Pro Tools M Powered => Andere hardware?

Vret

Ingeburgerd
Hey all,

Grote vraag. Ik draai op dit moment PT M Powered en ben tevreden over PT. Vind de workflow prettig en wil als het kan niet switchen van DAW. Wel wil ik graag upgraden. Op dit moment werk ik met de Projectmix, maar ik ben niet helemaal over dat ding te spreken. Analoge circuit is middelmatig en hij heeft nog wel eens kuren, vandaar dat ik op zoek ben naar iets anders.

Ik draai op dit moment met 2 MAudio hardware producten. De Projectmix en een 2496 kaartje. (Te lui geweest om die uit de computer te slopen). Nu kan ik in PT selecteren via welke kaart ik wil werken. Stel... Ik koop een Lynx PCI(e) kaart. Ik laat mijn audiophile 2496 zitten. Kan ik dan in PT ook die Lynx kaart selecteren, zodat die 2496 kaart eigenlijk alleen als dongle gebruikt wordt? Of kun je in PT ook alleen echt M-Audio hardware selecteren / gebruiken?

Het laatste. Je kunt geen andere dan M-Audio hardware selecteren.

Wat ik momenteel doe is de audio via de S/PDIF uitgang van m'n M-Audio weer doorsturen naar de S/PDIF ingang van m'n Presonus (die veel beter kkinkt). Beetje omslachtig, maar het werkt.

De enige andere optie die je hebt kwa upgraden is M-Powered eruitgooien en Digidesign hardware met PT LE te nemen. LE kan ook wat meer en heeft meer plugs dan PT M-Powered.

Voor kwaliteit overstappen naar LE lijkt me niet echt de juiste keuze... De (LE) hardware van Digidesign staat kwalitatief nou niet echt hoog aangeschreven... Verder heeft LE niet meer plugs. Enkel de mogelijkheid tot upgraden naar de nieuwe "complete production toolkit" heeft M-powered (voorlopig) niet. Jammer, maar voor 99% van de gebruikers irrelevant.

Blijf gewoon lekker bij M-audio. In het verleden was het kwalitatief niet bijzonder, maar de nieuwe generatie van M-Audio (Profire 2626, Profire 610, Fast Track Ultra 8R en Fast Track Ultra) is dat wel. Zoek internet maar is af. Deze nieuwe (ik heb ze zelf niet gehoord) worden zonder blikken of blozen op 1 lijn gezet met de Fireface serie van RME.

Profire 610
Profire 2626

Nou, het gaat mij voornamelijk om het feit, dat ik graag een PCI(e) kaart wil gaan kopen. Die projectmix met FW heeft toch wel wat issues. (Namen blijven hangen in LCD, HUI valt soms uit...) Daarnaast ben ik dus niet te spreken over de geluidkwaliteit. Als ik kijk naar de specs van de Projectmix, dan is volgens mij de Audiophile 192 kaart al een stuk beter... Een kaart als de Lynx One leek me dus wel wat.

Daarnaast heb ik eigenlijk maar ook 1 goed kanaal nodig. Een Apogee Duet zou ook goed zijn, maar ik werk momenteel niet met Apple. Op dit moment gebruik ik mijn Pre amp (Focusrite Voicemaster Pro) via een gebalanceerde jack op de input. Nu nog kan ik niet de voicemaster vol open draaien, want zelfs met de gain op de Projectmix helemaal naar links, krijg je hem dan nog aan het klippen. (Ik heb ook ergens gelezen, dat de inserts alsnog via hetzelfde circuitry lopen als de pre amps...)

Ik ga in ieder geval volgende maand een nieuwe I7 intel ophalen. Een nieuwe FW kaart met TI chips. Als het dan allemaal stabiel draait (PT8 komt ook ergens in december), dan wil ik eventueel wel kijken naar externe outboard ADDA. Maar hoe sluit je dat aan op een projectmix? Kun je dan helemaal ITB blijven mixen, of moet je dan via ADAT OUT naar een externe HD of iets dergelijks?

Voor kwaliteit overstappen naar LE lijkt me niet echt de juiste keuze... De (LE) hardware van Digidesign staat kwalitatief nou niet echt hoog aangeschreven... Verder heeft LE niet meer plugs. Enkel de mogelijkheid tot upgraden naar de nieuwe "complete production toolkit" heeft M-powered (voorlopig) niet. Jammer, maar voor 99% van de gebruikers irrelevant.

Blijf gewoon lekker bij M-audio. In het verleden was het kwalitatief niet bijzonder, maar de nieuwe generatie van M-Audio (Profire 2626, Profire 610, Fast Track Ultra 8R en Fast Track Ultra) is dat wel. Zoek internet maar is af. Deze nieuwe (ik heb ze zelf niet gehoord) worden zonder blikken of blozen op 1 lijn gezet met de Fireface serie van RME.

Profire 610
Profire 2626

Nou als je tegenwoordig zou upgraden naar bijvoorbeeld een Digi003R, dan heb je echt wel een goede kwaliteits interface, en als je dan nog niet te vrede bent, dan klok je hem gewoon aan een BigBen.

Kwa verschil van PT 7 LE en M-powered LE is er niet nee, maar bij de aanschaf van een nieuwe digidesign interface zit wel de free update naar PT 8, en dan is het zeker een upgrade (en daarbij zitten een mega lijst aan extra plugins bij)

een externe converter sluit je gewoon aan op de s/pdif of adat aansluiting van de projectmix. Dat zijn in en uitgangen die qua softare precies hetzelfde werken als de analoge i/o. Het enige verschil is dat je hem dus verlengt naar een ander kastje om hem van digitaal naar analoog om te zetten. Maakt voor protools of je workflow echter helemaal niks uit.

Bijkomend voordeel is dat je de project mix aan de klok van de converter kan syncen waardoor de geluidskwaliteit van de project mix zelf ook verbeterd (mits je een beetje een goede converter koopt)

Nou als je tegenwoordig zou upgraden naar bijvoorbeeld een Digi003R, dan heb je echt wel een goede kwaliteits interface, en als je dan nog niet te vrede bent, dan klok je hem gewoon aan een BigBen.

Kwa verschil van PT 7 LE en M-powered LE is er niet nee, maar bij de aanschaf van een nieuwe digidesign interface zit wel de free update naar PT 8, en dan is het zeker een upgrade (en daarbij zitten een mega lijst aan extra plugins bij)

Feedback prijzen:

Digi 003 (incl gratis upgrade naar PT LE 8 ): 999 euro

Profire 2626: 589 euro
Protools M-powered 8 (verschijnt binnen enkel weken): ~ 269 euro

Dat scheelt dus zo 150 euro + meer i/o's + betere geluidskwaliteit + meer preamps + preamps ontkoppelbaar van de line-in + 2x adat i/o (met s/mux) ipv 1x (zonder s/mux)

Het enige wat je bij je 003 krijgt is de ignition pack. Een collectie plug-ins en programma's die in een trail-mode werken of compleet uitgeklede LE versies zijn en zwaar gedateerd...

Alleen als je met video en tijdcode werkt is LE echt beter omdat je de dv toolkit kan gebruiken en bij M-powered niet. Maar verder is M-powered een veel betere keuze dan LE...

Feedback prijzen:

Digi 003 (incl gratis upgrade naar PT LE 8 ): 999 euro

Profire 2626: 589 euro
Protools M-powered 8 (verschijnt binnen enkel weken): ~ 269 euro

Dat scheelt dus zo 150 euro + meer i/o's + betere geluidskwaliteit + meer preamps + preamps ontkoppelbaar van de line-in + 2x adat i/o (met s/mux) ipv 1x (zonder s/mux)

Het enige wat je bij je 003 krijgt is de ignition pack. Een collectie plug-ins en programma's die in een trail-mode werken of compleet uitgeklede LE versies zijn en zwaar gedateerd...

Alleen als je met video en tijdcode werkt is LE echt beter omdat je de dv toolkit kan gebruiken en bij M-powered niet. Maar verder is M-powered een veel betere keuze dan LE...

Nou die Feedback prijzen wauw, ehh als ik me niet vergis: 1089,- voor de Factory prijs bij Musicstore, dus nog meer extra's (toch ff gekeken op de site van de Musicstore, en die aanbieding is er niet meer, maar de 003R prijs is 899,- of 999,- voor een demo model 003RFactory)

en dat jij die M-audio interfaces beter vind prima, maar dat is puur een mening.

Laatst gewijzigd:
Een mening die ik op vele fora meer tegnkom dan die van jou, maar goed, de 003 is idd geen rommel. Dat zal je mij niet horen zeggen.

De factory bundle die je noemt kan ik moeilijk als pluspunt noemen. Dat zijn echt extreem gedateerde en verschrikkelijk slechte plugins die per stuk voor beneden de 10 euro op ebay worden aangeboden. De i-lok transfer fee die je voor moet betalen is hoger dan de prijs van de plugins zelf...

Een mening die ik op vele fora meer tegnkom dan die van jou, maar goed, de 003 is idd geen rommel. Dat zal je mij niet horen zeggen.

De factory bundle die je noemt kan ik moeilijk als pluspunt noemen. Dat zijn echt extreem gedateerde en verschrikkelijk slechte plugins die per stuk voor beneden de 10 euro op ebay worden aangeboden. De i-lok transfer fee die je voor moet betalen is hoger dan de prijs van de plugins zelf...

Dan zijn we er toch uit ;) jij iemand die alles aanneemt van personen op andere forums, en ik iemand die een antwoord geeft gebaseerd op eigen ervaring.

ja en die i-lok transfer? en terrecht dat dat betaald moet worden, wat wil je dan, Radium / Rapidshare stransfer. En wees blij dat het kan worden aangeboden via Ebay, ik heb zo ooit nog is een Bruno&Reso plugin voor weinig over genomen ;)

En dan vergeet ik nog helemaal te antwoorden op de Factory plugins:
Huh gedateerd en slecht? voor alleen de D-fi bundle is het de prijs al waard!!!

Laatst gewijzigd:
Dan zijn we er toch uit ;) jij iemand die alles aanneemt van personen op andere forums, en ik iemand die een antwoord geeft gebaseerd op eigen ervaring.

ja en die i-lok transfer? en terrecht dat dat betaald moet worden, wat wil je dan, Radium / Rapidshare stransfer. En wees blij dat het kan worden aangeboden via Ebay, ik heb zo ooit nog is een Bruno&Reso plugin voor weinig over genomen ;)

En dan vergeet ik nog helemaal te antwoorden op de Factory plugins:
Huh gedateerd en slecht? voor alleen de D-fi bundle is het de prijs al waard!!!

Ik neem niet alles aan van personen op allerlei fora. Ik heb echter ook niet elke interface zelf uitgeprobeerd. Jij zo te horen wel. Ik probeer een mening te vormen op basis van mijn eigen ervaring + wat ik om mij heen hoor en zie om de gaten op te vullen... Ik heb oudere generaties m-audio interfaces gehad en zowel met de digi 002 en 003 gewerkt. De Digi's waren beter dan die van m-audio. Als je zowel officiële en gebruikers reviews leest over de nieuwe m-audio's dan kan je enkel concluderen dat ze een mega stap vooruit hebben gezet en de 003 in geluidskwaliteit zijn gepasseerd. Dat maakt de 003 geen rommel, maar de m-audio's wel beter.

Over die transfer fee begrijpen we elkaar verkeerd. Ik bedoelde er enkel mee te zeggen dat de plug-ins die in de factory (pro) bundle zitten voor een appel en een ei op ebay te vinden zijn, en dat de transfer fee (waar ik niks op tegen heb) zelfs hoger is dan de feitelijke prijs van de plugins. Het was enkel bedoeld om aan te geven dat de plugins in die bundle dus niet bepaald state-of-the-art te noemen zijn en de extra euro's die je voor de 003 moet neerleggen amper waard zijn. Verder hoor je mij niet klagen. Ebay is een goudmijntje voor RTAS plugins. :okdan:

De D-fi bundle heb ik nog nooit gebruikt, maar ze zijn toegevoegd aan de standaard PT plugins in versie 8. Ik zal ze binnenkort dus eens gaan proberen.

Jammer dat deze discussie zo negatief wordt. Dat was iig niet bepaalt mijn bedoeling. Naar mijn bescheiden mening is de profire 2626 + PT MP een beter keuze dan een 003. Meer ga ik er niet meer over zeggen...

Ik neem niet alles aan van personen op allerlei fora. Ik heb echter ook niet elke interface zelf uitgeprobeerd. Jij zo te horen wel. Ik probeer een mening te vormen op basis van mijn eigen ervaring + wat ik om mij heen hoor en zie om de gaten op te vullen... Ik heb oudere generaties m-audio interfaces gehad en zowel met de digi 002 en 003 gewerkt. De Digi's waren beter dan die van m-audio. Als je zowel officiële en gebruikers reviews leest over de nieuwe m-audio's dan kan je enkel concluderen dat ze een mega stap vooruit hebben gezet en de 003 in geluidskwaliteit zijn gepasseerd. Dat maakt de 003 geen rommel, maar de m-audio's wel beter.

Over die transfer fee begrijpen we elkaar verkeerd. Ik bedoelde er enkel mee te zeggen dat de plug-ins die in de factory (pro) bundle zitten voor een appel en een ei op ebay te vinden zijn, en dat de transfer fee (waar ik niks op tegen heb) zelfs hoger is dan de feitelijke prijs van de plugins. Het was enkel bedoeld om aan te geven dat de plugins in die bundle dus niet bepaald state-of-the-art te noemen zijn en de extra euro's die je voor de 003 moet neerleggen amper waard zijn. Verder hoor je mij niet klagen. Ebay is een goudmijntje voor RTAS plugins. :okdan:

De D-fi bundle heb ik nog nooit gebruikt, maar ze zijn toegevoegd aan de standaard PT plugins in versie 8. Ik zal ze binnenkort dus eens gaan proberen.

Jammer dat deze discussie zo negatief wordt. Dat was iig niet bepaalt mijn bedoeling. Naar mijn bescheiden mening is de profire 2626 + PT MP een beter keuze dan een 003. Meer ga ik er niet meer over zeggen...

Ok man, nee negatief moet t zeker niet gaan worden nee, maar ik vind dat het ook om de opties moet gaan, en de 003 heeft naar mijn mening de betere (2x out voor monitoring, aux input die direct door te zetten is naar je monitor <zeer handig>, hpf op de preamps en dat zijn wel een paar missers op de m-audio, interne voeding, dit keer zonder brom zoals bij de 002R:) en dat is toch wel een aardige pluspuntenlijst lijkt me)

Maar die Bombfactory zou ik zeker niet onderschatten verder, de sansamp is wel vet, de moogerfoogers zijn vet, maxim een must als je geen limiter hebt en de pultecs en urei emu's zijn ook zeer bruikbaar, enja zelfs HD is goedkoop op ebay :)

En ik denk dat met de komst van PT8 je niet echt veel optionele plugins meer nodig zal hebben, zoals het er naar uit ziet is het een zeer compleet pakket.

Misschien is het een geweldig ding hoor, ik heb m niet getest ofzo,maar persoonlijk nooit de m-audio gaan kiezen, zeker niet aan de hand van een review, want waarvan de ene zegt dat ding is geweldig, zegt de ander weer, dat ding is 3x niks.

Dank jullie wel, voor jullie reacties en uitleg. Maar... Als ik dus nu een Audiophile 192 koop (PCI) en daaraan knoop ik een goede externe AD/DA converter.... (Denk aan Lynx, Apogee, Crane)... Via de SPDIF. Dan gebruik ik de conversie van de externe bak en fungeert die audiophile kaart alleen als doorgeefluik?

Back