Firewire PCI kaart met TI chip

Bonnefooi

Ouwe rot
Zijn zat topics over maar alleen maar dode webshop links of geen antwoord kunnen vinden,

Heeft iemand recent een firewire pci kaartje met TI chipset op de kop weten te tikken ergens ?

De sites die ik gechecked heb hebben niets op voorraad of een kaart zonder TI chipset..

Dat hangt helemaal af van de gebruikte FW chip op het moederbord. Veel moederborden fabrikanten gebruiken FW chips van VIA, welke niet altijd even goed aan te bevelen zijn voor audio apparatuur. Verder moet je uitzoeken wat de specificaties aangeven van de apparatuur die je erop wilt aansluiten, veel fabrikanten geven op hun websites een overzicht van geschikte FW chips voor hun apparatuur.

Mogelijke beperking voor het gebruik van een FW PCI kaart: maximum doorvoersnelheid van de PCI-bus is 133 MB/s; op een mobo geintegreerde FW-chips kunnen hogere doorvoersnelheden halen. PCI-express 1x kaarten kunnen alweer een doorvoersnelheid van 250 MB/s halen. Echter, verwacht je zo'n hoge doorvoersnelheid nodig te hebben?

Heb zelf overigens een Dawicontrol FW kaart voor m'n Echo AudioFire, werkt uitstekend.

Dat hangt helemaal af van de gebruikte FW chip op het moederbord. Veel moederborden fabrikanten gebruiken FW chips van VIA, welke niet altijd even goed aan te bevelen zijn voor audio apparatuur. Verder moet je uitzoeken wat de specificaties aangeven van de apparatuur die je erop wilt aansluiten, veel fabrikanten geven op hun websites een overzicht van geschikte FW chips voor hun apparatuur.

Mogelijke beperking voor het gebruik van een FW PCI kaart: maximum doorvoersnelheid van de PCI-bus is 133 MB/s; op een mobo geintegreerde FW-chips kunnen hogere doorvoersnelheden halen. PCI-express 1x kaarten kunnen alweer een doorvoersnelheid van 250 MB/s halen. Echter, verwacht je zo'n hoge doorvoersnelheid nodig te hebben?

Heb zelf overigens een Dawicontrol FW kaart voor m'n Echo AudioFire, werkt uitstekend.

Ja en nee......vaak wordt een on-board firewire chip gewoon op de pci of pci-e bus geprikt en dan is er geen verschil tussen onboard en een losse kaart. Echter worden dit soort zaken soms ook op zaken als hypertransport oid gelinkt en dan is het inderdaad sneller.

Maar goed...133mb/sec haal je met firewire niet zomaar. FW400 heeft een theoretische max van een 16.5MB/sec geloof ik.....dus zelfs met een kaart met 4 poorten zit je nog lang niet aan de max van de PCI bus.

Zoals al eerder opgemarkt.

De enige volledig probleemloze kaart die door vele third party makers is gegarandeerd is ADS tech pyro o.a. te koop bij feedback en informatique.

Geen apparaten zijn bekend die niet op deze kaart werkt.

Geadviseerd door vele audio en video fabrikanten.

en 64 bits verkrijgbaar voor maximale bandbreedte

Ik heb voor m'n Mac een Belkin FW800 PCI kaart gekocht. De Liquid Mix draait nu wel, echter met zo nu en dan een digitale tik. Ik denk dat m'n Mac toch nog te beperkt is (G4-1.25 GHz). Lekker hoor. Dat gefuck met die computers ook.

Ja en nee......vaak wordt een on-board firewire chip gewoon op de pci of pci-e bus geprikt en dan is er geen verschil tussen onboard en een losse kaart. Echter worden dit soort zaken soms ook op zaken als hypertransport oid gelinkt en dan is het inderdaad sneller.

Maar goed...133mb/sec haal je met firewire niet zomaar. FW400 heeft een theoretische max van een 16.5MB/sec geloof ik.....dus zelfs met een kaart met 4 poorten zit je nog lang niet aan de max van de PCI bus.

Klopt, zit idd vaak op de pci(-e) bus, maar kan evt. toch soms net over iets hogere bandbreedte beschikken. Maar heel groot zal het verschil niet zijn, zeker als je maar 1-2 poorten gebruikt. Theoretische max voor FW400 is overigens 400mbit/s (=50MByte/s).

Voor diegene die op zoek zijn naar FW kaarten: ik heb een paar maanden geleden een aantal standaard FW400 kaarten bekeken die je in de meeste computerwinkels terug vindt (Sweex, Sitecom, Belkin, Conceptronic, Eminent), en deze bevatten nagenoeg allemaal VIA chips (vaak VIA VT630x). Voor FW800 ligt het nog wel eens anders, maar die zijn niet altijd overal verkrijgbaar.

Inderdaad.
Ik heeb toen ook met twee markplaatsgevallen zitten klooien voordat ik zo wijs was de pyro te kopen.

Jammer dat ze bij de aanschaf van die geluidskaart bij feedback niet gelijk even erbij vertellen dat die pyro zowat de enige is die fatsoenlijk er mee kan praten. Toch best essentieel lijkt mij.
Bij Mafico (m-audio) wisten ze toen ook nog van niets.

goed.

Geduld is een schone zaak. :okdan:

Back