Siel Cruise User Manual

Lt_picard

Stamgast
Wie kan me aan een Siel Cruise user manual helpen?

De service manual heb ik op het internet gevonden, de user manual niet.

Inderdaad die site had ik gevonden, daar heb ik de service manual gehaald.
De owner's manual staat er nog niet op.
Ik heb de persoon in kwestie een mailtje gestuurd, ik wacht even op antwoord.

Bedankt voor de tip!

Leuke bak man die Cruise ! Helemaal Smackos ook.
Alleen dat mono gedeelte is vaak stuk, zo ook bij de mijne ;{

Bij mijn cruise doet de adsr het aan een kant(links) het niet(van de monosynth). aan de andere kant werkt alles. En de chorus werkt alleen nog op de piano preset. Verder doet alles het nog.:confused:

Is dat niet te fixen dan Chili?

Zeer waarschijnlijk niet, hij is onderzocht door een bekwame synth tech maar leek niet een twee drie te repareren. Het is dan gunstiger gewoon een ander te kopen.
Dus ik kijk nog maar weer eens om mij heen.

Die connectoren van de Cruise moet je zekker chekken. Haal ze allemaal maar los en weer terug zetten.

Wat gaat er fout bij je mono gedeelte? Ik had ene keer dat het selectie knopje steeds uit spring en dat was vuil.

De chorus (animater) kan je als ik me goed herinner maar bij een enkele poly
preset aanzetten. Bij de overige staat die al standaard aan en heb je er geen controle over.

Het monogedeelte geeft geen geluid.
Alleen als ik de 'stemschroef' verstel (die binnen in de pitchbend unit zit) dan kan ik het geluid 'terughalen' en vervolgens op toon stemmen. Als ik de pitchbend vervolgens gebruik of als ik de Cruise uitzet en weer aanzet, dan is het geluid weer verdwenen en moet ik opnieuw het geluid 'terughalen' door de stemschroef te verstellen.
Beetje raar fenomeen, ik dacht eerst dat het aan de pitchbendunit zelf lag, maar die hebben we opengemaakt en schoongemaakt en daar ligt het probleem dus niet.

Ik zal die connectoren nog is aandrukken maar het lijkt mij sterk dat het daaraan zou liggen, want dan zou hij in het geheel geen geluid moeten geven.

Ik begrijp er echt niets van dat het geluid verdwijnt en dat je dan via het 'verstemmen' dat geluid weer terug kan krijgen.
Hoe dan ook, op deze manier is dat monogedeelte bijna niet te gebruiken.

Vaag joh! Wat betreft die connectoren, ipv aandrukken, loshalen en weer terugzetten. Dan worden de pinnentjes weer ff geschaafd. Maar dat lijkt me inderdaad los staan van jouw probleem.

Klinkt alsof het probleem in die stemschroef zit. Misschien dat die geoxideerd is en elke keer als je eraan draait dat ie weer contact maakt. Wel vaag met die pitchbend idd. Kan dus ook een oscillator probleem zijn.

Klinkt alsof het probleem in die stemschroef zit. Misschien dat die geoxideerd is en elke keer als je eraan draait dat ie weer contact maakt. Wel vaag met die pitchbend idd. Kan dus ook een oscillator probleem zijn.

Met het openmaken en schoonmaken van de pitchbend bedoelde ik eigenlijk die "stemschroef" (die dus in de pitch bend unit zit). Dus ik neem inderdaad aan dat het een oscillator probleem is.

Iets anders, zou het eenvoudig zijn om een audio in op dat filter te maken ?
Zou dat bijvoorbeeld een kwestie zijn van twee draadjes op de juiste plaats op de printplaat vastsolderen en die dan verbinden met een jack input ?
Dat zou helemaal top zijn want dat filter heeft een toffige rauwige vetheid.

Back