Matrix 6 voice zachter

bikkel

Everything is on the One
Ik ontdekte gisteren dat een van de stemmen van de Matrix 6 zachter gaat dan de rest. Moet ik hem dan gaan vervangen of zit hij misschien gewoon los of zo?

Ik heb hem kort geleden nog open gehad om te kijken naar wat rammelende dingen die binnen in zaten en hem daarbij ook een paar keer op zijn kant gelegd om het er uit te laten rollen (het waren de restanten van een jack plug en wat plastic wat misschien bij de input hoorde of zo....) dus lostrillen zou ook mogelijk zijn.

heb je al een calibratie uit laten voeren? ik heb de manual hier niet bij de hand maar het is mogelijk om de Matrix zichzelf te laten calibreren. In 99% van de gevallen lost dat dit soort problemen op.

aanzetten met enter ingedrukt?

wel zoiets ja, maar dan anders :)

ga naar de Master Edit page en kies parameter 52 Calibration plus [Enter]

ja, ik bedoelde initialiseren (misschien ook nog fout)

Je bedoelt dat als ik met ENTER ingedrukt opstart ik al mijn patches ook kwijt ben? Bedankt voor de waarschuwing ;)

Als je de matrix 1000 met enter ingedrukt opstart ben je je patches niet kwijt. Ik denk dat de parameter 52/Calibration stap iets anders is dan initialisation.

bovendien is de Matrix-6 echt niet hetzelfde als een Matrix-1000. Het is wel naaste familie maar geen tweeling.

Daarom heb ik (als editor auteur) ze ook alledrie... een Matrix-6, een 6R en een M-1000.

Hmm ik startte hem net op en hij deed het gewoon weer normaal.....vreemd.....

Maar nu kom ik er dus achter dat de single decrement knop niet meer werkt. Pff je blijft bezig...

ja, ze decrementeren vanzelf, die dingen.
dat zal wel een kwestie van schoonmaken zijn toch?!

Hij doet het inmiddels wel wat beter, misschien dat het wel gewoon weer over gaat.

Dat denk ik ook altijd voordat ik eindelijk een afspraak met de tandarts maak.

Nou ben ik dus dinsdag voor het eerst sinds een jaar of vijf naar de tandarts geweest. Toevallig! :)

Maar je hebt gelijk. En ik moet nog steeds kijken waarom de rechteroutput het niet doet (ook niet over de headphone outputs) dus ik maak hem sowieso nog wel een keer open.

Gaatjes?

Hij liet het me op de foto zien en noemde het een gaatje. Ik zei "dat is geen gaatje maar een gat". "Ja dat is geen klein gaatje nee". Zeker tien minuten heeft hij lopen boren, volgens mij bestaat er nu een kies voor de helft uit zilver.

Maar goed dat is dus een keer pijn en stress in vijf jaar, op zich handig dat ik het opgespaard had dus ;)

Ooit zoiets opgelost (een stem meer dichtgefilterd dan de rest) door de betrffende IC erin en eruit te halen....

Ik ga de mijne maar eens bellen, voor mijn ten minutes of fame...

Back