mijn advertentie... ;) ).

Snow is een vet instrument die zeer Dance georienteerd is incl. een goede software interface maar waar je wel een stevigere duit voor betaald (~ x3).

mooi om eens iemand te horen die b trancey alike musix ok vindt
en zegt dat de blofeld tog egt wel difeert ...anders klinkt dan de snow ...is een virus engine [shark dsp of niet ? ]
wil namelijk een blofeld voor de niet anloge dingen inmn setup
wave form klanken
pads / drones
en voor die 300+ eu verkoop je je reniet aan denkik
ask bv een wave synth wil ...esq1/ sq80 micowave
en een string / pads synth jd800 / kawai k5000
dan benk bv meer cash kwijt terwijl de blofeld qa specs / poly t byna denk wel haalt ,..watk wil
virus b wilde k eerst maar ...is toch net een nordl . met meer ...
je kan je 350.- maar een keer uitgeven ,...
wat kost een snow
wat ist verschil met virus b / c

Ik zit een beetje te dubben of ik 1 van deze apparaten aan zal schaffen... In december ongeveer een budget van 1000,- voor een synth en nu was mijn oog gevallen op de Waldorf blofeld synth van 800,-... maar ik vind de TI snow toch ook wel interessant ondanks dat ie maar 4 parts multitimbraal is. Misschien is er iemand die hele toffe of juist hele nare ervaringen heeft met 1 van deze apparaten. Of misschien een idee voor een heel andere synth voor dt budget. Thnx!

vorige post was react op prime ,...
@ topic st .
de virus = een straight forward ,..meteen beginnen [zekers asje bv een berg tranzy sound prests download van site [acces ]
de blofeld is denk ik een best serieuze synth ...asje wilt
de ppg zit erin / div matrix shit zzle ,
aleen de knoppen ontbreken ,..bcr erby
boele vragenb oftie een mappie wil maken op een midi box je :{:engel::doei:
hebbie iets byzonders
beter asje bv heftige dingen wil maken pakje een virus nordlead / novation nova

matrix heeft er eentje 250.- tipppppppppppppp:mexico:

Ik heb het gevoel dat de Blofeld zowat het budget alternatief is voor de snow? Zijn beide geschikt voor electro en ambient? Of veel meer naar andere genres gericht?

zowel met de virus als met de snow kun je dezelfde sounds maken.

Die snow kan geloof ik ook granulaire synthese, dat heeft de snow niet.
Voor de rest zou ik gewoon zoveel mogelijk luisteren naar deze apparaten en
bv youtube tjekken voor een indruk.

Wat Alex Omega zegt....ik zou zeker even op Youtube kijken om een goede indruk te krijgen van beide apparaten.

Naar mijn idee heeft de Virus een wat rauwer randje vergeleken met een Blofeld en dat stond me beter aan in mijn totale sound.

Blofeld kan met zojn drive curves in de filters 100% zeker rauwer.

Heb ook eens de XT tegen de Ti gehouden kwa rauwheid en dat red de Virus gewoon niet. Die blijft braver.

Maakt de virus geen slechte synth en de waldorf geen betere overigens.

Plus dat je bij de Blofeld de brightness van de oscillators aan kan passen, waardoor de wavetables een stuk rauwer klinken (geen interpolatie meer).

Blofeld kan met zojn drive curves in de filters 100% zeker rauwer.

Heb ook eens de XT tegen de Ti gehouden kwa rauwheid en dat red de Virus gewoon niet. Die blijft braver.

Maakt de virus geen slechte synth en de waldorf geen betere overigens.

dus by deze keuze wordt dus de ...cash weer over wogen
is de snow wel te vergelijken met blofeld
andere interface
totaal andere dsp inside

denk dat idd de micowave wel lijkt op blofeld en meeeeeeer
niet elke va ...lijkt op een andere va
toevallig de oude nords/ virusjes gebruikte zelfde tpe dsp sharks geloofk ...

daarom lijken ze aardig opelkaar
:biertje: nieuwere va zijn toch stuk cleaner
met ook weer bizare freaky nrawe opties
bv die cycle aan passen elke keer vd osc op de blofeld zodat ie analoger klinkt

daarom lijken ze aardig opelkaar

een blofeld en een snow lijken absoluut niet op elkaar.

een snow gaat echt veel dieper kwa synth mogelijkheden dan een blofeld. Alleen al als je gaat kijken naar de oscilatoren, zoals de granulair en formant oscs, die geven een heel erg eigen geluid aan de virus. (overigens is interpolatie traploos instelbaar op een virus ti / snow)

als je dan ook nog het hele saturation gebeuren in de virus beheerst dan kun je toch wel erg rauwe en gave sounds eruit krijgen.

maar goed, als budget de issue is dan moet je natuurlijk altijd voor een blofeld gaan. Dat is gewoon veel value voor money. De snow vind ik zelf nogal overpriced gezien het feit dat het maar de helft van de power van een virus TI heeft (in aantallen dsp's)

Wat een geweldig ding is die Blofeld. Ik heb er vandaag een uur mee gespeeld in Keymusic en ik was niet weg te slaan. Hopen prachtige sounds en geweldige modulatie. Dit wordt mijn beloning voor goede examens :D

Back