[serienummers tr909] Boeit dat nog?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Ola,

Las vroeger nogaleens wat advertenties waarin een 909 met hoog serienummer te koop werd aangeboden. Kennelijk waren de eerste gammel? Speelt dit nog, wat is er aan de hand? Of is dit een urban legend?

Groets

Yawgmoth

Opzich een leuk prijsje, maar om nou helemaal naar Italo tegaan? Camp jij de advertentie sites somes Marcuu :) ?

via zoekmachine met TR 909 :) over die serie nummers weet ik dat het in 3 delen verdeeld laatst versie is boven 43.0000
als de zoekmachine van synthforum.nl goed zou werken zou het makelijk op te zoeken zijn.Matt weet een site over de serie nummers van 909 en de veranderingen die in de 909 zijn gedaan.

Het maakt inderdaad wat uit. Ze klinken iets anders, maar dat is dus een kwestie van smaak uiteraard. De eerste versies zijn meer gevoelig voor spannigsschommelingen en dat is dus heel vervelend. Heb het een paar keer gehad dat tijdens een liveset de 909 er mee kapte, terwijl hij als master klok diende. Daarna heb ik er een paar met een hoger nummer gehad en die hebben dat probleem dus niet.

Als je een hardfloor / oud acid geluid wilt, dan moet je de eerste reeks hebben. Mijn 909 heeft een drogere kick als die van CraZ. Mijn 909 heeft ook een 'smeriger' karakter (hihat en claps), maar dat zou ook aan potmeters kunnen liggen.

Hogere 909 hebben meer een 'techno' kick, zeg maar de bekendste kick.

iedereen achter z,n 909 kijken aan het eind van het verhaal iedereen hoe dan ook blij :biertje:

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Dus kopen vanaf serienummer 415300?

Hoeft niet persé natuurlijk.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Geloof niet dat het ene moer uitmaakt....ze klinken allemaal anders.

ow ik heb als serie nummer: 393458

Zet maar bij mij neer :)

Origineel geplaatst door Arveyman
Hoeveel van die typmachines zijn er eigenlijk in elkaar geschroefd destijds?

Nah, weet er dan nieumand antwoord op mijn vraag? Lekkere 909 kenners zijn jullie dan zeg!:gaap:

:D

ARv

TR-909

TR-909

Approx. 10.000 schijnt.

verwennen jullie hem wel eens met een M-64C in z'n achterste ?

ben zeer benieuwd,

groetjes, R & B .

Attachments

• m-64c.jpg
    m-64c.jpg
    12,3 KB · Bekeken: 90
Re: TR-909

Re: TR-909

Origineel geplaatst door WarmeBakker
verwennen jullie hem wel eens met een M-64C in z'n achterste ?
Guilty! Maar ik vind synths vrouwelijk, dus geen probleem, toch?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Oki bedankt voor de link!

Dus kopen vanaf serienummer 415300?

Ik weet dat de 909 vanaf 40.000 een stabiele voeding heeft.
Ik zelf had er 2 (1 verkocht) en allebei van boven de 40.000
en nooit problemen gehad met de voeding.

Michael.

Sorry voor het replyen op dit oude topic, maar de link werd genoemd in een huidig topic.

Als ik die wijzigen zie, dan maakt het dus helemaal niet uit als je een oud serienummer hebt,
aangezien je gemakkelijk zelf ff een weerstandje hier en daar, etc zou kunnen vervangen of
laten doen door iemand. Of zie ik dat nu verkleerd?

Back