Rvooh
Gepokt en gemazeld
firewirer laat iets langere kabellengtes toe
vind ik ook wel leuk
vind ik ook wel leuk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En is het waar dat firewire niets van je cpu vraagt?
Is dit ook van toepassing als er een aparte pci-USB kaart wordt geïnstalleerd? (ik begrijp dat een USB-hub die 1 usb poort over 4 verdeeld de problemen alleen maar groter maken)Daarintegen heeft usb een controller die gedeeld word door alle usb poorten op je pc
...zal de usb host controller de beschikbare bandbreedte zo goed mogelijk verdelen wat dus kan leiden tot verminderde prestaties.
Ik heb geen probleem, maar ik refereerde naar
FW zit bij apple in de kernel (software deel dat de hardware aanstuurt) en er zit in het protocol een stuk minder overhead aan checks etc.
'niets' is een groot woord, alles vergt CPU verbruik maar het is wel een stuk minder dan USB.
2/2 io is stereo in en uit, het maximale mogelijk op USB1 (afhankelijk van de bitrate en sample frequentie natuurlijk). Als je 10 sporen afspeelt kan je dus maar één stereo spoor afluisteren buiten de computer voor zover ik weet.
Ik lees hier vanalles dat er technisch compleet naast zit.
Ga je dat horen? Niet bepaald. Ik heb zowel een FireWire (MOTU Ultralite Mk3) als een USB (DJ Console Mk2, WaveIdea UASC-1) geluidskaart, en ik heb minder latency met de USB geluidkaarten. En de kwaliteit van het geluid heeft niks te maken met het protocol waarover het gestuurd wordt.
Dave
ik heb sinds een week een tc electronics konnekt 6 firewire interface die voor Reason 4 een lagere latency (18ms) aankan dan een tascam US 144 (29ms) die usb 2.0 is. Maar dat zal ook wel aan de fabrikant liggen, appels en peren he.
Maar wat als je een Access Virus TI hebt die z'n audio over USB stuurt. Wat nu nog steeds problemen geeft af en toe. Kan je dan niet beter voor een Firewire-interface gaan?
Vind maar eens een Access Virus Ti op FireWire.
Dave
:confused:
Ik bedoel natuurlijk dat als je de Virus via USB op je pc aansluit dat veel "resources" vraagt/een flinke belasting voor je pc is; of je dan niet beter als audio-interface eentje met firewire kan kiezen ipv nog meer USB-interfaces aan je pc te gaan hangen natuurlijk...
Dus lage latencies zorgen voor zware CPU gebruik, en dat heeft niks met de audio interface te maken.

Verder, als een lage latency belangrijk is voor je dan kan je het best zowel FW als USB vermijden... Voor mij is een lage latency minder dan 5ms btw, en niet iets als 18ms ofzo... Maar dit geheel terzijde...![]()
Ja ... Maar ik denk dat je als je laptop dat al niet heeften als je een slechte FW chipset in je laptop hebt koop je ook beter usb..