Kaoss Pad 3 vraagje

Epicfuel

Nieuwkomer
Ik heb gisteren een KP3 aangeschaft en ben momenteel bezig de SD card die ik erbij heb vol te laden met samples.

Nou is er alleen steeds een probleem waar ik tegen aan blijf lopen: Het volume van de meeste samples is erg laag, bij uitzondering gebeurt het dat een sample het juiste volume heeft (of zelfs iets te hard staat), maar ik weet niet wat de reden hiervoor is.

Met de KP3 editor waar ik ze mee van PC naar de KP "transmit" normalize ik elke sample voordat ik ze upload. (Als ik dit niet doe is er overigens weinig verschil)

Ik weet ook hoe ik met de KP3 zelf het volume van samples kan aanpassen, maar in dit geval heeft het weinig zin omdat de meeste samples dus te zacht zijn en ze in de KP al standaard op max volume staan.

Weet iemand misschien wat ik kan doen om te zorgen dat de samples het juiste volume hebben?

BVD

Als je alles al normalized lijkt het me sterk. Druk eens op shift+een sample pad naar keuze, en zet die faders op het scherm alle vier open. Dan de echte fader links nog even open. Als alles dan genormalized is zou het gewoon gelijk moeten zijn.

Misschien ligt het aan die editor, normalize eens in een ander programma en kijk wat er dan gebeurd.

EDIT: Misschien kan je ook ff de firmware updaten (ff de korg-site afzoeken). De meeste apparaten komen uit de fabriek met niet de nieuwste firmware.

(Let daarbij wel op dat er bij de update ook een nieuwe editor zit, die moet je dan ook ff installeren + die oude eraf pleuren.)

Back