RELEASE: Raphie - Cravings

Gefeliciteerd in ieder geval...

(tis ook mijn muziek niet,maar altijd leuk als een sf-er wat released)

LaptopDJsKillingFinal.jpg

ik vind het triest al die inet 'releases'.

enfin,ik wens je het beste natuurlijk.

ik had eigenlijk ook zo'n stoer zwart schijfje van min. 160gram vinyl verwacht :engel:

en ik had me nog zo voorgenomen om na t luisteren mn comments voor me te houden :P

Yeah Mp3 party's, lekker mixen met je ipotjes

Een release die alleen maar te downoaden is vind ik geen release.
Zo kan iedere boerenlul een label beginnen of wat uitbrengen imho.

Hier sluit ik me bij aan...vooral de laatste quote van Mono....

Gefeliciteerd met je release. (Ik maar denken waar heb ik dat eerder gehoord. :D )

ik vind het triest al die inet 'releases'.
Dat betekend dat je een ouwe lul aan het worden bent.
De jongen mensjes van tegenwoordig weten niet beter dan de muziek van het internet af te halen. En dan mag je volgens mij wel blij zijn dat ze er uberhaupt nog iets voor willen betalen.

volgens mij kan een mp3 release alleen maar positief werk doen.
ookal downloaden veel sukkels je nummers, ze gaan wel je naam herkennen...

en als je dan nog gaat dj-en kan je nog wel eens lekker gaan verdienen met je dj-sets...

geld verdienen aan release's lijkt mij lastig....
wat ook wel cool kan zijn is je eigen nummer horen op een feestje!
ook al is ie gedownload...

Gefeliciteerd met je release. (Ik maar denken waar heb ik dat eerder gehoord. :D )

De jongen mensjes van tegenwoordig weten niet beter dan de muziek van het internet af te halen. En dan mag je volgens mij wel blij zijn dat ze er uberhaupt nog iets voor willen betalen.

mee eens.. maar ook oneens. Ik heb voor de gein eens wat minimal 'releasepacks' gedownload. Ik ben niet echt bekend met het genre (althans ik kom niet op minimal feestjes) en wilde toch eens kijken wat 2008 ons heeft gebracht op minimal vlak. Zit je dus met 10 gig of meer op je HD, heeft me 3 avonden gekost om het uit te zoeken etc. Wat me hieraan opviel is dat de producties (komt van beatport volgens mij dat spul) allemaal wel ok is, maar wel VEEEEL hetzelfde. Oftewel, ik kan geen minimalbliepje meer horen.

Echter zaten er wel een paar! heele toffe dingen tussen die ik in de platenzaak nooit eruit had gevist (als ze daar al verkrijgbaar zijn). De volgende keer dat ik die namen tegenkom bij de platenboer zal ik ze zeker gaan beluisteren en misschien dan ook wel kopen (hier ben ik het dus oneens met je, het kan wel degelijk tot meer fysieke verkopen lijden).

Daarnaast is het zo dat ik vind dat als je professioneel dj bent (of er geld voor krijgt tenminste) wel de dingen moet kopen. Voor de duidelijkheid, dat ben ik dus niet.

Een ander issue is nu wel dat ik toch ga nadenken om als ik dan draai dat dan toch met de laptop te doen. Met de nieuwe traktor kun je echt heeeele toffe creatieve dingen doen.

Onderaan de streep doe ik het voor mijzelf en om te delen wat ik leuk vind. Daar beleef ik lol aan. Verkoopcijfers is added bonus.

Al ik muziek of nummers van me op internet zou plaatsen om te 'delen' dan is het ook volledig gratis downloadbaar,en dat is ook wat een inet 'release' er kan aan 'verdienen' volgens mij.

zelfs gratis nummers ter beschikken stellen voor een echte release vind ik ook goed.

Ik zal hem eens dowloaden met bittorrent..

;-)

geintje man...

goed gedaan iig.. een beloning voor hard werk..

helemaal ernaast,Juist niet! ik denk idem als de jonge mensjes want ik DL ook alles gratis,daarom verdienen zon 'releases' ook niet meer,wie is er de ouwe lul nu lol :dubbel:

Hij probeert het iig. Want wat is het alternatief?
Geld bijleggen voor een 'echte' release?

Met alle respect, het is ook mijn muziek niet. En ik vind deze track eentje van het soort waarvan er dertien in een dozijn passen. Heb andere dingen gehoord van Raphie die ik wel lekker vind klinken. Meer techno-achtig. Daar zou ik best nog 2 dollar voor over hebben.

Maar de manier waarop deze thread weer wordt gebruikt om de persoonlijke afkeer van commerciële initatieven te botvieren, vind ik behoorlijk triest. Gelukkig nuanceren de meeste van jullie wel, maar om nou weer zo'n plaatje toe te voegen zoals DenDer doet... Beetje onaardig naar Raphie toe.

Er zijn al genoeg threads waar geschopt wordt tegen mp3/commercie/trance. Overigens zijn er ook genoeg threads waarin geschopt wordt tegen experimentele avantgarde, dus "het is toch nooit goed."

Nu zijn er honderden van die mp3 webwinkels. Dat is gewoon een trend van deze tijd. Toen de CD beetje in trek kwam, zag je overal in de stad CD-winkels geopend worden. De een nog commerciëler dan de ander, de een nog minder goed geselecteerd, dan de andere. Daarvan was 90% alweer weg nog voordat mp3 zo'n vlucht nam. En hetzelfde zal gebeuren met boerenlullen-labels en download-sites die mono zo treffend beschrijft...

@Raphie: ik hoop voor jou dat het vooral veel aandacht op zal leveren. Dat is altijd leuk. En ik zou zelf minder geld vragen.

"het is toch nooit goed."

hehe,ja idd daarom post ik ook niets meer.

fuse -> een echte release die je volledig zelf uitbrengt/bekostigt ,eigen label dus,is ook geen 'echte' release.

Zo kan ieder eenderwelk eigen troep uitbrengen,elke maand 2 vinyls alst moet met gouden kaft in 3-D.

@Raphie: .... En ik zou zelf minder geld vragen.

Raphie mag je zelf het download bedrag bepalen?

In mn pessimistische belevingswereld ben ik tot de conclusie gekomen dat vinyl echt geen lang leven meer heeft. Waarom heb ik al es toegelicht in de leeft vinyl draad. Als vinyl eenmaal beschadigd is blijft het beschadigt. Een gedownloade track fik je op een master cd en een play cd. Is je play cd beschadigd dan fik je vanaf je master cd weer een play cd'tje. Dat er een verschil in kwaliteit tussen cd's en vinyl is wordt door de grote massa niet eens meer gemerkt, wel als een stukje vinyl (imo romantisch) kraakt. De grote PA systemen worden ook steeds meer digitaal. Waardoor imo het zwoelere analoge steeds verder wordt gedigitaliseerd.

Dus enigszings is Raphie een pionier voor ons :D

Zo kan ieder eenderwelk eigen troep uitbrengen,elke maand 2 vinyls alst moet met gouden kaft in 3-D.

waar de opvatting toch vandaan komt dat als je bij een label releaset de kwaliteit hoger wordt??
weet je hoeveel baggerplaten er zijn geperst
weet je alleen al hoeveel slechte platen ik überhaupt gekocht heb :D
slecht klinkende blotebillenbarbiebeatlabel shizll met 0 bestaansrecht
"echte release " heeft voor mij iig nul meerwaarde
ga ik t niet vetter van vinden of zo

verder heb ik die tracks nog steeds niet geluisterd :D

Whoa!!! hoop reacties jongens:

FF een paar zaken in perspectief zetten:

Groomer is een nieuw Electronic label initiatief van iemand die al diverse releases in de UK en US op z'n CV heeft staan. Ik heb daar deze track ondergebracht om te kijken hoe tegenwoordig het online spelletje gespeelt wordt. Dus om nou te zeggen dat dit gewoon een boerenlul is die capaciteit inkoopt bij online storebrokers is wel weer erg kort door de bocht (dan had ik net zo goed zelf kunnen uitbrengen toch?)

Voor de Bashers, ik had al 2 Vinyl releases, waarvan 1 bij Marcel Woods, toen de meeste van jullie nog broekpoepers waren:okdan:

http://www.discogs.com/artist/Strict+&+Decker

Ben inmiddels 38, verdien met hard werken in een daytime job veel geld en kan dat gelukkig zonder problemen in m'n hobby stoppen.

Heb inmiddels dan ook een leuke project studio opgebouwd met hele fijne speeltjes en doe daar m'n ding mee, om m'n ei kwijt te kunnen en voldoening en miscchien zelfs wat erkenning te vinden. Hangt daar door sublicensing of compilaties enig serieus geld aan, dan is dat mooi meegenomen. Maar heb ik een kwartaal afrekening van 7.23 euro dan is ook dat geen probleem :D

Ik ga onderstussen gewoon lekker door. met MIJN ding doen. voor mij telt maar 1 ding: Kippenvel wanneer ik weer een nieuwe riff vind. Voelen anderen diezelfde vibe > cool!!! vindt je het kut? > ook cool!! :doei:

Wil ik klinken als iemand? nee..... Maar ben nou eenmaal blijven hangen in de "rave/uplifting" fase. Als ik klink als iedereen dan heb ik maar 2 mogelijke conclusies:

1, Ik doe blijkbaar iets goed, want de sound is klaarblijkelijk herkenbaar en "on par" met de "competitie"
2. Je zit niet diep genoeg in het genre om goed te kunnen vergelijken.

Ik zou zeggen, click eens op m'n Myspace, download eens m'n nieuwe track in progress "Cheap Thrills" uit het "Tracks" forum en geef me wat inhoudelijke feedback, daar doe ik het voor! :okdan:

Raphie trek het je niet aan.
Doe gewoon lekker je ding, zoals je zelf zegt.

Ik moet toegeven, een mp3 release 'voelt' anders dan een vinyl of maxi-cd release. Maar voor diegenen onder ons die muziek als hobby erbij hebben en geen geld willen bijleggen voor een vinyl/cd release is dit toch ook leuk zo.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel artiesten die tegenwoordig een vinyl release hebben, er financieel beter op worden, of sterker nog, zelf geld bij moeten leggen.

De kans dat je 'mp3' op een compilatie cd komt bestaat toch nog steeds wel, of niet?

Voor compilaties maakt het weinig uit of je release nou electronisch, CD of Vinyl is. De kans is i.i.g. wel aanwezig. :D

Maar anyway, iemand anders vroeg het al. Hoe zit het nou met die prijs? Mag je die zelf bepalen?

Wel leuk dat geld, maar de erkenning zou voor mij belangrijker zijn. Althans, in die fase. Als je eenmaal echt doorgebroken bent, dan gaat het natuurlijk alléén nog maar om de knikkers :D

Back