talkboxert
De man achter Exceeder
Microwave 1 gezocht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hahaha je laat er ook geen gras over groeien.
eigenwijze drol.
je moet niet iedereen geloven joh. de 1 klinkt ook in mijn oren lekkerder dan de 2/xt, maar..... waar de microwaves goed in zijn, dat vind je vooral in de 2/xt terug. een lekker dik hard/analoog geluid haal je intussen ook makkelijker en beter uit andere synths.
op ebay.de zie je zeer regelmatig micriwaves voorbijkomen. met een beetje geduld en opletten heb je een versie 2.0 in nette staat voor onder de 250 thuisgestuurd. succes. maar eh... met je wavetable modulatiewensen zou ik toch nog maar eens aan de 2/xt denken. wel wat droger digitaler geluid, maar ook lekkere scherpe sounds met highpass filter, comb filter (dacht ik) enz enz. gooi je hem toch door een moogerfooger of ander oud effect.

de microwave blijt ook mij trekken, als ik weer eens denk dat het veel goedkoper en toch ook wel leuk kan. vanwege die vette klank hè. dus af en toe zoek ik op waldorf.
ze blijven nogal eens op of rond 200 hangen. ik kan er ook niks aan doen. opsturen is 19 euro.
beetje hetzelfde als de matrix1000. gangbaar was altijd 300-350 maar heel vaak zie je toch ook gewoon 200-250 tegenwoordig. ik verzin het ook niet hoor.
het is ook eingelijk niet zo gek. die 2 bv zijn nog steeds erg leuke synths met veel mogelijkheden en een lekker geluid, maar er was een tijd dat ze echt geweldig waren, vergeleken met wat er verder te koop was. en dat is natuurlijk niet meer zo.
de microwave blijt ook mij trekken, als ik weer eens denk dat het veel goedkoper en toch ook wel leuk kan. vanwege die vette klank hè. dus af en toe zoek ik op waldorf.
ze blijven nogal eens op of rond 200 hangen. ik kan er ook niks aan doen. opsturen is 19 euro.
Just to be sure, ik heb er maar even een paar op eBay.de op 'beobachten' gezet![]()
De Evolver zou een betere Prophet VS kunnen zijn. Theoretisch.Heb je overigens met de poly evolver niet al een betere microwave dan de microwave zelf?
iki ook maar zie ze nooit voor die prijs gaan
Heb je overigens met de poly evolver niet al een betere microwave dan de microwave zelf?
Heb je overigens met de poly evolver niet al een betere microwave dan de microwave zelf?
krotenkoker

Bedankt hiervoor, die had ik nog niet
Tot nu toe ben ik nooit zo gegrepen door de Waldorf sound, maar de MW1 lijkt een buitenbeentje. Dat gebrek aan knoppen staat me wel wat tegen, en die access programmer is ook wat karig geloof ik.
BCR2000-expert, dat was ik graag ook geweest. Logic, automap en mn BCF is altijd oorlog vrees ik...
zeg volhouder, wat wil je nou zeggen, dat ik het verzin?
pas was er ook al zo'n krotenkoker die dacht dat ik de prijs van een signature voyager uit mijn duim zoog. toevallig ging er toen binnen een uur eentje over de ebay toonbank voor nog minder dan ik had gezegd. ik geloof best dat microwave's voor 275 of 300 worden verkocht, die advertenties blijf ik niet in geïnteresseerd, maar ik heb m ook al voor 205 gezien recent. 250 is al helemaal geen gekke prijs. misschien kijk jij wat minder vaak of minder goed dank ik. of op de verkeerde plek?!
ik geef iets aan tegenover de topcstarter en ik begrijp werkelijk niet waarom daar nou vraagtekens bij gezet moeten worden? welk belang zou ik erbij hebben om een gefingeerde lage prijs te noemen?!

Dan nog een synth-technisch verhaal, waarom een Evolver inderdaad meer lijkt op een VS dan op een Microwave, te weten de soort wavetable synthese. Alleen de PPG en Waldorfs hebben de mogelijkheid de positie van de wavetable te moduleren via de modmatrix. (oké, ook de Wiard / Blacet Miniwave module kan dat, maar da's helemaal andere koek).
Krotenkoker is toch al een hele oude van oa Jules Deelder? Van die Legner nepjeneverreclame.