Elka Synthex

Lang niet alle Synthexen hebben MIDI. En je wilde nog eens een keer dat gezeur over die laserharp van Janmichiel Potje horen?

Ah ja, dat maak je niet zo vaak meer mee tegenwoordig! Ontzettend fijne bak hoor, die Synthex. Beetje groot, zwaar en lomp maar met een heerlijk toetsenbord, grote solide knoppen, soepele joystick en belangrijkste: een dijk van een geluid.

Ziet ook nog knap uit. Wie is die zx81 eigenlijk, die biedt er meestal flink op los op marktplaats. Ook aktief op het forum hier?

Die 2100 is nog aan de lage kant hoor. Laatst werd er 2500+ geboden op Marktplaats. 156 euro per oscillator.

Dat wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk 2500+ voor is betaald.
Volgens mij was dat een marktplaats veiling van vorig jaar..de verkoper (uit groningen) heeft trouwens niets meer van zich laten horen..blijkbaar was 2500 niet genoeg.

Ja, maar zoals ik al eerder zei zou ik met zulke bedragen eerder een cwejman S1 kopen. Kan je veel meer mee, en er zit een gruwelijk mooi geluid in(nog niet zo goed als macbeth maar toch). En ook het feit dat die apparaten monofoon zijn maakt me dan ook niet uit. Want als je meer met het geluid kan dan heb ik liever monofoon dan polyfoon.

Ziet ook nog knap uit. Wie is die zx81 eigenlijk, die biedt er meestal flink op los op marktplaats. Ook aktief op het forum hier?

hij had me een keertje op weg gehoplen met een bakkie van roland die met een apple gestuurd moet worden ,..beetje techie denkik ook
uit grun,..
:doei:

synthex zouk denk ook weer liever hebben dan bv een prophet 5 idem welke rev
best heftige bak
is de synthex nou ook een cem based app. ?
:z:{

Ja, maar zoals ik al eerder zei zou ik met zulke bedragen eerder een cwejman S1 kopen. Kan je veel meer mee, en er zit een gruwelijk mooi geluid in(nog niet zo goed als macbeth maar toch). En ook het feit dat die apparaten monofoon zijn maakt me dan ook niet uit. Want als je meer met het geluid kan dan heb ik liever monofoon dan polyfoon.

kijk je vergelijk appels met peren
tov de synthex [wat dus een midi poly vintage vet app is met gteheugens ...]
moetje geen semi modulair tegenover zetten ,...

eerder bv een andere poly analoog

ik heb ook best wat poly analoge mid klassertrjes gehad ,..omdat k d8 dat daar bv de prophet sound in[kan ] zitten

klopt niet egt ...jee kan wel een aardig eind komen
met dv dk6/700 opera 6
esq1
jx8p
tis niet voor niks dat je voor de price van een synthex / prophet 5 dus 5 van dit soort analoge poly midi synths koopt :biertje:
keuzessss..

Hier wat lekker plaatjes voor je, Ron:
http://www.electricdruid.net/index.php?page=info.cem3320
En ken je deze nou nog niet uit je hoofd? : http://www.synthtech.com/cem/cemsynth.html

De Synthex heeft dus 8x CEM3320 filter chips

was er niet iets met de klank opwekking van de synthex [benk inde war met de oscar ]
iets met wave/ digi gestuurd ala juno

volledig analoog

iig magertjes dat filyter
zitten ook in mn formant naast 3x 3340 vco :engel::okdan:

iig heb genoeg synthexjes ..ge youtube t
erg lekkere bak

Back